Gå til innhold

Windows' aktiveringstjeneste - frustrasjon


Anbefalte innlegg

Etter en formatering nå nylig, så måtte jeg selvfølgelig aktivere windows igjen. Nå hadde jeg da tydeligvis innstallert XP for mange ganger med min key. Derfor må jeg ringe den automatiske tjenesten dems. Greit nok, det har jeg tross alt gjort før.

 

Men, her kommer problemene:

 

Etter å ha trykka inn installasjons-ID på uendelig antall siffer, stiller automatmannen noen ymse spørsmål, som lett kunne misforstås.

 

F.eks: Hvor mange datamaskiner har du XP innstallert på?

 

- Flere enn én svarte jeg selvfølgelig, i den tro at det var en "kundeundersøkelse" eller noe sånt. Dette spørsmålet stilte han to ganger, litt forskjellig formulert. Den første gangen formulerte han det faktisk slik at jeg skjønte at det var denne lisensen han snakket om, men andre gang hørtes det ut som om det var på genrelt grunnlag..

 

Dette resulterte i at jeg ikke fikk aktivert fordi jeg hadde brukt lisensen på flere maskiner, noe jeg da selvfølgelig ikke har gjort.

Jeg kunne heller ikke prøve tjenesten på nytt.. Jeg ble bare henvist til kundebehandler, og han hadde selvfølgelig gått for dagen.

 

Sitter igjen med en intens irritasjon over Microsoft. Kan de ikke bare godta at, har du kjøpt et produkt, så har du faktisk kjøpt det. Da trenger man vel ikke å aktivere det hver gang man "bruker" det på nytt. Kunne det ikke holdt å aktivere det en gang? Det er jo systemet selv som tror det er "nytt" ikke MS..

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...