Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Tusen takk Noe som bør endres? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 En litt mer spennende header hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Spennende header? Hvordan? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er absolut ikke noe must, men du kan jo prøve å lage et bilde/illustrasjon til header. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har tenkt på det selv, men vet ikke hva jeg skal ha der. Det er liksom ikke noe som passer.... Noen tips til det da? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Utkast nr 2 var bedre, men fortsatt mye som kan forandres på. Det eneste jeg kan si konkret er at det forsatt er alt for vanskelig å lese menyen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Vet du om noe jeg kan gjøre for å gjøre den mer lettleselig? Andy-Pandy: Hva mener du med blåfargen i den forrige menyen? Kan du utdype det litt? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hæ? Blåfargen i menyen? Nå husker jeg ingenting =/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) På forrige side skrev du at jeg burde beholdt noe av blå fargen i headeren. Nå ble det andre saker ja! Men jeg personlig syns du kunne ha beholdt den blåfargen som var på toppen av sida, kanskje. Vet ikke, nå nesten se hvordan det blir først wink.gif Edit: litt vanskelig å lese menyen (3. link og nedover) siden de ikke hadde noen bakgrunnsfarge. Endret 8. mars 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Lager en ny version med blå header, og lurer på om noen har noen tips til font på siden, evt. størrelse? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis du mener størrelsen på fonten i vanlig tekst (ikke overskrifter), så vil jeg si mellom 12 og 14px. Det kommer ann på hvilken font du bruker. Lenke til kommentar
attach Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ikke bruk px på skrift, bruk em. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ikke bruk px på skrift, bruk em. 8128886[/snapback] 1) Det er en smakssak. 2) Kan du utdype det? Hvorfor skal jeg ikke angi tekst-størrelsen i pixler? Lenke til kommentar
attach Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Alle nettlesere skalerer ikke tekst med pixler for de som ser dårlig: "Accessibility If accessibility is your biggest concern, then you should use ems. Ems are sized so that the font size is relative to the parent element. In the case of most Web pages, this is the body element - and so the font is sized relative to the standard size of the browser. Using ems as your font size measurement ensures that your pages will be accessible to most browsers and platforms. Plus, if your readers choose to change the default font size on the fly, your page will scale to that new size. The problem with ems is that you lose control over the exact look of your page. Some people may have a much larger or smaller default size than you are used to, and with ems, your fonts will scale relative to that size. This can result in strange font sizes. Control If control over the look of your Web page is your biggest concern, then you should use pixels. Pixels are the standard unit of measure for screens and monitors, and fonts will be more precisely the size you want on the screen. Pixels are the measure of resolution, and the resolution of your customers' monitors can affect the readability of your type. For example, most Windows machines are set at 96 dpi, while most Macintosh machines are set at 72 dpi. So, a font set at 72px will be 1 inch (approximately) tall on a Macintosh and three quarters of an inch tall on a Windows machine. Also, some OS's (most often Linux and Unix) can make fonts extremely jagged and hard to read if they try to scale the font sizes from the pixel sizes embedded on the OS." Kilde. Endret 11. mars 2007 av attach Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 The problem with ems is that you lose control over the exact look of your page. Some people may have a much larger or smaller default size than you are used to, and with ems, your fonts will scale relative to that size. This can result in strange font sizes. Der har du grunnen til at jeg bruker pixler Men jeg kan vurdere saken. Lenke til kommentar
attach Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg gjorde det før jeg også. Men man kan jo blande det. Menyer og slikt som ikke kan ta opp mer plass, kan være i pixler. Brødteksten kan være i ems. Lenke til kommentar
LinnKatrine Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 En ting er sikkert: menyen var helt fæl! Måtte konsentrere meg om å lese hva som sto der. Kanskje litt vel ... blå? 8077877[/snapback] Jeg syns den så litt sykelig ut! Litt for mye babyblått. Kanksje en litt mørkere blåfarge? Og litt annen vrii på layouten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis du leser videre ser du at jeg har oppdatert layouten.... Forslag til font? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 The problem with ems is that you lose control over the exact look of your page. Some people may have a much larger or smaller default size than you are used to, and with ems, your fonts will scale relative to that size. This can result in strange font sizes. Der har du grunnen til at jeg bruker pixler Men jeg kan vurdere saken. 8129089[/snapback] Jeg er enig med deg Runar!! Lenke til kommentar
attach Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det er en god skikk, som de fleste anerkjente webdesignere bruker, å bruke ems til tekst. Da setter man brukervennlighet i sentrum, ikke seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå