olemykle Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (Gainward 6600 GT under Vista Ult.) For noen uker siden begynte jeg å få noe merkelig støy på skjermene mine. Dette falt omtrent sammen med oppgradering til nyeste ForceWare så jeg trodde i utgangspunktet det var et driverproblem og bestemte meg for å leve med det til neste versjon. Når jeg så installerte siste betadrivere denne helgen ble det helt forj... Innloggingsskjermen er så blury at jeg bare så vidt kan lese hva som står der og når jeg først har logget inn er hele skjermbildet forvridd så det er umulig å se noe som helst. Prøvde så å kjøre opp i SafeMode (som fungerte helt fint) og fikk nedgradert driverene et par hakk men etter omstart var problemet fortsatt det samme. Prøvde også å sette ned opplønsning og slå av Aero men heller ikke det hjalp. Byttet så til Windows' standard VGA driver og da fungerte 'alt' helt fint. Problemet er jo seff. at jeg da ikke har støtte for mer enn en skjerm og 3D grafikk så det er jo ikke en ønskesituasjon å kjøre med den driveren akkurat. Prøvde derfor nå i dag å reinstallere maskinen. Desverre var problemet fortsatt akkurat det samme også etter reinstallasjon..... Nå var jeg jo egentlig på vei til å kjøpe ny GPU uansett, men siden jeg venter på nye 8600 GT (hovedsakelig pga. håp om lavt støynivå) hadde det vært fint om jeg kunne klart å pumpe liv i dette oldsakskortet noen uker til..... Så dersom noen har noen tips til hva jeg evt kan prøve next ville jeg satt stor pris på det, evt. om det finnes noen diagnoseprogram for dette kortet jeg kan kjøre? All mulig feedback verdsettes. -om PS: Jeg er vel egentlig ganske sikker på at kortet er defekt men det er vel lov å rope i mørket eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå