Sycosis Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei! Jeg sitter hjemme med en trådløs router, men har ikke fått lagt kabel til min stasjonære PC (som er uten trådløst nettverkskort). Så jeg tenkte at jeg skulle bruke min bærbare PC som gateway for min stasjonære PC. Jeg gjorde det slik: [stasjonær PC]-----krysset nettverkskabel-----[bærbar PC med delt trådløs tilkobling] ))) ))) [Router] Jeg kjører Windows XP på den bærbare PCen, og Vista x64 på den stasjonære. Den får internettoppkobling, men så og si ingen tjenester fungerer. Foreks: Google.com fungerer fint, men alle andre sidene jeg prøver vil ikke fungere. MSN fungerer ikke, torrent fungerer såvidt (veldig lav hastighet), og spill via internett kjører med rar ping (regelmessig lag, men lav ping=S) Alle brannmurer er av, og jeg har ikke gjort noe med instillinger. Proxy har vært satt opp på den bærbare før, men er ikke i bruk, så jeg tror ikke det er problemet. Nettet fungerer fint på den bærbare. Noen ideer? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har generellt dårlig erfaring med å dele internett over en trådløstilkobling. Særlig hvis laptopen står og bruker båndbredde, prioriteres den trafikken foran den som går gjennom internet connection sharing. Husk at en 802.11g tilkobling sjelden vil gi deg en effektiv throughput på mer enn 10-11 Mb. Dårligere med økt avstand til router. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Bånbredde er ikke det viktigste. Dette er bare en midlertidig løsning, og jeg vil bare bruke standardoppgaver som http og msn.. Men det er de 2 som ikke vil fungere. Det virker som alt som bruker DNS ikke vil gå videre, som om det stopper mellom den bærbare pc'en og den stasjonære=S Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Bånbredde er ikke det viktigste. Dette er bare en midlertidig løsning, og jeg vil bare bruke standardoppgaver som http og msn.. Men det er de 2 som ikke vil fungere. Det virker som alt som bruker DNS ikke vil gå videre, som om det stopper mellom den bærbare pc'en og den stasjonære=S 8078135[/snapback] For å sjekke om det er dnsoppslagene som svikter, kan du åpne et commandvindu og f.eks skrive ping vg.no og deretter ping 193.69.165.21. Da vil du se om den løser dnsoppslag. Siden du får brukt google, vil jeg tro du får til dnsoppslag. Dersom du installerer ethereal eller wireshark på lapen, og sniffer trafikken på trådløskortet vil du få en indikasjon på pakketap etc. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Prøvde å pinge, den fungerer både på dns og ip-adresse, uansett host. Jeg får heller ikke pakketap.. snålt=S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå