Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kabel fra splitter til ADSL-router (NextGenTel)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-09 15:25, skrev oyvind_b:

Jeg har ADSL fra NextGenTel.

Jeg trenger en lengre kabel mellom splitteren og ADSL-routeren. Er denne krysset eller er den vanlig nettverkskabel?


 

Det er vel bare en kabel, den bruker vel kun et par og er en forlengelse av telefonlinja.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Jeg tok kontakt med NextGenTel for sikkerhets skyld og der sa en kvinne (som forøvrig ikke ante hva RJ45 var) at jeg trengte en krysset nettverkskabel. Jeg drar på Clas Ohlson og kjøper dette, men det fungerer ikke.

 

Jeg ringer NextGenTel igjen der jeg igjen møter en kvinne (beklager fordommene mine mot kvinnelige supportkonsulenter) som heller ikke vet hva RJ45 er, hun bare vet at det skal en RJ45 kabel inn (hun ante ikke sammenhengen mellom nettverkskabel/telefonkabel og RJ45). Jeg forklarte litt om saken og fikk vite også av henne at en krysset nettverkskabel var det jeg trengte. Jeg forklarte henne at det ikke fungerte og ba henne spørre noen andre konsulenter. Hun ble borte i et minutts tid, kom tilbake og forklarte at det var en vanlig nettverkskabel eller telefonkabel jeg trengte.

 

Artig. Får ta turen til Clas Ohlson igjen.

 

ø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...