Gå til innhold

ATI 9700 problemer


markli

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-10 07:59, skrev shivac:

Er masse man kan prøve før en evt retur.


F.eks. bytte strømforsyning, sette skjermkortet på egen irq(kan hende den deler med andre), slå av fast write, slå av write combining, slå av AGP write i advanced SMARTGART menyen atiprbxx.exe /g, mekking i BIOSEN, flashe bios på HK, eller 9700 kortet (vet ikke om det hjelper noe)
,


btw .. de nye catalyst 2.5 driverne er bra, kan force v-sync i kontroll panelet! ..(endelig)


 

neida.. den har vært der lenge :) det som er virkelig finfint derimot er også at de har en directx Hz-lås :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt ca 15-20 ATI kort iløpet av årene.

Har og hatt noen nvida, hercules, matrox osv.

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke har hatt ett ENESTE problem men noen som helst av de ATI kortene mine om de er så fryktelig dårlige?

Jeg har hatt spill som har låst seg ja, men i de tilfeller så har feilen vært pga overklokking av CPU eller lignende ting. Har alldri instalert noen nye drivere for å få dette til å fungere igjen.

Har jeg regelrett hatt flaks siden flesteparten av dere andre mener det er bare søppel?

De kortene jeg har hatt problemer med er et par kort fra nvidia.

Jeg er iallefall strålende fornøyd med ATI sine kort, det er derfor jeg har fortsatt og kjøpe disse i en årrekke.

Lenke til kommentar

har vært Nvidia fan siden tnt2, men jeg må si at Club-3d kortet ikke har gitt meg noe som helst problemer. Hold OS'et oppdatert med patcher og ordentlige drivere til kortet og resten av systemet, så funker det bra!

 

for me, that is :smile:

 

edit: tullete setning...

 

sof

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-12-10 08:22 ]

Lenke til kommentar

 

neida.. den har vært der lenge :smile: det som er virkelig finfint derimot er også at de har en directx Hz-lås :smile:

 

Du mener dx9 driverne ? som man mekket opp en sånn slider i registeret ja ? Men dette er jo første driveren som har dette "offisielt" om vi kan kalle det noe sånt.

 

Den direcx hz låsen .. er jo bare å gå inn i dxdiag og gå på override å skrive inn verdien så er du innenfor .. har jeg gjort siden 2.3 driverne .. :smile: Men hvor finner du den "låsen" som du snakker om ?

Lenke til kommentar

Nå orker jeg ikke å bruke mere energi på å få dette kortet til å fungere. Jeg har prøvd alt fra A til Å, men det eneste som ser ut til å fungere noenlunde bra er å installere en eldre AGP driver fra VIA. Enten "fryser" maskinen eller så sitter den fast i en uendelig sløyfe. Må nok installere mitt gamle ATI R8500, som for øvrig var et problemfritt kort.

Lenke til kommentar

har en kompis som sitter med det orginale radeon ddr kortet, han får de fleste spill til å funke, det er ikke det, men det er vanligvis endel styr å mekk, og enkelte spill ser egentlig ikke ut. han har relativt god peil på data, dvs at 95% av brukerene der ute ikke er bedre, så det er nok ati som har dårlige drivere...

 

mener at hvis en gjennomsnittlig bruker ikke får et kort stabilt i 99,9% av alle spill så har kortprodusenten et problem.

 

hadde tnt1, og det var endel spill som ikke akkurat var konge på det kortet (sa noen unreal?) det tok sikkert et år eller noe sånt før det gikk an å spille... men etter gf kom har nvidia vært konge på haugen når det kommer til drivere :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 08:14, skrev Voffsen:

Jeg har hatt ca 15-20 ATI kort iløpet av årene.

Har og hatt noen nvida, hercules, matrox osv.

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke har hatt ett ENESTE problem men noen som helst av de ATI kortene mine om de er så fryktelig dårlige?

Jeg har hatt spill som har låst seg ja, men i de tilfeller så har feilen vært pga overklokking av CPU eller lignende ting. Har alldri instalert noen nye drivere for å få dette til å fungere igjen.

Har jeg regelrett hatt flaks siden flesteparten av dere andre mener det er bare søppel?

De kortene jeg har hatt problemer med er et par kort fra nvidia.

Jeg er iallefall strålende fornøyd med ATI sine kort, det er derfor jeg har fortsatt og kjøpe disse i en årrekke.


 

jepp.. i second that emotion :)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 11:24, skrev shivac:


 

neida.. den har vært der lenge :) det som er virkelig finfint derimot er også at de har en directx Hz-lås :)

 

Du mener dx9 driverne ? som man mekket opp en sånn slider i registeret ja ? Men dette er jo første driveren som har dette "offisielt" om vi kan kalle det noe sånt.

 

Den direcx hz låsen .. er jo bare å gå inn i dxdiag og gå på override å skrive inn verdien så er du innenfor .. har jeg gjort siden 2.3 driverne .. :) Men hvor finner du den "låsen" som du snakker om ?

 

på display properties->advanced->displays->og inne på monitoren.. :)

Lenke til kommentar

Quote:



hadde tnt1, og det var endel spill som ikke akkurat var konge på det kortet (sa noen unreal?) det tok sikkert et år eller noe sånt før det gikk an å spille... men etter gf kom har nvidia vært konge på haugen når det kommer til drivere
:)


 

nei ? de har da absolutt ikke det ?.

1) tvuten og dvd-avspilling uten 3.partsprogrammer har inntil det siste vært et helvette med nvidia kort inntil det helt siste.

2) hvordan kan du si "driverne er konge" når de har holdt tilbake 30% av gf-korts ytelse i flere år ? (inntil release av ny detonatordriver)

Lenke til kommentar

Mange ting som kan gå galt med data, så mye er vel de fleste enige om. Og kompabilitetsproblemer er vel heller ikke noe nytt. Selv har jeg muligens hatt flaks, for jeg har brukt mitt Hercule Radeon 9700Pro kortet både på Intel,via og KT400(nåværende) hovekort og har ikke hatt noen problemer enda.

 

Men å komme å si at Nvidia drivere er såååå mye bedre en ATI sine er ikke akkurat veldig gjennomtenkt, om skal sies så vil jeg vel si de er like gode/dårlige på dette feltet.

 

Regner med det fungerer hos de fleste, for det er ikke så mange som klager over at det virker! :smile: jaja, Dårlig humor.. men er snart ferdig på jobb, å det påvirker i aller høyeste grad mine evner til å dra en god spøk! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...