Christeff Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei. Hjelp meg, er du snill ^^ Jeg har hatt et "MSI nVidia Gforce 7800GT /256" i ett år, og tenkte da et tida var inne for å oppgradere litt.. Snakka tilfeldigvis med en kompis som sa at han skulle selge sitt "POV nVidia Gforce 7800GT /256". Resten kan dere tenke dere til.. Jeg tilbydde han 600 (NicePrice? ) kroner og fikk det.. Fordi jeg visste at produsent ikke har noe å si på SLI, fordi så lenge chipsettet er identisk virker det som det skal. Men da kom problemet.Jeg fulgte alle regler og kunstens ordener; Jeg snudde "SLI-switchen" i hovedkortet, satte inn Skjermkort nr. 2, og gikk i BIOS og satte PCIe SLI på Auto. (sto på disabled før). Starta pc'en og møtte meldinga for Nyfunnet Hardware. (Jeg glemte å be om driveren til POV-kortet (får d i posten om et par dager fra han), så da tenkte jeg at jeg kunne bruke MSI-driveren).. "jadda", sa maskinen til meg, "du har innstallert driver og er klar til å bruke skjermkortet ditt." Men ingen resultat. Jeg VET at det ikke er så lett.. Jeg fikk en "data-dude" til å hjelpe meg med det trickye problemet med å faktisk får SLI til å FUNKE. Han fikla å leita å strevde med passord og ledninger og kabler og knotter uta faen,i halvannen time før han gav opp. Derfor sitter jeg igjen med et ekstra skjermkort i maskinen min som ikke gjør annet enn å dra strøm... HAr btw seneste drivere til hver av chipsettet.. Kan du/dere hjelpe meg med å få SLI til å virke, slik at jeg kan elske du/dere for resten av mitt liv ?? Jeg har prøvd alt, bortsett fra å formatere.(why? gidd det, tror ikke det hjelper noe særlig.. ) VÆR SÅ SNILL Spesifikasjoner: CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4 GhZ Mainboard: MSI K8N SLI ( JA; DET STEMMER DET ) RAM: 2 GEIL GB (2x1 gb) PC3200 Graphiccard: MSI nVidia Gforce 7800 GT/256 Graphiccard #2: POV nVidia Gforce 7800 GT/256 Power Supply Unit (PSU): PurePower 460 W. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Satt på SLI bridgen a? Og PSU kan være i det minste laget for SLI Endret 4. mars 2007 av fflex Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Virker som du har gjort alt rett. Prøv å fjerne nvidia driveren og slett restene med drivercleaner. Last ned nyeste driver fra Nvidia.com og legg inn denne. (mens begge kortene er montert og konfigurert for SLi) Lenke til kommentar
Christeff Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 har bridgen seff på Lenke til kommentar
Christeff Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 @heisann80: skal prøve det.. AFK 20 minutter men for all del, del deres ideer imens ^^ Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Vel, legg inn nVidia sine drivere du, du trenger ikke drivere fra 2 produsenter til kortene - da burde det funke. Ser at du har MSI K8N, det er et problemkort med tanke på SLI - om du vet at begge kortene fungerer hver for seg, men ikke får opp aktivering av SLI i driverne er det sansynligvis HK som er fubar (med tanke på SLI), eneste du kan gjøre da er å be leverandør om retur på kortet. Hadde selv samme problem med mitt K8N, fikk nytt kort og vips - alt fungerte som det skulle. Håper det hjalp Endret 5. mars 2007 av snot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå