UrgeLoL Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det ble etterlyst en tråd, fra undertegnede, der xbox 360 ble stilt i ett bedre lys enn ps3. Her er den! IDC spår at 360 vil ligge på topp når 2007 er over, mens at wii vil ha godt forbi 360 ved slutten av 2008. Det ser iværtfall ut som om de tror at det blir veldig jevnt. Noe som betyr at de tre selskapene må krige om hver eneste kunde, noe som er flott for oss gamere End of 2007 totals360 - 19.8 million PS3 - 11.7 million Wii - 13.3 million End of 2008 totals 360 - 30.4 million PS3 - 24.5 million Wii - 32.1 million Kilde Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Er en god del som venter med å kjøpe 360 til Halo 3 kommer. Spørs jo også hvordan det blir med den nye svarte 360'en, om den i det hele tatt kommer mener jeg. Uansett er jo de to største ankepunktene ved 360 blitt delvis elimininert, da tenker jeg på støy og feilprosent. Tror også selv 360 kommer til å lede i slutten av 2007, men i løpet av 2008 tror jeg PS3 kommer til å ta igjen 360, salgsmessig. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Tror dere undervurderer Wii. Den har solgt over 5 mill. på 3-4 måneder og kunne solgt mye mer hvis det hadde vært nok konsoller i butikkene. Endret 4. mars 2007 av kilik Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Tror dere undervurderer Wii. Den har solgt over 5 mill. på 3-4 måneder og kunne solgt mye mer hvis det hadde vært nok konsoller i butikkene. 8076406[/snapback] Ser du ikke at Wii "skal" lede i slutten av 2008? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Å spå hvem som selger mest og minst er en ting, men å spå hvor mange konsoller som selges, rundet av til nærmeste hundretusen, er litt drøyt. Men, men, jeg hadde vel ikke klaget hvis det var jeg som fikk betalt for å komme med profetier. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 skjønner ikke hvordan det stiller 360 i bedre lys, den har jo tross alt 1+ år lengre salgstid (enda lengre i Europa i forhold til PS3) hadde man trekt fra salgstallene til 360 for år 1, så hadde Wii ledet allerede, med 360 på 2d plass. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 skjønner ikke hvordan det stiller 360 i bedre lys, den har jo tross alt 1+ år lengre salgstid (enda lengre i Europa i forhold til PS3) hadde man trekt fra salgstallene til 360 for år 1, så hadde Wii ledet allerede, med 360 på 2d plass. 8088740[/snapback] Mjaa.. Nå hadde vel 360 en meget treg start. Det var jo ikke akkurat overflod av appelerende spill tilgjengelig den første tiden. Litt sånn som det er med PS3 nå. Og det ser vi jo av salgstallene også. Med en gang de gode spillene kom på rekke og rad til 360 så steg jo salgstempoet betraktelig. Jeg var personlig en som satt og ventet til det kom noen interessante spill og kjøpte 360 i høst. Er jo bare å se på at 360 faktisk selger mer enn nylanserte PS3 i USA f.eks. Hadde noen fortalt meg, for ett år siden, at 360 skulle selge mer enn PS3 i januar/februar 2007 så hadde jeg lurt på hvilke morsomme stoffer de hadde inntatt. At Wii selger så bra overasker meg derimot lite.. Jeg har følt fra dag 1 at de gjorde en geni-strek med wiimoten. Mitt tips er at denne spådommen fra IDC faktisk kan stemme meget godt. Eneste jeg ser som kan gjøre noe fra eller til her er at PS3 får noen spill som kan leve opp til PS3-hypen, samtidig som den faller i pris. Får vi f.eks Killzone 2 med E3 2005 grafikk og andre spill av samme grafiske kvalitet så vil nok PS3 fly ut av hyllene. Mgs: Jammen ikke dårlig dette.. Gikk nesten i bakken her når jeg så hvem som hadde postet denne tråden Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det ble etterlyst en tråd, fra undertegnede, der xbox 360 ble stilt i ett bedre lys enn ps3. Her er den! IDC spår at 360 vil ligge på topp når 2007 er over, mens at wii vil ha godt forbi 360 ved slutten av 2008. Det ser iværtfall ut som om de tror at det blir veldig jevnt. Noe som betyr at de tre selskapene må krige om hver eneste kunde, noe som er flott for oss gamere End of 2007 totals360 - 19.8 million PS3 - 11.7 million Wii - 13.3 million End of 2008 totals 360 - 30.4 million PS3 - 24.5 million Wii - 32.1 million Kilde 8076166[/snapback] Av en eller annen grunn tror jeg Sony vil gå av med seieren (les: selge flest maskiner) også i denne generasjonen jeg, men det er mulig det tar litt tid. Med innebygget Blu-ray og HDMI er den nok relativt dyr idag, men på den annen side mer "future-proofed" enn både 360 og Wii. Dermed har den potensiale til å holde salget oppe lenger enn både MS og Nintendo har med sine maskiner. Når det gjelder Wii selger den nok godt idag, men hva vil skje om to-tre år, når HDTV er langt mer utbredt enn idag i de tusen hjem? Vil folk da "ta til takke" med 480p? Jeg er ikke så sikker på det. Og hva hvis "femårssyklusen" mellom konsollanseringer brytes av en eller flere av produsentene - hvordan vil det slå ut? Hvis MS for eksempel slipper Xbox 720 eller noe sånt om tre år (bortimot fem år etter lanseringen av 360), mens Sony fortsatt kjører en langsiktig strategi med PS3 - hvordan vil det slå ut på konkurransen mellom Sony og MS? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Og hva hvis "femårssyklusen" mellom konsollanseringer brytes av en eller flere av produsentene - hvordan vil det slå ut? Hvis MS for eksempel slipper Xbox 720 eller noe sånt om tre år (bortimot fem år etter lanseringen av 360), mens Sony fortsatt kjører en langsiktig strategi med PS3 - hvordan vil det slå ut på konkurransen mellom Sony og MS? Det ville vært interessant å se. Resultatet av det ville nok være helt avhengig av hvor mange PS3 Sony har solgt når den tid kommer. Hvis PS3 dominerer markedet slik PS2 gjorde vil ikke det skade Sony nevneverdig, men kanskje derimot slå tilbake på MS. Hvis derimot PS3 sliter, og ikke selger noe bedre enn konkurrentene, vil en ny Xbox konsoll muligens skade Sony hardt. De som da ikke har kjøpt PS3 vil da kanskje heller kjøpe en helt fersk konsoll.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå