Gå til innhold

Dual-screen problemer i Vista Business

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt Vista et par måneder nå og er veldig fornøyd, men i dag skulle jeg gjøre litt arbeid som krevde litt "arbeidsrom" og fant ut at jeg skulle koble til en LCD-skjerm jeg har ståendes med DVI.

Når jeg velger å koble til skjermen (enten via windows' system eller nVidia Control Panel) så står begge skjermene og blinker, slik de gjør en gang etter at man endrer oppløsning, men det skjer sammenhengende helt til jeg drar ut kabelen. Bildet dukker til tider opp på den skjermen som skal kobles til så det er kobling mellom skjermen og pc'n. Windows spiller også av en lyd som antyder at skjermen kobles fra og til kontinuerlig så jeg tror det er det som er problemet. Windows oppfatter det som om skjermen kobles fra og til opptil flere ganger i sekundet.

Har forøvrig prøvd med flere versjoner av driverene. Nå bruker jeg 97.37 fra cinet sine sider. nVidia har ikke noen egne drivere på sine nettsider som støtter dette kortet i vista, men har prøvd et par andre drivere fra laptopvideo2go.com

Litt fakta:

Windows Vista Business

Laptop fra Cinet, kjøpte denne i november så var opprinnelig med xp pro.

Skjermkortet er et Geforce Go 7400

Takk for hjelpen om noen har noen tips, arbeider så mye mer effektivt med to skjermer!

Endret av Raggie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå løst problemet, og løsningen var ganske spesiell:

Jeg klarte å komme meg inn på task-manager mens den holdt på med blinkingen og så at taskeng.exe slukte ressurser. Avsluttet prosessen og problemet forsvant. Startet så prosessen på nytt og alt fungerer som det skal.

Ikke den mest elegante måten å få til dual-screen på, men det fungerer inntill nvidia finner ut at de skal lage drivere til vista. Eller microsoft kommer med en patch (om det er oset som er problemet)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...