Thor. Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hei. Jeg vil oppgradere min pc med nytt hk, cpu og ram og helst også et skjermkort selv om det jeg har er veldig bra. jeg har denne pc en nå og selv om jeg mener den er veldig bra enda vil jeg være forberedt til spill som command and conquer 3 og andre nye spilltitler. Socket vet jeg ikke siden jeg ikke vet hva den nyeste/mest aksepterte er. Jeg vat ar am2 er nytt men jeg tror jeg har hørt at det finnes nyere Jeg vil også ha nytt skjermkort, kan være Ati eller Nvidia. Klokking er ikke en viktig faktor hverken på skjermkort, cpu eller ram. bør helst være 2 gigabytes ram. Alt skal ende opp på under 9000, helst lavere så resten av pengene kan gå til andre fornuftige ting. Alt skal kunne kjøpes hos komplett. Endret 4. mars 2007 av Thor. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Kommer med et kjapt forslag CPU: E6600 har fått mye skryt og er vel et godt valg komplett Denne bruker LGA775 socket som er standard for Intels C2D prossesorer Hovedkort: Her bare valgte jeg et siden jeg ikke er veldig mye peiling, kanskje noen andre kan komme med bedre tips? komplett Ram: Siden du ikke skal klokke tok jeg Corsair value 2GiB brikker her komplett Skjermkort: Hvis du tar med dette skjermkortet har du virkelig pc som duger, men her kan du vel velge nesten hva som helst komplett Et kjapt overslag gir meg en pris på rundt 7000-8000kr, uten skjermkort, eller med et annet alternativ, blir det biligere Lykke til med ny pc edit: Linkene ble litt rare edit 2: Et par leifer Endret 4. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Så veldig bra ut. Jeg hadde ikke klart å velge deler i denne jungelen. Jeg vil se litt mere på hovedkort, jeg ønsker et med passiv kjøleløsning som det jeg har nå, kanskje holde meg til asus/et lignende bios-opsett siden jeg er vant med det nå. Og en ting jeg kom på. Vil min bzerk strømforsyning på 500w klare og drive denne maskinen? Kjipt å kjøpe pc og ikke kunne spille på grunn av mangel på strøm Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) 500w er ganske bra så vil tro det går bra, men kan så klart ikke garantere noe. Hovedkort vet jeg som sakt veldig lite om så der kan jeg ikke hjelpe deg veldig mye. Eneste jeg kan si er at bios er vel relativt lik på alle modeler og som oftest veldig enkelt å forstå så det bør du ta helt med ro. edit: hw.no i denne testen blir det brukt 500w strømforsyning, dog en toppmodell, men det ser ut som 8800gts bruker relativt lite strøm så det vil nok gå helt fint. Endret 4. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ville sterkt vurdert å gå for dette hovedkortet heller: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329410 Asus P5N-E Sli, har lest masse reviews om dette på nettet og det får masse skryt. Er også bra til overklokking hvis du noen gang skulle finne på og prøve det Vinci Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Er det ikke slik at i skjermkortenes verden så har vi på nvidias side gt, gtx og gts ellernoe? er da gts som det er linket til lengre oppe den beste i akkurat den serien(8800)? Vinci: Takk for et bedre forslag til skjermkort. Jeg liker Asus. Bare en ting. Er det passiv kjøling på den? Eneste jeg ser er "varmerørschipsetavkjøling", er det det heter? Lenke til kommentar
ptta Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Nei i 8800-serien er nok 8800gtx bedre 8800gts, men samtidig veldig dyrt, skal du ha 8800gtx koster skjermkortet alene 5000kr. Da sprekker nok budsjettet ditt. Hvis du ikke vil blakke deg 100% er nok 8800gts noe av det bedre/det beste du kan få i dag. Finnes forresten enda en modell, det er gts med 640 Mb minne, denne ligger 1000kr over det jeg linket til i pris. Jeg synes 8800gts 320 Mb var det beste valget her, men du står så klart fritt til å velge selv, her har du en link til alle 8800 kort komplett har:komplett Endret 5. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Daq står jeg over Men det jeg har nå er på bare 256 og klarer akkurat å dra bf2, vil tro denne pc en vil spare meg for mye loading og øke fps en på de nyere spillene slik oppsettet ser ut til og bli nå. alt som du ptta skrev og bruker Vinci sitt forslag på hk. Vil det bli store endringer nå i fremtiden på hw? Jeg tror ikke jeg har råd denne måneden. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er forandringer på Hw hele tiden, kommer noe nytt nesten før det gamle har kommet i butikkhylene. Hvis du likevel må vente har det vært snakk om et prisfall på C2D prossosorer i April, der i blant E6600, så du kan i allefall spare en del penger. Ellers vet jeg ikke om så mye nytt som kan påvirke dette oppsettet den nærmeste tiden, men helt sikker er jeg ikke. Sikkert mange andre her inne som kan svare bedre på dette enn meg. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg har tilsvarende skjermkort som det linkes til her, og en E6400 prosessor på P5N-e hovedkort, 2gb ocz pc6400 ram. Har en 20" widescreen skjerm, og kjører 1680*1050 oppløsning, 8xAA og høye innstillinger i BF2 project reality. Fraps viser mellom 60-100 fps. Maps loader kjapt, og det er ikke maskinvaren sin feil at jeg ikke ser FI før jeg blir skutt Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Passer fint med et prisfal i april, jeg har enda ikke fått noe lønn der jeg er utplassert siden det er noe kluss med systemet. Kommer priskuttet til og vare da? Jeg har også fått erstattet en ekstern harddisk med en my book pro 500 gig, den har firewire 800 og såvidt jeg ser så finnes ikke det på hovedkortet vinci nevnte så løsningen da blir å kjøpe en av disse en gang i fremtiden. Har jeg rett? Lenke til kommentar
ptta Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Så vidt jeg ser kan du bruke USB også på den hardisken og det er det jo på hovedkortet, så slik kort trenger du bare hvis du absolutt skal overføre med Firewire Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Så vidt jeg ser kan du bruke USB også på den hardisken og det er det jo på hovedkortet, så slik kort trenger du bare hvis du absolutt skal overføre med Firewire 8201214[/snapback] Når jeg først har en harddisk så vil jeg jo ha en rask en, når jeg nå måler så går denne disken på farten 25-35MB/s som ikke er verdens raskeste akkurat.. hvorfor skal jeg "nyte" en harddisk på 500 gigabytes når jeg ikke får fult utbytte av den? 500Gigabytes er mye data, og siden denne utgjør 2/3 deler av kapasiteten på denne pc en så sier det deg sikkert noe Lenke til kommentar
ptta Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Tror jeg formulerte meg litt dårlige, var bare usikker på om du trodde den bare gikk ann å brukke med firewire, ville derfor si fra at den også fungerer med usb, men forstår at du er villig til å investere i et slikt kort for å få bedre overføringshastigheter. Lykke til med ny pc Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Tror jeg formulerte meg litt dårlige, var bare usikker på om du trodde den bare gikk ann å brukke med firewire, ville derfor si fra at den også fungerer med usb, men forstår at du er villig til å investere i et slikt kort for å få bedre overføringshastigheter. Lykke til med ny pc 8204281[/snapback] Da er vi enige jeg vet jeg da har 6x usb+2 i front og 2 firewire 400 (1 i front) etter handelen, dette er 2 mere enn jeg har nå i usb er. Skulle gjærne handlet nå men jeg får ikke lønn på grunn av problemer på arbeidsplassen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har nå regnet frem til at jeg har råd til delene. Men før jeg handler, er det noe jeg bør forandre på? cpu http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322633 ram http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313834 skjermkort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331406 hk http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329410 Lenke til kommentar
ptta Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Tror ikke det. Jeg skal handle akkurat de samme delene om noen dager +harddisker og litt stuff, så jeg mener det er perfekt. Med mindre du skal klokke. Da kan annen ram være smart. Lykke til med ny pc. Tipper du blir fornøyd. Endret 1. mai 2007 av ptta Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Neida. Veldig bra value for money det der. Eneste er vel at systemet dytter ut noen få ekstra watt varme i kabinettet, så en vifte for å suge inn friskluft kan være greit om du ikke allerede har det. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Neida. Veldig bra value for money det der.Eneste er vel at systemet dytter ut noen få ekstra watt varme i kabinettet, så en vifte for å suge inn friskluft kan være greit om du ikke allerede har det. 8512088[/snapback] Det er ingen problemer med lufting. Jeg har et Cooler Master Centurion 5 kabinett med alle vifter i funksjon 80 i front, 120 bak og fronten er helt gjennomhullet Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Neida. Veldig bra value for money det der.Eneste er vel at systemet dytter ut noen få ekstra watt varme i kabinettet, så en vifte for å suge inn friskluft kan være greit om du ikke allerede har det. 8512088[/snapback] Det er ingen problemer med lufting. Jeg har et Cooler Master Centurion 5 kabinett med alle vifter i funksjon 80 i front, 120 bak og fronten er helt gjennomhullet 8512147[/snapback] Da er det ingenting og beskymre seg over, bestill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå