Gå til innhold

ATI 9700 problemer


markli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-09 16:07, skrev markli:

Er det noen andre her som har problemer med sitt Radeon 9700 pro kort?

Maskinen min "fryser" i samtlige spill pga dårlige drivere fra ATI.

Kan noen anbefale andre skjermkort.


 

Har du klokket cpu'n din... kan være grunnen til av 9700 klikker... Eller for å si d på en annen måte, det er et kjent problem at 9700 får pc'n til å fryse, ved unormale AGP hastigheter...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe 9700Pro kort selv men monterte et for en kompis sist uke og det ser ut til å virke ok så langt.. men.. snakka med PS-data noen dager etterpå ang. noen andre problemer og de sa de hadde fulle hyllene om dagen med ATI kort som folk hadde problemer med. De sa de kun hadde 9700 Pro inne fordi det er det raskeste kortet på markedet nå men vil kvitte seg med det så snart som mulig.

Lenke til kommentar

P.g.a. dårlige drivere?

 

Tviler på det, tror heller det er dårlig oppsett på maskinene deres. Ta en titt på http://www.rage3d.com sitt forum.

 

Har selv hatt ATI siden det første Radeon kortet kom på markedet, har også hatt GeForce3 Ti200, men byttet ut dette da jeg var møkklei Nvidia's Infinity Loop. Sitter nå med R9700 og er strålende fornøyd, overhode ikke problemer med driverne.

 

(Cat2.4 6200)

 

 

 

 

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

- markli

 

Gå til forumet på http://www.rage3d.com , der vil du få veldig mye hjelp om hvordan du kan få det til å gå flytende med VIA brikkesett.

 

Har selv Intel brikkesett og må si jeg er strofornøyd med ATI, skal si meg enig i at de var plaget av ekstremt elendige drivere til å begynne med, men tro meg, dette har de skjerpet seg kraftig på.

 

 

 

- klorin

 

At PSData sitter med et stort lager av returnerte ATI kort sier vel mer om kundeservice'n til PSData enn det gjør om ATI sine kort? Eller for å si det rett ut, amatører som absolutt skal ha det beste, men som er for evneveike til å få satt det opp skikkelig.

 

 

 

Misforstå meg for all del, men begynner å bli rimelig lei av amatører som tror de vet hvor "anykey" er...

 

 

Mangfoldig tusen brukere kan da ikke ta feil når de sier at ATI sitt R9700 kort er bra?

 

 

 

Med fare for å bli flamet...

 

Bravo 2 Six, OUT!

 

[ Denne Melding var redigert av: B2S på 2002-12-09 20:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 17:39, skrev sdhild99:

Jeg har ATI 8500 og har også problemer. Driverne til ATI er rett og slett søppel. Det har IKKE blitt bedre etter at de begynte med det fancy Catalyst navnet, noe som var meningen.


 

 

herregud.. jeg fatter bare ikke hva problemene deres er.. jeg har hatt radeon sdr/ddr vivo/8500/ og nå 9700 pro.. jeg har ALDRI hatt et driverproblem. det er BRUKERFEILBRUKERFEILBRUKERFEIL og atter brukerfeil.

Lenke til kommentar

Quote:




At PSData sitter med et stort lager av returnerte ATI kort sier vel mer om kundeservice'n til PSData enn det gjør om ATI sine kort? Eller for å si det rett ut, amatører som absolutt skal ha det beste, men som er for evneveike til å få satt det opp skikkelig.




Misforstå meg for all del, men begynner å bli rimelig lei av amatører som tror de vet hvor "anykey" er...





Bravo 2 Six, OUT!


 

grimlende sagt!! :D

Lenke til kommentar

ok ok ok .. sikkert på at alle dere lure no-gooders som har kjøpt Radeon 9700Pro faktisk HAR et BBA-kort.

dvs BUILT-BY-ATI. det er pr. idag KUN http://www.quad.no som importerer disse til norge, og det er KUN disse kortene som skal kjøres med ATI's cataclyst drivere.. SAMTLIGE andre kort er anbefalt å kjøres med POWERED-BY-ATI-drivere fra respektive produsenteres hjemmesider. RTFM!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 21:20, skrev markli:

Tar jeg feil eller har ATI nettopp lansert ny driver. Version: 6.13.10.6218

Får prøve denne å se hvordan det går.


 

 

Stemmer det markli, kom for kort tid siden (1t), de ble sluppet for Sapphire kort for noen dager siden, men kjør på...

 

 

Den som hadde hatt bræbønn gitt...

 

Ja, ja, dobbel ISDN da... :smile:

 

 

 

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 21:35, skrev Ludde:

ok ok ok .. sikkert på at alle dere lure no-gooders som har kjøpt Radeon 9700Pro faktisk HAR et BBA-kort.

dvs BUILT-BY-ATI. det er pr. idag KUN
som importerer disse til norge, og det er KUN disse kortene som skal kjøres med ATI's cataclyst drivere.. SAMTLIGE andre kort er anbefalt å kjøres med POWERED-BY-ATI-drivere fra respektive produsenteres hjemmesider. RTFM!


 

 

Hvis du leste testen HW hadde av Hercules Prophet 9700 testen i dag så ser du at det faktisk bare er Hercules som lager sitt eget kort. Alle de andre får kortene fra ATI, pakker de om og selger de videre.

 

Personlig så har jeg aldri brukt annet enn BBA sine drivere, eneste klagen min er Neverwinter Nights og Shiny water, ja-ja, ikke mye å klage over, men nå som vi endelig fikk Shiny water så ble rustningene matte, dvs. no shiny rustning.

 

 

 

Som en sa i en tidligere post her, møkkadrivere!

 

Ja, og det første man blir blind på er øynene? Men, de har vel alle valgt å se bort ifra Nvida da? Et firma som "skjuler" store deler av kortet sitt for å slippe det løs når en konkurrent kommer med et nytt kort?

 

"Joa, jeg har det feteste jeg, bare det at Nvidia sparer 30% av kortet mitt til ATI slipper sitt Radeon kort"

 

De av dere som har vært med en stund husker vel ramaskrikene etter at Nvida slapp Detonator driverne sine?

 

 

Ja takk til konkurranse, nei takk til drittkasting!

 

 

 

 

Med fare for å bli flamet...

 

 

Bravo 2 Six, OUT!

Lenke til kommentar

så alle feilene som oppstår med ati kort er nå brukerfeil ?

temmelig enkelt å skylde på innehaver av kortet for dets feil.

eks det at windows update får kortet til å gå bananas ?

husker ikke siden i hodet, men den brukes til folk som vurderer å skaffe seg ati radeon 9700 pro..

der kan man se listen over hovedkort som radeon 9700 pro har kjente problemer med.. ( listen er ikke så kort )

det er KJENT og offesielt at radeon 9700 har problemer med en god del hk, likevel er du frekk nok til å påstå at alt som er galt er brukerfeil...

great..

minner meg litt om fanboyen på new world order forumet som sier at ALLE bugs osv i spillet er pga feil med maskinen til spillerne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...