Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som fryser. Skjermkort?

Anbefalte innlegg

I det siste har maskinen min begynt å fryse... Jeg trenger ikke å gjøre noe, det er nok at skjermbeskytteren står på. Nyeste skjermkortdriver er innstalert, men når jeg starter pcen på nytt så blir skjermbildet automatisk stilt inn på minste oppløsning. Jeg har en stor følelse av at det er skjermkortet som er noe feil med. Lurer på om det er maskinvarefeil eller om den bare trenger noen BIOS eller noe annen form for innstilling...

Maskinvare:

PSU: 580 Watts Hiper

Skjermkort: Gainward GeForce 6600 AGP.

CPU: P4 3 ghz (den er ikke klokket).

Hovedkort: Asus P4P800-E Deluxe, I865PE, Socket-478

Harddisk: Ja... 3 stk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Velkommen til forumet!

Sjekk temperaturen på skjermkortet. Du finner den i driveren.

Sjekk om det ligger støv eller noe på kjøleribben til skjermkortet og prosessor.

Alltids greit å sjekke de andre temperaturene også.

8079484[/snapback]

Takker!:D

Temps:

CPU: 39

Hovedkort: 31

Åsså får jeg feilmelding for advance for display settings, når jeg skal trykke kommer det en feilmeldin:

Nvidia Display:

Possible reasons include:

Verson mismatch. Reinstalling display drivers may slove the problem.

Men det har jeg prøvd :hmm:

Edit:

Mere temps:

HDD1: 28

HDD2: 27

HDD3: 29

Endret av TeRnO
Lenke til kommentar
Vanskelig å si. Ville prøvd å legge inn nyeste driver fra nvidia.com en gang til, men først slettet den gamle driveren totalt med f.eks drivercleaner.

Om du laster ned Everest eller SIS Sandra 2007 burde det være mulig å finne temp.

8079527[/snapback]

Begynner nå å lure på om problemet oppsto etter at jeg kjøpte meg ny skjerm (gikk fra VGA til DVI). Men formaterte, og problemet fortsatte... Årker du å linke siden til "Driver Cleaner"?. Å hvor på Everest finner man GPU temp?

Lenke til kommentar

90 GRADER? :dribble:

Driver er nå totalt fjernet og innstalert på nytt. Nå virker NVIDIA settings...

Kjører ATI tool nå. Temp går oppover... Og der låste den seg på 85 grader. :mad: Er det for dårlig kjøling på kortet eller?

Lenke til kommentar
Ser slik ut!

Særlig om du kun kjørte ati tool og og så tempen øke til det låste seg. Fant Ati tool noen artifacts?

Uansett, sjekk at kjøleren sitter skikkelig, fjern evt støv fra kjøleribben på skjermkortet. Sjekk også at viften på skjermkortet går!

8079678[/snapback]

Nei, etter det jeg fikk med meg. Viten går rundt, og har hatt en kraftig vifte som har kjølt ribben på oversiden av kortet. Dette er for dårlig, må vel ta meg en tur innom datakjeden når jeg får tid! :)

Edit: Takk for hjelpen! :D

Endret av TeRnO
Lenke til kommentar

Maskinen min også fryser fast hele tiden, men det er bortimot BARE når den ikke er i bruk, sjelden under spilling, surfing etc. Går å henter meg en kopp kaffe, kommer tilbake så har pc'n frosset, bildet er fryst fast å reagerer ikke på caps lock testen, dvs. prosessor som han hengt seg opp elns.

Har hatt problemet veeeelding lenge nå, har ikke økonomi til å kjøpe ny pc enda siden den begynner å bli utdatert.

Har testet mine 2x 256MB Corsair Valueselect 333mhz å 1X 512 samme greia på en annen pc, fryser ikke da, så det er sikkert ikke minnet. kjøpte nytt cheap skjermkort også, så det var ikke det...

Det er enten prosessoren som er tolljåt, AMD Athlon 64 2,2 Ghz socket 754 (tror jeg) den ligger på 55-61 idle med Zalman vifte (er ikke sikker om det er så mye for den prosessortypen men)

eller så er det kansje fordi jeg har ganske liten strømforsyning? 300W...

Eller kansje noe gæærnt me Hovedkortet?

MSI K8T Neo-FSR socket 754 (eller 939?)

AMD Athlon 64 2,2 Ghz

2x Corsair Valueselect 256mb S 333Mhz SDS (S= single)

1x Corsair Valueselect 512mb D 333Mhz (D=double side)

XFX GeForce 6200A 512MB DDR2, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Retail

In-win 300W strømforsyning

Seagate Barracuda 120GB IDE(OS på denne, får ikke til på SATA HDD'ene pga HK.)

Seagate Barracude 320 GB SATA2

Western Digital 250GB SATA2

Anyway, lurer på å hive hele dritten å kjøpe nytt HK, Minne å CPU, så bruker jeg Skjermkort å harddisker fra pc'n, faen, trenger sikkert ny strømforsyning også da, blir ikke så billig. (nei, skal ikke hive hele dritten, bare noe jeg sier for å provosere :p)

Menneh, forslag?

Edit: Vurderer å kjøpe dette: Oppgradering

Endret av Shograk
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Der var ny kjøler kjøpt!(Zalman), men problemet er fremdeles der. Jeg vurderer å begynne å kutte meg selv... :cry: Denne gangen stabiliserte tempen seg på 56 c. Må jeg levere inn skjermkortet eller? Kan jeg levere det inn etter at jeg har "tuklet" med det? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...