Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nyinstallert Vista + CD-problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått et særdeles merkelig og plagsomt problem på den stasjonære PCen i huset. Etter Vista-installasjonen (som forøvrig ikke klarte å fullføre hvis jeg ikke hadde en CD (hvilken som helst) inne i den første CD-stasjonen), fikk jeg satt opp systemet fint/bli kjent med det. Da Windows Update hadde installert noen viktige oppdateringer, måtte jeg reboote. Etter BIOS-skjermen kommer det en kort meny med valg av operativsystem (varer i 3 sek, Vista står som default). Så loades Vista med en loading bar. Ser at PCen jobber en stund før den til slutt stopper. Eneste løsningen jeg kom på etter å ha ventet en stund, var å manuelt skru av PCen. Jeg prøvde på nytt igjen flere ganger, uten hell.

Senere satte jeg inn en CD i CD-stasjonen ved boot-menyen. Bootet så i normal modus fra harddisken med samme prosedyre som før. Etter at Vista-loadingen har jobbet en stund kommer jeg nå inn i systemet på vanlig vis. Vista fungerer helt knall, jeg har tilgang til innholdet på CD-stasjonen og CDen høres ut til å snurre som vanlig. Prøver jeg så å løse ut CDen, henger det seg, og etter hvert blinker det grønne displayet utenpå CD-stasjonen synkront med harddisk-displayet på kabinettet.

Jeg tenkte at det måtte være noe mekanisk feil - startet så opp Windows XP for å diagnosere. Her var det ingen feil - CD-stasjonen fungerer helt fint.

Har dere noe hjelp å tilby? For meg virker dette ganske vrient å finne en løsning på. Håper på kloke svar! På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...