Gå til innhold

hvilke konsollspill har gjort mest inntrykk på deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betydd MYE:

 

Chrono Trigger

Zelda: ALTTP

FF VII

FFVI (III i europa)

Zelda: OOT

Zelda: Links Awakening

Mario 64

 

Betydd en del:

 

Zelda: Twilight Princess

Banjo Kazooie

Super Mario Bros 3

Super Mario World 2: Yoshis Island

Zelda: Wind Waker

8147214[/snapback]

 

De uthevde delene er jeg helt enig i, ser bort fra "betyd mye" og "betyd en del" for i min verden så enten betyr spillene noe eller så gjør de det ikke. De som betyr noe blir spilla til det kun er sponet igjenne av CD/DVD platene mens de som ikke betyr noe blir liggende å samle støv til jeg en dag roter i spillhylla mi, fisker frem et gammelt spill fra fordums tider (da HD var et fremmedord og Blu-Ray hørtes ut som en dårlig komedie på TV3 etter leggetid).

Lenke til kommentar

PES serien - PS2

 

GT 3 - PS2 (fikka aldri helt sansen for 4'ern på samme måten som 3'ern)

 

Mario Kart - Nintendo 64. Mitt første konsollspill, brukte utallige timer på å banne og kaste kontroller vegg imellom som liten pjokk. *mimre*

 

Timesplitters 2 - PS2. Mindless action. Genialt, særlig multiplayer.

 

Tiger Woods PGA Tour 2005 - PS2. Trodde aldri en så kjedelig sport skulle bli så avhengighetsskapende.

 

Sier ikke at dette er tidenes beste konsoll spill, men de som har satt mest inntrykk på meg.

 

EDIT: Super Mario Bros 3 - Nintendo. Første spillet jeg noen sinne spilt.

Endret av Zenzen
Lenke til kommentar

Super Mario 64 (N64)

Mitt første spill på Nintendo 64. Har brukt ufattelig mye tid på dette spillet. Rett og slett tidenes spill.

 

Legend Of Zelda OoT (N64)

Spillet som ledet meg inn i Zelda verdenen. Magisk.

 

Diddy Kong Racing (N64)

Et fantastisk racing-spill, danker ut Mario Kart så det smeller.

Lenke til kommentar

Glemte et annet spill som har had sine virkninger på meg.

 

Shadow of the Colossus. Man, for et spill. Aldri har en verden med så lite innhold føltes så levende og stor ut. Nydelig verden, egentlig god historie, overbevisende animasjoner (selv om helten til tider kanskje ser ut som han bruker pampers når han springer). Og musikken, åh den musikken. Får blodet til å bruse i årene av glede, ørene til å smile og hjerne til å danse. Meget fint.

 

Får samme effekt av musikken i Zelda spillene. Rart med det.

Lenke til kommentar

Då var ein haug med off topic og personangrep fjerna. Dette skal vi ikkje ha noko av på forumet. Er dykk uening med ein person så ta det opp ein sakeleg måte og ikkje diskuter personen, men fokuser på sak.

 

Oppdager du personangrep/trolling eller andre regelbrot, bruk rapporter-funksjonen, ikkje diskuter saka i tråden. Dette vil føre til meir off topic.

Lenke til kommentar
Enig, det jeg liker med Halo-serien er at den er såpass gjennomført. I tillegg til Energy sword, selvsagt :!:

Hahaha, ja det er Energy Sword som virkelig SKAPER Halo 2.

 

Squeaky stemme: "Oj, it's the deemon!"

*Fzzt*

...

*SLASH*

"Bluææurgh!!"

:!: :!: :!:

 

Men Perfect Dark har lagt et større inntrykk på meg i FPS-sjangeren. Likte den til og med bedre enn Golden Eye (!). Synd med PDZ :hrm:

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

The Legend of Zelda, Ocarina of Time.. Har spillt det spillet så ekstremt mye at.. jeg veit ikke hva :p Kanskje det spillet som fikk meg til å innse hvor ekstremt flinke Nintendo er på utførelse og gameplay.. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de fikk plass til alt på 32 mb (eller var det 64?)!! :O

 

I tillegg kan jeg jo nevne spill som, Super Mario 64 (mitt første ordenlige møte med spillverdenen), Zelda aLttP og Oblivion.. Men ingenting topper OoT :)

 

Edit: Så må jeg jo ikke glemme Pokemon Rød/Blå! Satt å spillte det hele sommeren.. 2000.. Eller var det 2001?.. Satt ute hele sommerferien sammen med naboene og spillte.. Aah.. Skulle ønske jeg kunne reise tilbake til den tiden :love:

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...