oyvind_b Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har ADSL fra NextGenTel. Jeg trenger en lengre kabel mellom splitteren og ADSL-routeren. Er denne krysset eller er den vanlig nettverkskabel? Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Står vel installasjonsveiledninga som fulgte med routeren/modemet.... lete...lete.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 15:25, skrev oyvind_b:Jeg har ADSL fra NextGenTel.Jeg trenger en lengre kabel mellom splitteren og ADSL-routeren. Er denne krysset eller er den vanlig nettverkskabel? Det er vel bare en kabel, den bruker vel kun et par og er en forlengelse av telefonlinja. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Det er en vanlig RJ-11 kabel (6 pins, hvor de 2 midterste brukes). En nettverkskabel går ikke da den har RJ-45 plugg (8 pins). Lenke til kommentar
tokki Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Ifra splitteren til adsl modemet trenger man kun et par som mannen over sier ! Og visst du lager denne selv så er det pinnen 4 og 5 i en rj45 kontakt som brukes. ( de i midten) Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 WALL kontakten på routeren er vel ikke RJ-45? Lenke til kommentar
tokki Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 har ikke nextgentel selv, så det skal jeg ikke si sikkert hva den routeren har. På min router er det med en overgang fra rj45 til rj11 Hos en kamerat med zyxel router så var det rj45. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 RJ-11 passer vel i rj-45 men ikke omvendt, så et greit svar er vel.... bruk RJ-11 Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Bruk en krysset nettverkskabel. Funker for meg. Lenke til kommentar
designer Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Har nøyaktig samme modem og leverandør - det holder med vanlig telefonledning (to-leder) - det er evt. bare å klippe en vanlig modemledning over og koble en ledningbit med RJ11 eller RJ45 til telefonledningen. Det er de to midterste lederne du skal bruke. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Takk for mange svar! Jeg tok kontakt med NextGenTel for sikkerhets skyld og der sa en kvinne (som forøvrig ikke ante hva RJ45 var) at jeg trengte en krysset nettverkskabel. Jeg drar på Clas Ohlson og kjøper dette, men det fungerer ikke. Jeg ringer NextGenTel igjen der jeg igjen møter en kvinne (beklager fordommene mine mot kvinnelige supportkonsulenter) som heller ikke vet hva RJ45 er, hun bare vet at det skal en RJ45 kabel inn (hun ante ikke sammenhengen mellom nettverkskabel/telefonkabel og RJ45). Jeg forklarte litt om saken og fikk vite også av henne at en krysset nettverkskabel var det jeg trengte. Jeg forklarte henne at det ikke fungerte og ba henne spørre noen andre konsulenter. Hun ble borte i et minutts tid, kom tilbake og forklarte at det var en vanlig nettverkskabel eller telefonkabel jeg trengte. Artig. Får ta turen til Clas Ohlson igjen. ø. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 trenger en vanlig tlf kabel. Ikke en vanlig nettverkskabel. Dem bruker ikke samma koblingen... Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 10:26, skrev zuhr:trenger en vanlig tlf kabel. Ikke en vanlig nettverkskabel. Dem bruker ikke samma koblingen... Joda, samme koblingen. Det er jo en vanlig nettverkskabel som følger med når du får routeren! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 hvis ngt's splitter er mer eller mindre lik som telenor's, er det en rj 45-kabhle (ukrysset) som jeg bruker.. det fungerer bra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå