Gå til innhold

Xbox 360- Verdiløs uten HD TV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

vill si det handler mer om oppløsning men... hvis ikke skjermen din kan vise native 720 eller 1080 så er en HDTV bedre uansett hva du sier... till 360

Lenke til kommentar
vill si det handler mer om oppløsning men... hvis ikke skjermen din kan vise native 720 eller 1080 så er en HDTV bedre uansett hva du sier... till 360

8087423[/snapback]

Med andre ord, en dårlig TV er bedre enn en bra TV, så lenge oppløsningen er høyere?

Lenke til kommentar

jefiske's Philips 32pw9551 er en CRT HDTV. En av de få som noen gang kom til Europa, dessverre. Så at den ser bedre ut enn plasma og lcd HDTV'er er det nok ikke mye tvil om.

 

Tror nok de som er vant med lcd/plasma ville fått lettere sjokk hvis de så hvor mye bedre ting ser ut på en CRT HDTV.

Lenke til kommentar
jefiske's Philips 32pw9551 er en CRT HDTV. En av de få som noen gang kom til Europa, dessverre. Så at den ser bedre ut enn plasma og lcd HDTV'er er det nok ikke mye tvil om.

8087801[/snapback]

Jeg hadde digget å hatt en sånn. En del av det jeg har sett - spesielt av LCD - har jeg ikke blitt spesielt imponert av. Så jeg tyner nok min 32" Panasonic CRT (ikke HD...) et år eller to til.

Lenke til kommentar
jefiske's Philips 32pw9551 er en CRT HDTV. En av de få som noen gang kom til Europa, dessverre. Så at den ser bedre ut enn plasma og lcd HDTV'er er det nok ikke mye tvil om.

8087801[/snapback]

Jeg hadde digget å hatt en sånn. En del av det jeg har sett - spesielt av LCD - har jeg ikke blitt spesielt imponert av. Så jeg tyner nok min 32" Panasonic CRT (ikke HD...) et år eller to til.

8087811[/snapback]

 

http://www.consumer.philips.com/consumer/c...RESHQFHKFSEKI5P

 

Hvis du klarer å få tak i den så er dette kanskje det beste hdtv kjøpet man kan gjøre.

Koster nok ikke all verden heller, kanskje 7-8000kr.

 

Støttet skjermoppløsning

Videoformater :  1080i, 50, 60 Hz, 480p, 60 Hz, 720p, 50, 60 Hz, 576p, 50 Hz

Lenke til kommentar
jefiske's Philips 32pw9551 er en CRT HDTV. En av de få som noen gang kom til Europa, dessverre. Så at den ser bedre ut enn plasma og lcd HDTV'er er det nok ikke mye tvil om.

 

8087801[/snapback]

 

Philipsen er ikke HD-Ready, men "HD-klargjort" dvs for få linjer til å klare 720. Som gamertv mener jeg den er bedre enn mange andre Tver som er HD-ready. Jeg skal få se om jeg får tatt noen bilder i morgen

Lenke til kommentar
jefiske's Philips 32pw9551 er en CRT HDTV. En av de få som noen gang kom til Europa, dessverre. Så at den ser bedre ut enn plasma og lcd HDTV'er er det nok ikke mye tvil om.

 

8087801[/snapback]

 

Philipsen er ikke HD-Ready, men "HD-klargjort" dvs for få linjer til å klare 720. Som gamertv mener jeg den er bedre enn mange andre Tver som er HD-ready. Jeg skal få se om jeg får tatt noen bilder i morgen

8087849[/snapback]

 

Nja, den skalerer 720p materiale til 1080i. Dette gjør ikke saker særlig dårligere. Det finnes haugevis av slike HDTV'er i USA. Så den er like mye HDTV vil jeg si som lcd TV'er som kjører 720p.

 

Fant den forøvrig her til såpass billig som 5900kr for de som kanskje er interessert. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt denne tvert. Til og med fremfor en 30.000kr lcd/plasma.

 

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=173447

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å få tak i den så er dette kanskje det beste hdtv kjøpet man kan gjøre.

Koster nok ikke all verden heller, kanskje 7-8000kr.

8087836[/snapback]

 

Min tv koster 6k på netonnet. De har også flere CRT fra samsung i samme prisklasse som er HD-ready....

8087856[/snapback]

 

hehe, vi fant den på samme plass.

Lenke til kommentar

Hehehe - jeg fant den også på samme sted :!:

 

Kanskje jeg skal vurdere en sånn ja - slik som stuen min er nå så er 42" uansett voldsomt overkill (sitter ganske nærme), og å kjøpe en HD-LCD eller plasma på 32" blir liksom litt teit.

 

Får ta en vurdering og se om noen kjente vil overta min (ganske så bra) 32" til en tusenlapp eller to. Å kjøre 360'en i 720p må da bli ganske bra selv om jeg er godt fornøyd med å spille på SDTV - og jeg kommer nok til å bruke hundrevis av timer på bl.a. Forza 2 i vår/sommer/høst.

 

I tillegg kan jeg jo være trassig og sær i forhold til alle vennene mine som absolutt måå haaa flate TV'er og kjøper den ene drittmodellen etter den andre. Det viktigste er tydeligvis at den er flaaat (altså som i 'tynn' og ikke at skjermen er flat, for det er jo alle moderne CRT også) - ikke at bildet er bra ;) Jeg var forøvrig en av dem som tynte CRT-skjerm på PC'en min i lang tid også, hovedsaklig pga. kvalitet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...