Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende beskjeder til ip-adresser

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Norton Internet Security og av og til er det en og annen som prøver seg å hacke seg inn på pcen min (hva nå spennende det er som finnes der). Brannmur-programmet kjøres i bakgrunn og det er ikke så veldig plagsomt at folk ønsker seg tilgang til mitt filsystem, må innrømme at jeg en gang i blant også ler litt av stakkarne, men en person her om dagen tok likevel kaka. I løpet av et kvarter hadde en enkelt person gjort 150 uærlige forsøk på å bryte seg inn. Etter et kvarter må han enten ha lykkes eller gitt opp, for det kom ikke flere forsøk.

Ok, nå lurer du kanskje på hva spørsmålet mitt var? Norton gir meg også ip-adressen til vedkommende, så jeg lurte på om det var mulig å sende en beskjed til denne adressen på en enkel måte, f.eks. i windows messenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-09 15:48, skrev jall|:

kan du ikke bare logge ip-adressen + dato/tid, og sende den til din internett leverandør om at den har prøvd å komme inn på din datamaskin?

Jo det er sikkert en god idé det, men det betyr ekstra arbeid for meg da. Dessuten står ikke internettabonementet på mitt navn, så det er vel ikke jeg som skal sende slike beskjeder.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 15:35, skrev CerveZa_:

eks:

net send 127.0.0.1 Hei, prøver du å trenge deg inn?

fungerer bare på NT baserte OS (2k/XP), og kanskje bare på LAN også? vet ikke helt

Tror du har rett at det kun fungerer på lan, funket desverre ikke hos meg vertfall..

Lenke til kommentar

Hmmm, etter å ha studert ipadressen litt nærmere ser jeg at de tre første tallkombinasjonene er helt like mine egne. Hva betyr det egentlig? At vedkommende sitter noen husstander unna? Kan jo prøve å sende en mail til telenor vertfall, fikk et nytt raid med angrep nå nettopp.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-12-09 15:35, skrev CerveZa_:

eks:

net send 127.0.0.1 Hei, prøver du å trenge deg inn?

fungerer bare på NT baserte OS (2k/XP), og kanskje bare på LAN også? vet ikke helt

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Tror du har rett at det kun fungerer på lan, funket desverre ikke hos meg vertfall..

Funker over internett ja... Men ike alltid....er ikke sikker på hvilke unntakelser det er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...