Gå til innhold

Webløsning for arbeidsgruppe. Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter i styret for et lite boligsameie. I dag er det mye dobbelkommunikasjon, mye vi ikke husker å arkivere, i tillegg til at mye tid går med til å få andre til å finne fram brev og rapporter. Vi har ikke egne lokaler, og alle har sitt lille "arkiv" med ulik informasjon, som skjeldent er der når vi trenger det. Ikke alle er like interresert i å informeres om alt hele tiden heller, pga stadig styremail som sniker seg innimellom jobbmail. Jeg mener at vi kunne løst mye av dette ved å bruke et samarbeidsverktøy på nett.

Det er ikke først å fremst en publiseringsløsning vi vurderer, men en plattform for å samle dokumenter i et arkivsystem, ha felles styrediskusjoner, felles kalender for sameierelaterte begivenheter, osv, for å samle mest mulig av det vi driver med. I tillegg er enklere verktøy for prosjektstyring interresant, idet en god del av det vi driver med er relatert til prosjekter. Det er sikkert masse andre funksjoner vi kan ha behov for etter hvert, men dette er hva jeg umiddelbart kommer på...

Jeg setter stor pris på alle slags inspill vedr. dette, men det jeg konkret er på jakt etter er innspill på hva slags type løsning som bør velges. I utgangspunktet tenker jeg åpen kildekode, og har sett litt på PHProject, som virker interresant, og det virker som løsningen har ganske vid funksjonalitet, og burde være mulig å skreddersy vårt behov, men jeg erkjenner at jeg har for liten kunnskap til å kunne vurdere dette alene. Jeg programerer ikke selv, og vi er derfor avhengig av ekstern hjelp til innstallasjon og tilpassninger.

Altså: Har noen innspill på valg av løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...