Gå til innhold

ATI 9700 problemer

markli

Anbefalte innlegg

vel .. høhø på sett og vis, for det må da skitt være mulig å sjekke ut om hovedkortet du har har trøbbel med hardware du har planer om å kjøpe FØR du går til innkjøp ;p

og det var også LITT satt på spissen, bare for å trekke meg en smule tilbake på det utspillet.. var i et øyeblikk av frustrasjon over uoverveide utspill og skikasting over ati :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-09 22:18, skrev AzTm:

så alle feilene som oppstår med ati kort er nå brukerfeil ?

temmelig enkelt å skylde på innehaver av kortet for dets feil.

eks det at windows update får kortet til å gå bananas ?

husker ikke siden i hodet, men den brukes til folk som vurderer å skaffe seg ati radeon 9700 pro..

der kan man se listen over hovedkort som radeon 9700 pro har kjente problemer med.. ( listen er ikke så kort )

det er KJENT og offesielt at radeon 9700 har problemer med en god del hk, likevel er du frekk nok til å påstå at alt som er galt er brukerfeil...

great..

minner meg litt om fanboyen på new world order forumet som sier at ALLE bugs osv i spillet er pga feil med maskinen til spillerne..

Hvem sin post er det du referer til? Jeg har overhode ikke sagt at alle feil er brukerfeil, det jeg prøver å få frem i dagens lys er at ATI sitt nye driver team er et enormt løft sett i forhold til gamle dager.

Skal være enig med deg i at det er endel hk som har problemer med å kjøre dette kortet. Hovedtyngden ligger også i 8xAGP (og VIA/SIS brikkesett) , en standard som forøvrig ikke er klar enda. Skulle bare mangle at det da ikke var innkjøringsproblemer. La oss vente til Intel slipper standarden for 8xAGP, så kan vi se da. R9700 kortet er jo også kravstort hva annen hardware og strømforsyning angår også da, det hevdes at kortet ikke kommer til sin fule rett før du virkelig presser det med 2Ghz+ systemer.

La oss i allefall være enige om en ting. ATI er per dags dato kongen i grafikk kort markeded for sluttbrukere.

Jeg er IKKE interesert i en diskusjon om hvilket kort som er best, eller hvilket kort som gir høyest FPS i CS.

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

- Ludde

Tror nok ikke det er forskjell på kortene, dvs. mitt kort, som skal være et Club3D kort, er faktisk et BBA kort, med klistremerke og hele pakka...

Lastet ned, innstallere, teste, brb.

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

jeg har ikke sagt noe om hvem som er best..

geforce 4 har vært på markedet i 9 måneder, skulle bare mangle at 9700 pro er raskest..

jeg kommenterte kun det at det er litt enkelt å skylde på brukerne for feil på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 22:43, skrev norway:

New World Order ja...Det spillet sugde BIG TIME, og når jeg kjører spill som mafia , SoF2 , doom3 testen uten problemer , så ligger vell feilen i spillet ,og IKKE hos meg , så den personen som kom med den må jo være helt blåst i hode!

jeg refererte vel heller til personer som har kommet med uttalelser som "cataclyst er noe dritt" "ati suger" og "radeon 9700 er rævva".

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 17:46, skrev B2S:

P.g.a. dårlige drivere?

Tviler på det, tror heller det er dårlig oppsett på maskinene deres. Ta en titt på
sitt forum.

Har selv hatt ATI siden det første Radeon kortet kom på markedet, har også hatt GeForce3 Ti200, men byttet ut dette da jeg var møkklei Nvidia's Infinity Loop. Sitter nå med R9700 og er strålende fornøyd, overhode ikke problemer med driverne.

(Cat2.4 6200)

Bravo 2 Six, OUT!

Dårlig oppsett på maskinene? Hvis ATI kort skal være SÅ vanskelige å få til å fungere mener jeg at det sier mer om kortene enn om maskinene man setter dem inn i. Nye komponenter samt ren installasjon av OS, hva mer kan man kreve? Nei gutt, ATI må nok gjøre hjemmeleksene sine ganske mye bedre!

Lenke til kommentar

Den 2002-12-09 22:36, skrev B2S:

- Ludde

Tror nok ikke det er forskjell på kortene, dvs. mitt kort, som skal være et Club3D kort, er faktisk et BBA kort, med klistremerke og hele pakka...

Lastet ned, innstallere, teste, brb.

Bravo 2 Six, OUT!

-lurer bare fortsatt på hvorfor de har separate drivere.. kanskje spørre på rage3d.com en gang.

--her er faktisk en overskrift jeg nettop kom over på rage3d.com:

RADEON Series Drivers from Sapphire Build 7.80 - 1:26 pm EST - MrB

Sapphire has posted new drivers that bring it up to build 7.80 from 7.79. For Win2K/WinXP these are version 6.13.10.6218. Not sure about Win9x yet.

-saphire skal jo også være et "bba-kort" .. *lure*

[ Denne Melding var redigert av: ludde på 2002-12-09 23:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 22:55, skrev sdhild99:

Quote:

P.g.a. dårlige drivere?

Tviler på det, tror heller det er dårlig oppsett på maskinene deres. Ta en titt på
sitt forum.

Har selv hatt ATI siden det første Radeon kortet kom på markedet, har også hatt GeForce3 Ti200, men byttet ut dette da jeg var møkklei Nvidia's Infinity Loop. Sitter nå med R9700 og er strålende fornøyd, overhode ikke problemer med driverne.

(Cat2.4 6200)

Bravo 2 Six, OUT!

Dårlig oppsett på maskinene? Hvis ATI kort skal være SÅ vanskelige å få til å fungere mener jeg at det sier mer om kortene enn om maskinene man setter dem inn i. Nye komponenter samt ren installasjon av OS, hva mer kan man kreve? Nei gutt, ATI må nok gjøre hjemmeleksene sine ganske mye bedre!

riktige drivere ? -aha :p

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 23:01, skrev Ludde:

Quote:

Quote:

P.g.a. dårlige drivere?

sitt forum.

(Cat2.4 6200)

Bravo 2 Six, OUT!

riktige drivere ? -aha :razz:

Hvis man går til ATIs websider skal man være temmelig kørka for å klare å laste ned feil driver. Har ikke ATI sjekk i installasjonsrutinene for å installere feil drivere? -aha

Lenke til kommentar

Til alle med Via kt 400,så har det vært store problemer med Ati 9700.Hvis noen skulle være så uheldig å innstalere de siste via agp driverne så henger det som bare det.Bruk heller mere energi på å lese hva andre har funnet ut istend for å kritisere Ati besatndig.

Skulle tro det var en mote å kritisere Ati.

Har selv R 9700 Pro og har ikke opplevd et eneste problem annet så nevnt med Mafia.

http://www.rage3d.com/board/

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Quote:

P.g.a. dårlige drivere?

sitt forum.

(Cat2.4 6200)

Bravo 2 Six, OUT!

Hvis man går til ATIs websider skal man være temmelig kørka for å klare å laste ned feil driver. Har ikke ATI sjekk i installasjonsrutinene for å installere feil drivere? -aha

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Quote:

P.g.a. dårlige drivere?

sitt forum.

(Cat2.4 6200)

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 23:09, skrev sdhild99:

Man skal være temmlig kørka for å poste samme posten 3 ganger på rad også... Neida, det var en SPØK!

Tar man i betraktning de mange problemer VIA og SIS har hatt med dette kortet så kan man vel kanskje trekke denne konklusjonen at ATI kanskje er litt for Intel vennlige?

Uansett, kortet er dog meget bra o gmange av problemene skyldes nok ikke bare ATI.

Nei, dette gidder jeg ikke mer... :smile:

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

Quote:

Tar man i betraktning de mange problemer VIA og SIS har hatt med dette kortet så kan man vel kanskje trekke denne konklusjonen at ATI kanskje er litt for Intel vennlige?

ATI Radeon 9700 Pro fungerer helt supert på mitt Asus A7N8X nForce2 hovedkort. Kan man da si at ATI er litt for nVidia vennlige? :lol:

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-12-09 23:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 23:35, skrev B2S:

Quote:

Den 2002-12-09 23:09, skrev sdhild99:

Man skal være temmlig kørka for å poste samme posten 3 ganger på rad også... Neida, det var en SPØK!

Uansett, kortet er dog meget bra o gmange av problemene skyldes nok ikke bare ATI.

Nei, dette gidder jeg ikke mer... :smile:

Bravo 2 Six, OUT!

Det er bra det var en spøk, for det var ikke min feil. Uansett, det burde vært sperre for å kunne poste flere ganger, noe som i dette tilfelle har skjedd p.g.a 'heng'.

Letteste måten å gjøre det på er at 'Send-knappen' blir inaktiv etter at man har trykket på den. Kanskje en idè til webmaster?

Lenke til kommentar

Er masse man kan prøve før en evt retur.

F.eks. bytte strømforsyning, sette skjermkortet på egen irq(kan hende den deler med andre), slå av fast write, slå av write combining, slå av AGP write i advanced SMARTGART menyen atiprbxx.exe /g, mekking i BIOSEN, flashe bios på HK, eller 9700 kortet (vet ikke om det hjelper noe) http://www.omegacorner.com,

btw .. de nye catalyst 2.5 driverne er bra, kan force v-sync i kontroll panelet! ..(endelig) http://www.ati.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...