rvenes Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Etter å ha brukt headsettet godt i over 1 år, så mister eg desverre lyden av og til på eine øyret. Lyden kjem tilbake om eg klemmer på kabelen ved øyret den er borte, så kabelen er nok snart finito. Kor kan man få kjøpt nye kabler til hd650? Kunne også tenkt meg noken som var enda litt lengre. 6.3 mm plugg er eit must. Noken som veit? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Audioart.no kan skaffe Cardas kabler til dine HD650. Koster en god del mer enn kabelen som følger med, men er av en helt annen kvalitet. Ønsker du originalkabelen, finner du den her. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Har søkt litt rundt om det, men finner ikke noe. Vet du hvor man får tak i kabler til HD595? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Har søkt litt rundt om det, men finner ikke noe. Vet du hvor man får tak i kabler til HD595? 8154984[/snapback] HD650 koster 3 ganger så mye som hd595, så du får neppe løse kable til hd595. Hva er feilen? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Samme som Cornel, bare det tok ca 2 måneder. Hadde sikkert noe å gjøre med at jeg tygget litt på ledningen though Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Heh, vel du kan jo først prøve å åpne og se etter dprlige kobling... deretter se om det er pluggen, evt skifte hele kabelen, trenger ikke noe spesialgreier til det Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Vet at det er kabelen som er ødelagt, det er nemelig et kutt tvers over ledningen. Men er det trygt å skifte kabel på headsetet selv? Og du sa jo at jeg ikke kunne få tak i HD595 kabler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 jeg TVILER påat du får tak i det. Dvs spesialkabler som settes rett inn eller whatever. Men er jo bare å lodde på standard ledning, burde ikke ta lang tid Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 ser ikkje ut so hd595 har utskiftbare kabler, snodig, for 580 har. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Vel, har ikke peiling på hva slags kabler jeg trenger eller hvordan jeg lodder. Har du noen forslag til en butikk i Oslo jeg kan besøke for å fikse det problemet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Vel, har ikke peiling på hva slags kabler jeg trenger eller hvordan jeg lodder. Har du noen forslag til en butikk i Oslo jeg kan besøke for å fikse det problemet? 8156847[/snapback] Spør på hifiklubben, eller kanskje stereofil eller immerslund, kanskje de gjør det for deg men neppe billig Eller bare ring på en random dør i nabolaget så burde du finne noen som fikser det for deg veldig fort, er ikke akkurat rocket science Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Okay. Skal se om noen jeg kjenner kan fikse det, ellers så stikker jeg ned til Hi-Fi klubben. Takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Floyd67 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Bump Etter å ha brukt headsettet godt i over 1 år, så mister eg desverre lyden av og til på eine øyret. Lyden kjem tilbake om eg klemmer på kabelen ved øyret den er borte, så kabelen er nok snart finito. Kor kan man få kjøpt nye kabler til hd650? Kunne også tenkt meg noken som var enda litt lengre. 6.3 mm plugg er eit must. Noken som veit? 8075980[/snapback] Samme som Cornel, bare det tok ca 2 måneder. Hadde sikkert noe å gjøre med at jeg tygget litt på ledningen though 8155073[/snapback] Har hatt samme problem min Sennheiser HD 600 Avantgarde. Lyden forsvinner på det ene øret, og kommer tilbake når man klemmer på selve tilkoblingen / festet. Etter ni års bruk har jeg skiftet kabel 3 ganger. Det har også vært inne til reperasjon en gang utenom dette, uten at det holdt mer enn en kort periode. Her er et tips: Det nytter ikke å skifte kabel, da det kan se ut som problemet er en svakhet konstruksjonen av tilkoblingen. Her er en løsning som fungerte for meg: Dersom du åpner headsettet ved å ta av gitterdekselet, vil du se to små gullskiver med gullplinter stikkende ut i senter av disse. Etter noen måneders bruk vil disse bevege seg utover, p.g.a. beveglse i festet. Dersom du klemmer disse "plintene" tilbake på plass (helt inn) med et egnet vertøy, slik at de ikke stikker ut av skiven (helt flatt), forsvinner problemet (forutsatt at du ikke har tygget på kabelen ) Andre som har erfaringer med dette? Ellers vurderer jeg nå så smått å oppgradere til HD 650. CDON.COM har dem til 2.269,- noe som må jo må sies å være en ok pris? Angående Cardas kabel fra Audioart, er det forskjell på kabelen til HD-600 og HD-650? Hører en virkelig forskjell? Er forbedringen god nok til å forsvare prisen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå