Gå til innhold

Xbox 360 +Vista media center = treigt

Anbefalte innlegg

Opplever media center på min Xbox 360 som ubrukelig tregt, tar opptil 30 sekunder eller mer å bla fra et emne i menyen til det neste (dette gjelder innholdet som streames fra en PC).

Koblingen mellom xbox 360 og ruter er vanlig kabel, mens det er trådløst fra ruteren til pc'en. Pc'en kjører Vista Premium med media center.

Er dette alt jeg kan forvente av media center på xbox 360? en utrolig treg navigering som grenser mot ubrukelig, eller er det noe galt med oppsettet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

har samme problem, fant ut at det er trådløst som er problemet.

hvis du kabler mellom alle ledd fungerer det.

Lenke til kommentar

Går bra med TVersity, synd at det ikke det er dårlig sortering på Xbox'en min. Må bla gjennom utrolig mange filmer for å komme fram til den jeg vil se på :p Uansett, hvis det går tregt med VMC så er jeg ikke så sikker på om jeg har lyst på det =/

Lenke til kommentar

da er det sikkert pga trådløst menyene er så trege.

er dessverre avhengig av en trådløs løsning, da min kone nok ikke vi sette så alt for stor pris på TP kabler over gulvet :roll:

forhåpentligvis vil microsoft slippe trådløs adapter med N-løsningen (istedenfor g og b) en gang i fremtiden, så får vi litt bedre hastigheter på den trådløse kommunikasjon.

btw, dette problemet eksisterer ikke på PC'en, er kun på min xbox 360

btw2, hvis man har OPTIMALT trådløst signal mellom pc -> ruter -> xbox 360, vil menyene være trege da?

Lenke til kommentar

Det er trådløsen som sinker ja. Går silkemykt her =)

De kommer nok kanskje til slippe et nytt adapter ja, men neppe i den nærmeste framtid =/

Såklart går det raskere hvis du har optimalt signal, dess bedre signal dess høyere hastighet =)

Lenke til kommentar

Merker det jeg også, men jeg ville vel tro at en patch eller 2 til Vista vil ordne problemet. For det skal jo ikke være noen grunn til at det skal gå tregere i Vista Media Center, når det ikke gjorde det med XP MediaCenter. Håper de får fiksa det på en eller annen måte :p

Lenke til kommentar

Hvis dere laster ned videoen fra Marketplace om nettopp dette - trådløse nettverk og kobling mellom PC og Xbox 360, så får dere et tips eller to om hva som er anbefalt.

Bl. annet at man helst bør bruke 802.11a (5Ghz, opptil 54Mbit hastighet).

Det ideelle er kablet, det nest beste er 802.11a, og så 802.11b-g.

Lenke til kommentar
Hvis dere laster ned videoen fra Marketplace om nettopp dette - trådløse nettverk og kobling mellom PC og Xbox 360, så får dere et tips eller to om hva som er anbefalt.

Bl. annet at man helst bør bruke 802.11a (5Ghz, opptil 54Mbit hastighet).

Det ideelle er kablet, det nest beste er 802.11a, og så 802.11b-g.

8081529[/snapback]

tror aldri jeg har hørt om 802.11a?

Lenke til kommentar
Høyhastighet WLAN med en teoretisk båndbredde på 54 Mbps. 802.11a opererer i 5,2 GHz-området og er tilgjengelig nå, men har kortere rekkevidde og høyere pris sammenlignet med 802.11b.

8091960[/snapback]

er det slik at alle b/g rutere også støtter a standarden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tror ikke det finnes a i norge? har ikke sett noen routere med det ihverfall.. laptopen min har a....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...