Fredzee Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei, jeg tenkte å prøve å koble PCen til TVen, men vet ikke hvordan dette gjøres! Jeg har et Asus VGA-Card GeForce 4 MX440-SE 128MB skjermkort (prøvde å finne bilde men fant ikke) og TVen min har kun scartuttak bak. Hvordan kabler trenger jeg? Hvordan programvare må til? Er det i det heletatt mulig for meg å koble PCen til TVen? På forhåndtakk, Fredrik Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Det må da være noen som vet dette? Lenke til kommentar
Dirrebein Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg bruker en kabel med scart i ene enden og s-video og lydplugg i andre enden. Du har sikkert s-videoutgang på pcen. Koble til ledningen i både pc og TV, høyreklikk på fila du vil vise og du vil få tilbud om å vise på TV(nederste valg i nedtrekkslista tror jeg). Det er alt. I værste fall er det mulig du må inn på skjermkortet og stille inn manuelt. Da velger du "klon" på valg av visning, så vil du få bilde på både pc og tv. Her gjelder det å trå varsomt da jeg dreit meg ut med feil visningsalternativ og kun fikk bilde på tven. Nesten umulig å få det tilbake da alt må gjøres via tv-skjermen. Det funker dårlig når pc og tv det står i hvert sitt rom Lykke til. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 S-video til scart. http://www.clasohlson.no/Archive/images/pr..._064546_220.jpg Finner andre kabler også under http://www.clasohlson.no/Product/Category....5;251699;251456 Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Herlig, tar meg en tur på Clas Ohlson å prøver ut dette, takk for hjelpen! =) Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg bruker en kabel med scart i ene enden og s-video og lydplugg i andre enden. Du har sikkert s-videoutgang på pcen. Koble til ledningen i både pc og TV, høyreklikk på fila du vil vise og du vil få tilbud om å vise på TV(nederste valg i nedtrekkslista tror jeg). Det er alt. I værste fall er det mulig du må inn på skjermkortet og stille inn manuelt. Da velger du "klon" på valg av visning, så vil du få bilde på både pc og tv. Her gjelder det å trå varsomt da jeg dreit meg ut med feil visningsalternativ og kun fikk bilde på tven. Nesten umulig å få det tilbake da alt må gjøres via tv-skjermen. Det funker dårlig når pc og tv det står i hvert sitt rom Lykke til. 8096840[/snapback] Testa høyreklikking og alt det der, men jeg får det fortsatt ikke til å fungere. Jeg får lyd på TVen (som kommer fra PCen), men ikke noe bilde! Jeg har også sett litt på instillingene for skjerm og litt på skjermkortet, men jeg vet ikke hvordan jeg fikser dette! Noen forslag? Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ingen som kan dette? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 kan man med den kabelen her: S-video til scart. http://www.clasohlson.no/Archive/images/pr..._064546_220.jpg Få f.eks skrivebordet på tvèn?? Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 S-video til scart. http://www.clasohlson.no/Archive/images/pr..._064546_220.jpg Du tenker på denne? Har ihvertfall kjøpt den, men jeg får det ikke til å fungere Lenke til kommentar
Yooo Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ser ut på bildet som Scarten har en in-out funksjon, altså om den skal motta via scart, eller sende i fra Scart'en. Har du prøvd å skifte på denne? Lenke til kommentar
Fredzee Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Ja, jeg har forsøkt det.. Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja, jeg har forsøkt det.. 8135637[/snapback] Du har vel et valg inne på skjermkort menyen din, som bestemmer hvilken skjerm den skal sende på, de bedre skjermkortene har valg som gjør at du kan se samme bilde på både TV og pc-skjerm, men de litt mindre avanserte har enten TV eller pc-skjerm som valg, men TVen din skal fort detecte innsignalet på SCART-kanalen når du innstiller skjerkortet til å sende på s-video utgangen. Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 dette er en fin side å lete etter svar http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du har ikkje S-video inngang på tv'en din då? (luke i fronten elns) Det pleier ofte å være at du ikkje har satt opp gfx driver til å kjøre signalet ut. Lenke til kommentar
Dirrebein Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det kan være så enkelt at du bruker feil scartingang på TVen. Jeg har tre scartinnganger og bare en funker med pcsignaler. Fra de andre to får jeg på den ene bare lyd og på den andre svarthvittbilde og lyd. Tror du skal bruke den som heter RGB, men det kan være jeg husker feil. Pørv deg frem og gi tilbakemelding. Hva slags TV har du og hvor mange scartinnganger er det på den? Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Sjekk oppløsningen . Kun 800x600 på vanlig billedrørs tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå