Gå til innhold

Utkast til design. Noen kommentarer?

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Har tenkt på det selv, men vet ikke hva jeg skal ha der.

Det er liksom ikke noe som passer....

Noen tips til det da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Vet du om noe jeg kan gjøre for å gjøre den mer lettleselig?

Andy-Pandy:

Hva mener du med blåfargen i den forrige menyen?

Kan du utdype det litt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

På forrige side skrev du at jeg burde beholdt noe av blå fargen i headeren.

Nå ble det andre saker ja!

Men jeg personlig syns du kunne ha beholdt den blåfargen som var på toppen av sida, kanskje. Vet ikke, nå nesten se hvordan det blir først wink.gif

Edit: litt vanskelig å lese menyen (3. link og nedover) siden de ikke hadde noen bakgrunnsfarge.

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Lager en ny version med blå header, og lurer på om noen har noen tips til font på siden, evt. størrelse?

Lenke til kommentar

Alle nettlesere skalerer ikke tekst med pixler for de som ser dårlig:

"Accessibility

If accessibility is your biggest concern, then you should use ems. Ems are sized so that the font size is relative to the parent element. In the case of most Web pages, this is the body element - and so the font is sized relative to the standard size of the browser.

Using ems as your font size measurement ensures that your pages will be accessible to most browsers and platforms. Plus, if your readers choose to change the default font size on the fly, your page will scale to that new size.

The problem with ems is that you lose control over the exact look of your page. Some people may have a much larger or smaller default size than you are used to, and with ems, your fonts will scale relative to that size. This can result in strange font sizes.

Control

If control over the look of your Web page is your biggest concern, then you should use pixels. Pixels are the standard unit of measure for screens and monitors, and fonts will be more precisely the size you want on the screen.

Pixels are the measure of resolution, and the resolution of your customers' monitors can affect the readability of your type. For example, most Windows machines are set at 96 dpi, while most Macintosh machines are set at 72 dpi. So, a font set at 72px will be 1 inch (approximately) tall on a Macintosh and three quarters of an inch tall on a Windows machine. Also, some OS's (most often Linux and Unix) can make fonts extremely jagged and hard to read if they try to scale the font sizes from the pixel sizes embedded on the OS." Kilde.

Endret av attach
Lenke til kommentar
The problem with ems is that you lose control over the exact look of your page. Some people may have a much larger or smaller default size than you are used to, and with ems, your fonts will scale relative to that size. This can result in strange font sizes.

Der har du grunnen til at jeg bruker pixler :)

Men jeg kan vurdere saken.

Lenke til kommentar
En ting er sikkert: menyen var helt fæl! Måtte konsentrere meg om å lese hva som sto der.

Kanskje litt vel ... blå?

8077877[/snapback]

Jeg syns den så litt sykelig ut! Litt for mye babyblått. Kanksje en litt mørkere blåfarge? Og litt annen vrii på layouten :cool:

Lenke til kommentar

Der har du grunnen til at jeg bruker pixler :)

Men jeg kan vurdere saken.

8129089[/snapback]

Jeg er enig med deg Runar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...