Gå til innhold

SLI med 7800GT

Anbefalte innlegg

Hei. Hjelp meg, er du snill ^^

Jeg har hatt et "MSI nVidia Gforce 7800GT /256" i ett år, og tenkte da et tida var inne for å oppgradere litt..

Snakka tilfeldigvis med en kompis som sa at han skulle selge sitt "POV nVidia Gforce 7800GT /256". Resten kan dere tenke dere til.. Jeg tilbydde han 600 (NicePrice? :p) kroner og fikk det.. Fordi jeg visste at produsent ikke har noe å si på SLI, fordi så lenge chipsettet er identisk virker det som det skal.

Men da kom problemet.Jeg fulgte alle regler og kunstens ordener; Jeg snudde "SLI-switchen" i hovedkortet, satte inn Skjermkort nr. 2, og gikk i BIOS og satte PCIe SLI på Auto. (sto på disabled før).

Starta pc'en og møtte meldinga for Nyfunnet Hardware. (Jeg glemte å be om driveren til POV-kortet (får d i posten om et par dager fra han), så da tenkte jeg at jeg kunne bruke MSI-driveren).. "jadda", sa maskinen til meg, "du har innstallert driver og er klar til å bruke skjermkortet ditt."

Men ingen resultat. Jeg VET at det ikke er så lett..

Jeg fikk en "data-dude" til å hjelpe meg med det trickye problemet med å faktisk får SLI til å FUNKE. Han fikla å leita å strevde med passord og ledninger og kabler og knotter uta faen,i halvannen time før han gav opp. Derfor sitter jeg igjen med et ekstra skjermkort i maskinen min som ikke gjør annet enn å dra strøm... HAr btw seneste drivere til hver av chipsettet..

:nei:

Kan du/dere hjelpe meg med å få SLI til å virke, slik at jeg kan elske du/dere for resten av mitt liv :p ?? Jeg har prøvd alt, bortsett fra å formatere.(why? gidd det, tror ikke det hjelper noe særlig.. )

VÆR SÅ SNILL

Spesifikasjoner:

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4 GhZ

Mainboard: MSI K8N SLI ( JA; DET STEMMER DET )

RAM: 2 GEIL GB (2x1 gb) PC3200

Graphiccard: MSI nVidia Gforce 7800 GT/256

Graphiccard #2: POV nVidia Gforce 7800 GT/256

Power Supply Unit (PSU): PurePower 460 W.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, legg inn nVidia sine drivere du, du trenger ikke drivere fra 2 produsenter til kortene - da burde det funke.

Ser at du har MSI K8N, det er et problemkort med tanke på SLI - om du vet at begge kortene fungerer hver for seg, men ikke får opp aktivering av SLI i driverne er det sansynligvis HK som er fubar (med tanke på SLI), eneste du kan gjøre da er å be leverandør om retur på kortet.

Hadde selv samme problem med mitt K8N, fikk nytt kort og vips - alt fungerte som det skulle.

Håper det hjalp :)

Endret av snot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...