aurstad Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Kjøpte 1,5 meter med 12mm gummislanger idag på en bil-rekvisita forretning.. Jeg har med andre ord planer om å lage meg en slik no-wibes som blant annet microplex selger.. Dette er da min plan: -Ta en gammel 2x-cdrom og fjerne innmaten. -Montere på chieftec skinnene på siden. -Lage et oppheng ut av gummi-slangene slik at HD'n henger fritt inne i cd-rommen. -Hvis det er plass, prøve og få 2 stk HD'er i samme ramma.(dette tviler jeg litt på om går, men det er vel kanskje verdt et forsøk) -Montere en 40mm vifte i enden av ramma, jeg TROR denne skal passe.. -Hvis mulig så hadde jeg kunnet tenke meg å bruke den orginale molex-kontakten til 2x-cdrommen for strøm til vifta. Kan dette gjøres? Den må være så stille som mulig så 5-7 volt er nok skulle jeg tro.. Er det noen andre som har forslag / ideer til dette prosjektet? Hvis andre har gjort lignende så vil jeg gjerne ha noen råd.. Jeg søkte litt på forumet men fant ikke så mye.. :sad: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hvorfor ikke gjøre som Hartge gjorde? Hang skiten rett opp i 5.25 tommerne? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hei. Jeg foreslo omtrent det samme som deg her for en 2 ukers tid siden. Det jeg endte opp med å gjøre var å klippe to strimler av et sitteunderlag som jeg hadde liggende. Du vet de skum-mattene! Jeg skrudde den ene langsiden av denne fast i harddisken med de medfølgende skruene + skiver. Så brettet jeg dem 90 grader på langs med harddisken og skrudde dette fast i bunne på en 5 1/4 sak jeg hadde liggende. Den var i plastikk så det var lett, men en cd rom boks passer også. Du må passe på at disse remsene er så brede at disken ikke kommer i kontakt med noe fast materiale. Nå står harddisken på de to skumremsene og den kan nesten ikke høres. Faktisk bråker skjermen mer enn disken. Jeg kan sende deg en tegning dersom du er interessert. Jeg tror det er fult mulig å fest to stk. disker slik. for de to remsene er ganske stive i høyderetningen. Hadde jeg hatt en ekstra disk ville jeg tatt sjangsen på det selv. Lykke til Bernhard Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Heh? Hd'n vil jo stå i 5 1/4 tommers plassen, bare at jeg bruker ramma til en CDROM slik at det bare er å smette på chieftec skinnene. På denne måten slipper jeg å mekke en ramme selv.. Bebbetufs; Sjekk PM _________________ [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-12-09 16:36 ] Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Bare skru slangene fast i selve chieftec festeskinnene. Det skal funke bra viss du har breie nok slanger. Da vil de lage nok press til at disken sitter som et skudd. Bare pass på at du har plass nok i fronten til å få på dekselet til 5 1/4 brønnen. Viss du passer på å ha overtrykk i kabinettet så vil harddisken kjøles av luft som glir forbi og ut på siden av 5 1/4 dekselet. Slik er det hos meg og disken er ikke engang lunken. PS: Slangene bør være så mye som mulig for maksimal demping av vibrasjoner. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Du mener at jeg bør droppe hele ramma? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Det er et valg du kan ta. Dersom du tror at slangene kan skape nok press mot sidene til å henge (godt) fast bare med "slidersene" så kan du droppe rammen. Viss du bruker rammen kan du jo prøve med sitteunderlag metoden og montere 2 disker over hverandre. Du må vurdere det selv etter hva du ønsker og hvor breie slangene er. Henger disken på presset fra slangene så er det jo desidert lettest å droppe rammen. Lykke til. Bernhard Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Selv laget jeg en ramme for intill 4 disker av en slik isolasjonspølse man har på vannrør, + en strikk. kostet 27,- på claes olson. trenger ikke annet verktøy enn en kniv. fungerer perfekt for meg, all støy fra diskvibrering ble borte. Legger ut bilder om lidt. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Selv laget jeg en ramme for intill 4 disker av en slik isolasjonspølse man har på vannrør, + en strikk. kostet 27,- på claes olson. trenger ikke annet verktøy enn en kniv. fungerer perfekt for meg, all støy fra diskvibrering ble borte. Legger ut bilder om lidt. Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jupp Jeg har fire disker i chieftec'en min, har to strikker på hver disk, og hver disk henger under hverandre fra hver sin strikk. Har tatt ut de to brønnene for å sette diskene i, funker fett som bare det, må bare ikke glemme at disse svaier under transport Thorsan Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Vel jeg har tenkt å lage en litt mere avansert en jeg da. Med kjøling (80mm vifte) og kanskje plass til 2 stk hd'er. Jeg er da veldig usikker på hvordan jeg skal ordne opphenget inne i cd-rom ramma.. Lurer på om jeg bare må lage en slags polstring inne i ramma og droppe hele ideen med et gummi-strikk oppheng pga plassmangelen.. Jeg vil gjerne se bilder ifra deres opplegg Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Har selv hegt opp 3 disker i et fulltover chieftec. Har hengt de opp i norges glass strikk. :wink: 3 strikk pr disk. dratt ut gjennom hullene på siden i kabinettet og festet med å stikke strikken rundt miniatyr skrujern. ENKELT det som tok lengst tid var å plages med ubrukelige runde kabler. Bilder Her: http://www.stud.ntnu.no/~trondjar/IMG_0526.jpg og http://www.stud.ntnu.no/~trondjar/IMG_0528.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå