Gå til innhold

Hva er forskjellen på S975XBX2 og D975XBX2?

Anbefalte innlegg

Dette er "Bad Axe 2" hovedkort begge to, men hva er forskjellen? Er det ene en workstation/server utgave?

I spesifikasjonene på Intel sine sider kan ikke jeg se noen åpenbare forskjeller. Dette plager meg :hmm: , siden prisen skiller ganske mye i S975XBX2 sin favør, men jeg gidder ikke kjøpe et hovedkort med innebygde begrensninger bare for å spare noen hundrelapper.

Så er det noen her som kan gi meg innsikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Titta litt i manualen til S975XBX2, det blir betegnet som workstation hovedkort. Den S'n, første bokstav i modellbetegnelsen, tyder på at det er "server-teamet" hos Intel som står bak denne utgaven.

Mistenker derfor at kortet er mere retta mot sikkerhet, dvs. har få muligheter til manipulering, og kanskje bruker de forskjellig BIOS.

Ble litt overrasket av at det står i manualen til S975XBX2 at det kan kjøre både unbuffered og unregistered i tillegg til ECC-minne.

Det ble bare tipping herfra, men siden de er så like ellers da virker det bare merkelig med to modeller dønn like gjennom det hele. Fins nok mere presis info der ute hvis man snuser litt rundt.

Lenke til kommentar

Jeg får samme inntrykk. S-utgaven er et workstation-kort, som kanskje er litt mer stabilt, men har færre tweakemuligheter. Til vanlig bruk ville jeg ha valgt D-utgaven.

Ble litt overrasket av at det står i manualen til S975XBX2 at det kan kjøre både unbuffered og unregistered i tillegg til ECC-minne.

8093617[/snapback]

Unbuffered og Unregistered er akkurat det samme, men sistenevnte er den mest korrekte betegnelsen. Intels toppserie desktop-chipset har hatt ECC-støtte i en årrekke - valgfri sådan. De kan altså bruke enten Unregistered ECC eller Unregistered non-ECC.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...