Gå til innhold

Forslag til ny bærbar pc, 7000-10 000 kr. Støysvak

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte meg nå nylig en Acer Aspire 5103 WLMi. En glimrende pc, hadde det ikke vært for varmeutviklingen som fører til å viftene på den hele tiden går. Dette fører da til unødvendig støy. Jeg vurderer nå å benytte meg av den ubetinga angreretten og da kjøpe meg en ny bærbar pc.

Pc'en skal stort sett benyttes til skole, film, bilderedigering, litt spill og ellers til helt dagligdagse ting. Har ikke så mange andre krav enn at den skal være støysvak, god skjerm (15.4-17.1"). Helst DVI-uttak. 1-2 gb ram. Dedikert grafikk. Prisklasse: 7000-10 000 kr.

Har dere forslag?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den HPen har samme prosessor som Acern som jeg har, men 200 mhz raskere klokkehastighet. Dårligere grafikkort er det også (tror jeg?). Acern har x1300, HPen har x1200. Denne HPen er støysvak?

Hva med denne? Asus F3JC Denne vant testen av bærbare pc'er rundt 10 000 kr i HjemmePC i januar. Den er nå 2000 kr billigere. Kostet da 10300. Er denne støysvak? Erfaringer?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

tildels enig med Raste, Dell maskinene er støysvake i utgangspunktet, HP nx / nc serien kan gjøres støysvake via programvare uten at de blir varmere av den grunn. HP "multimedia" maskinene er ikke støysvake og kan såvidt jeg vet ikke manipuleres til å bli det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...