just-_-me Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 hei har i dag en ganske vanlig hastighet; 4200/600 Kbps Men har lyst på mer. fikk lyst på denne hastigheten istedenfor; 20000 / 1100 Kbps. men jeg får beskjed om at jeg er for langt unna en sentral. (ca. 3km) Blir det ikke bygget noen flere sentraler?? Lagt bedre kabler? Hvis jeg har lyst på så høy hastighet, er det vel ikke mitt problem at jeg ligger så langt unna?? Sitat fra en mail jeg fikk: Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt - vår raskeste og nyeste teknologi.På grunn av lang avstand mellom telefonsentralen og din installasjonsadresse kan vi dessverre ikke levere ADSL 2+ MegaFree til deg. Din bestilling av oppgradering til ADSL 2+ MegaFree er derfor kansellert. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hvis jeg har lyst på så høy hastighet, er det vel ikke mitt problem at jeg ligger så langt unna?? *edit* Modererer med selv: Det er ditt problem, desverre. Endret 4. mars 2007 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvis jeg har lyst på så høy hastighet, er det vel ikke mitt problem at jeg ligger så langt unna?? Uh.. Jeg har iallefall ikke et problem med linjeavstanden din. Tviler på at NGT syns det er et problem de heller. Du kan jo ringe til NGT og spørre hvilken hastighet du ville ha fått hvis du bestilte da. Kan være den vil være noe høyere enn 4,2mbit og da kanskje det er verdt det allikevel? Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Trur jeg hørte en gang, at du kan få 6mBit @ 4KM. Lenke til kommentar
butare Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvis jeg har lyst på så høy hastighet, er det vel ikke mitt problem at jeg ligger så langt unna?? Denne var ny, og faktisk litt morsom. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 jeg har bestilt 6500/750 kbps, så det får vel holde foreløpig... mener at, det er jo ikke min skyld, at ikke telenor får finger'n ut av ræva, og bytter ut de gamle morkne kobber-kabelene, som de utnytter maksimalt? Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Fikk lyst til å slenge ut noen gloser her, men får heller si det på denne måten: Øh, ja det er selvfølgelig ditt problem at det ikke er en sentral nærmere. Ting koster faktisk penger, og å bygge ut en hel ny telefonsentral bare slik at du skal få litt høyere hastighet på linjen din til 499 i måneden tror jeg neppe er noe særlig aktuelt. Du får heller ikke levert 20mbit selv om du får adsl2, du får levert så høy hastighet som kan gies opptil 20mbit, bare så du er obs på det. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Problemet er vel at NGT veit det blir trøbbel når kunden ikkje får dei "20Mbitene" som kan skal ha men berre det same som forrige hastigheit til ein dyrare pris. NGT oppgir lengdene på adsl2+ til http://www.nextgentel.no/privat/produkter/adsl2+/ Når det gjeld utbygging av sentraler. Det har vel ikkje skjedd sidan tidleg 60-talet for andre enn større nye byggefelt eller store bedriftkunder ( forsvaret o.l) Å skifte ut 3km med kabel er nok heller ikkje noko særleg aktuelt, uansett er det Telenor som eig både sentralene og kobberkablene. Dei gjer ingenting for ein " ussel" privatkunde når det kjem til sentraler og kobber. nokre prisestimat: bygging av ny sentral: 2-3mill Trekking av fiber og nye linjer inn og ut: 1-2 mill i beste fall Så det skal litt til for at telenor ser fortjeneste i å bygge ein ny sentral Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) jeg vet at for noen få år siden ble det bygget en ny sentral i nærheten, (1 km herfra ca.) så skjønner egentlig ikke hvorfor de sier det er 3km til nærmeste.... Bullshit! Her har jeg bevis på det og: Endret 4. mars 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Men du er vel ikke tilkoblet denne sentralen da vel. Du kan jo ta en telefon til Relacom og høre hva de skal ha for å legge en kabel fra denne sentralen og til deg. Tipper du får deg en overraskelse. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) så når man bygger nye sentraler, så er det ikke alltid man gidder og ta de som er tilkoblet en sentral lenger unna, innpå den nye...? Endret 4. mars 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nope, det er ikke helt gratis å trekke kabel i hytt og pine. Vet du egentlig hvor mye kabel koster per meter? For ikke å snakke om utgiftene ved at man kanskje må grave en del. Men 6mbit er da ikke helt full dårlig det heller? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Eh, jeg tror du glemmer noe her. Du har ikke RETT på bredbånd, det er en tjenete dem tilbyr deg, og hvis de ikke vil levere varen til deg (av saklige grunner), så kan dem det. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) ptta; neida, jeg får vel egentlig være fornøyd med det, siden det ikke er mye jeg kan få gjort med det. (jo, jeg kan vel få trekt en kabel, men tror ikke det lønner seg... hehe... tror det hadde blitt et 6-sifret beløp ) tore-; Sant nok det ja. Endret 4. mars 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 jeg vet at for noen få år siden ble det bygget en ny sentral i nærheten, (1 km herfra ca.) så skjønner egentlig ikke hvorfor de sier det er 3km til nærmeste....Bullshit! Her har jeg bevis på det og: 8078729[/snapback] Og så må du også huske at ngt og telenor ikke alltid har utbygd de samme sentralene for bredbånd. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hihi morsom tråd.. Du kan faktisk bo 20 meter ifra en sentral men ha 3 km med kabel imellom for den saks skyld. Ting går _ikke_ så rett frem som du vil ha det til. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 har fått et tips om at jeg kan kanskje få bedre hastighet gjennom coax'en. (Tv'e nettet) Skal undersøke litt. ble litt frustrert i stad, så jeg måtte bare få ut frustrasjonen... Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 hvis du er i tvil på om ngt har rett om linjeavstanden din, kan du sjekke selv på kapaks https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 ^ takk for link, thor.. interresant.. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) En liten ting: Dette er såpass sært, at du bør forøvrig sjekke med Alle som bygger ut sentraler. Jeg har i dag Bluecom som bredbåndsleverandør. De sier at de ikke kan levere bedre enn 1Mbit til meg. De har sikkert gitt meg maks kapasitet,ut fra avstanden, da jeg har 2.5Mbit, når jeg sjekker forskjellige "speedometere" Jeg har ringt og snakket med MANGE ISP'er og hørt hva de kan levere. Mange sier at det ikke er noen sentral i nærheten, og at de ikke kan levere. Bluecom er en av de få som faktiskt leverer i mitt område. MEN mitt i mølja dukket romerike bredbånd opp, som jeg aldri hadde hørt om. DE kunne levere gitt.... *edit* De kan levere 6Mbit i dag, og 20 *MB om noen dager, da jeg ligger 275 meter fra ny sentral ;P Så sjekk rundt... Plutselig er det noen som faktiskt kan levere. Endret 5. mars 2007 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå