Gå til innhold

Erfaringer med Dynavoice Challenger M65


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk disse høytalerne av komplett når jeg hadde bestillt noen andre, så jeg har fått testet disse en del, og de imponerer meg. Fin og klar lyd, kan spille ganske høyt, og har en imponerende bass til å være 6,5" elementer. Perfekte høytalere til det meste av musikk, men de ble litt for små til film etter min mening(Hvis du ikke har ekstra sub).

 

Med tanken på hva disse koster, kan jeg abselutt si at de er verd hver krone. :thumbup:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Takk for at dere deler erfaringene deres :thumbup:

Men både jeg og Fuzzy lurer på hvilken forsterker vi burde kjøpe, den bør ikke koste mer enn 3K

 

Takk for hjelpen :)

8292189[/snapback]

 

Jepp, har lurt litt på CAMBRIDGE 640A... men det er kun stereo, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe en surrondforsterker, så har jeg muligheten til å kjøpe meg en center og 2 bakhøyttalere senere :)

Lenke til kommentar

akkuratt forsterkere er ikke min sterkeste side, men har en følelse av at det ikke trengs så mye kraft for å dra disse. Hvis du ser på lyd og bilde sin test av disse høytalerene, anbefaler de i midlertid å ha en skikkelig forsterker hvis man vil ha maks ut av høytalerene, men det kommer selvsagt ann på hvor mye penger dere vil legge i det...

 

Har hørt at blant annet NAD skal ha noen greie forsterkere.. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått disse i hus nå og de spiller imponerende. Plutselig hører jeg masse ting som jeg ikke hørte før :p

 

Men lurer på om noen vet litt mer om plugging av de 4 basshullene. Har prøvd meg litt frem, men hører ikke store forskjellen. Lurer også på om de 2 nederste hullene bare er tomme hull, for oppbevaring av putene eller om det har noe for seg å tette disse.

Lenke til kommentar

Har hatt disse høytalerene i ca 3 måneder nå og må si at de spiller veldig bra til hva jeg betalte for dem (1100). Med tanke på forsterker så får du klart mer ut av høytalerene ved å gi dem en god del watt. Jeg føler det at de kan være en smule tunge å og drive så derfor kan det være smart og sette av en slant til forsterker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Fin og klar lyd, kan spille ganske høyt, og har en imponerende bass til å være 6,5" elementer.

8283328[/snapback]

Kan du deffinere "ganske høyt"? Vil det si slik at det er ubehagelig å høre på?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har bestillt meg disse, da jeg har lest en god del bra omtaler, men, for det første; Hvordan, eller hvorfor er det fire ting til å feste høytalerkablene i bakpå hver av høytalerne? Har kun hatt en del eldre annlegg før, der det kun har vært to... Så til neste spørsmål; jeg har en gammel forrsterker, som jeg lurer på om vil holde mål, Sony STR-VX1L? Har eventuellt tenkt på å kjøpe ny, men har ikke allverdens av penger, så har blant annet sett på Eltax AVR-900 Receiver, noen som har prøvd denne? (Vet at det er nokså mye "juksewatt" ute å går på slike billige forrsterkerene, men føler man får mye for pengene :hmm: )

Lenke til kommentar
Har bestillt meg disse, da jeg har lest en god del bra omtaler, men, for det første; Hvordan, eller hvorfor er det fire ting til å feste høytalerkablene i bakpå hver av høytalerne?

 

Dette er for å muliggjøre bi-amping, og biwiring om du vil det, selv om det er totalt poengløst.

 

To av festene er til basselementene og de andre to til diskant/mellomtone. Ved å bruke to forsterkere kan da den ene forsterkeren ta seg av basselementene og den andre kan drive diskant/mellomtone, slik kan du effektivisere og gjøre lyden bedre.

 

Til vanlig er det braketter mellom + koblingene og - koblingene, slik at du kan koble til vanlig, men ved bi-amping og biwiring tas denne braketten bort, slik at ingenting kortslutter eller får for stor belastning.

 

Red.: Styr unna Eltax, kikk på NAD/Cambridge/Marantz/Yamaha i stedet.

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...