Gå til innhold

WoW ordliste, Forkortelser for ord i WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Instance forkortelser

ST - The Steamvaults

8078655[/snapback]

 

ST= Sunken Temple ^^. Steamvaults blir ofte bare forkorta til vaults på Argent Dawn ^^.

Er alikevel flere som bruker ST for The Steamvaults, og denne tråden er laget for å hjelpe folk som ikke kan forkortelser.

Uansett ser jeg ikke det store problemet. Når en lvl 70 sier 'LFM ST' så vet alle godt at det ikke gjelder Sunken Temple. Og hvis en lvl 55 sier 'LFM ST' så vet alle godt at det ikke gjelder The Steamvaults. Hvis en situasjon dukker opp hvor det kan blir vanskelig for andre å forstå så trenger man bare å si hele navnet.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Steam - Steamvaults

SL - Shadow labyrinth

BM - Black Morass

Gruul's - Gruul's Lair (ikke så mye forkortelse der)

Sethekk - Sethekk halls

Crypts - Auchenai Crypts

TK - Tempest keep

Arca - The Arcatraz

Bota - Botanica

Mech - Mechanar

Ramp - Ramparts

HC - Hellfire Citadel

BF - Blood Furnace

Shattered - Shattered halls

Slaven - Slaven pens

 

 

Kan hende jeg sa noen som er skrevet allerede, emn det var de jeg kom på som brukes på servern min

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hadde vært greit om du kan utheve "overskriftene". Blir nok en del mer oversiktlig da.

 

 

Nå ble det bra. :thumbup:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Endel av tingene som er nevnt her er enten ting som sjelden er i bruk, eller har flere mulige forkortelser. Andre ting virker som noe folk har funnet på selv, eller har veldig begrenset utbredelse. Så å se på denne listen, og bruke forkortelsene ukritisk kan forårsake mye rot når man spiller. Alle forkortelser som ikke er generelt kjent av alle, på alle servere, burde vekk.

Lenke til kommentar
Endel av tingene som er nevnt her er enten ting som sjelden er i bruk, eller har flere mulige forkortelser. Andre ting virker som noe folk har funnet på selv, eller har veldig begrenset utbredelse. Så å se på denne listen, og bruke forkortelsene ukritisk kan forårsake mye rot når man spiller. Alle forkortelser som ikke er generelt kjent av alle, på alle servere, burde vekk.

8081451[/snapback]

 

Poenget var ikke at du skal pugge lista og bruke alle ordene der etterpå, tenkte at den kunne være en plass der folk kan bla opp om de ser forkortelser de lurer på kanskje gjentatte ganger. Skal ærlig inrømme at når jeg var ny i wow og en 60 sa til meg at han skulle MC så svarte jeg "ahh so you ride a motor cycle" LFG og WTB osv hadde jeg også null peil på hva betydde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...