Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trådløst nettverk, sporløst forsvunnet

Anbefalte innlegg

Det har skjedd noe rart med dama mi sinn bærbare PC idag, og jeg har ingen mulighet for å dra til henne for å se på det, eller fikse det personlig.. Så hun sitter på sin stasjonære, mens jeg må guide henne via MSN :p

Og for å si det sånn, hun er et skikkelig naut hode på data'n..

Alt hun kan er å starte den, starte MSN og surfe litt på nettet :p

Jeg kan jo forklare litt hva som skjedde..

Hun skulle dunke litt bøss ut av tastaturet. også klikka PC-en litt (gjør den støtt og stadig. ikke noe kraftverkt detta) så hun bare skrudde den av.. Altså "kræsja" den som noen ville kalle det..

Når hun starter den opp igjen, fungerer alt som det skal..

Men det trådløse nettverket hennes fungerte ikke..

Jeg forklare henne hvordan du deaktiverer, og aktiverer nettverkskortet, reparer osv..

Problemer er at selve nettverks tilkoblingen ikke eksisterer.. Altså dette ikonet som oftest heter "Trådløs nettverkstilkobling" eller noe i den duren..

Men ganske vanskelig for henne å re-aktivere kortet osv.. Når ikonet ikke er der en gang..

Har opplevd dette problemet på min stasjonære før, bruker en trådløs USB-adapter på den.. Og noen ganger etter jeg har nappet den ut (den klikker ikke sånn helt uten videre), så må jeg nappe den inn og ut et par ganger før den virker igjen..

Nå har jo bærbare PC-er et internt nettverkskort, så dette problemet burde jo ikke kunne oppstå.. Hvis ikke mindre hele kortet har detti ut av slotten.. Men det skjer ikke av seg selv..

(Det jeg mener at hele tilkoblingen har forsvunnet er.. Når vi går inn på "Nettverks tilkoblinger" Så har vi jo en liste over tilkoblinger.. Hos meg har jeg da "Trådløs nettverkstilkobling", "1394 Connection", "1394 Connection 2", "Lokal Nettverkstilkobling" og Lokal nettverkstilkobling 2".. Før hadde hun "Trådløs nettverkstilkobling" og "Lokal Nettverkstilkobling".. Nå har hun bare "Lokal Nettverkstilkobling", den trådløse tilkoblingen er forsvunnet)

Så jeg aner ikke hvordan hele tilkoblingen bare kan forsvinne på den måten..

Noen som har et logisk svar på dette?

Hvordan i allverden kan vi fikse detta?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...