Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - Rekkevidde

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan muligheten er for å få mitt trådløse internett til å nå min nabo som bor ca 300 meter fra meg. Jeg har pr. i dag trådløs ruter fra Telenor type: Zyxel Prestige 600 series og en ADSL linje men hastighet 3000 / 350. Kan jeg bruke den ruteren jeg har, eller må jeg kjøpe ny? Går ut i fra at jeg må opp med eksterne antenner på begge hus ?? Setter jeg antennene på taket, er det fri sikt mellom husa. Vil hastigheten / signalstyrken gå kraftig ned på 300 meter? Hvor får jeg tak i utstyr til dette og hvor mye vil det koste?

Mvh Karl Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan muligheten er for å få mitt trådløse internett til å nå min nabo som bor ca 300 meter fra meg. Jeg har pr. i dag trådløs ruter fra Telenor type: Zyxel Prestige 600 series og en ADSL linje men hastighet 3000 / 350. Kan jeg bruke den ruteren jeg har, eller må jeg kjøpe ny? Går ut i fra at jeg må opp med eksterne antenner på begge hus ??  Setter jeg antennene på taket, er det fri sikt mellom husa. Vil hastigheten / signalstyrken gå kraftig ned på 300 meter? Hvor får jeg tak i utstyr til dette og hvor mye vil det koste?

Mvh Karl Martin

8079117[/snapback]

Du bør kjøpe deg 2 stk Linksys WRT54 GL koster ca 600-700 kr pr stk.

og oppgrammer de med en Linux fw som heter DD-WRT.

sett de opp med wds modus. så linksysne kjører som birge.

da vil du ihvertfall få kontakt med naboen din.

men får og få greit nok hastihet på den trådløse biten

ville jeg kjøpte 1 av denne. http://wlansupply.no/index.asp?page=info&m...nner&VareID=248

sett den (utendørs) wlansupply selger også kabel så du kan ha en leding ifra wrt-en din og ut på vegen.

tror det skla holde med 1 sånn antenne.

vis du vil ha maxminalt singal kan du også overklokke wrt-en med den linux fw dd-wrt så da skal du få et bra nettverkt.

synns du det ikke blir bra nokk dekking hvsi du har gjort det jeg sa først kan du også sette anntene til den andre wrten uten dørs.

hvis anntene er uten dørs, blir dekkingen bedre.:)

(du ser inne wrt-en hvor bra dekking man har i mellom boxene)

kan også kjøpe litt biligere anntener f.eks denne http://wlansupply.no/index.asp?page=info&m...nner&VareID=244

det sånn tinge du må pørve deg frem med

men start først med og kjøpe 2 linksys wrter så kan du se hva mer du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...