Scotty Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hallo. Er nå 15, men ikke så altfor lenge til jeg er 16 år, så det blir innkjøp av en Cagiva Mito til sommeren/høsten. Og titter litt rundt etter pris for lappen. Jeg fant frem til denne siden, og gikk ut derfra. Så på Metro trafikkskole, som virker rimelig lovende, der står det: Motorsykkel Lett (A1) Teorikurs 3t. 600,- Kjøretime / veiledningstime 530,- Sikkerhetskurs vei 3000,- Sikkerhetskontroll 540,- Teoritentamen 150,- http://www.metrotrafikkskole.no/index.php?...e=priser&side=2 Så det kommer på 4820kr, og trafikalt grunnskurs på 2900kr(grei pris?) Så står det lengre ned på siden: Gebyrer til biltilsynet Førerprøve kl. B 720,- Førerprøve kl. A 665,- Førerkort 200,- Teoriprøve 335,- NAF Glattkjøring 800,- Foto 62,- må jeg ha med alt det også? Og kjøretimer kommer i tillegg? Kjøretime kl. A1 (lett motorsykkel) 530,- Er det pr. time? Hvor mange timer trenger en person, hvis det skal gå rimelig feilfritt? Kommer totalprisen på alt dette på omtrent 15-16 tusen? Det er vel en god pris? Takk på forhånd. Endret 4. mars 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) mørkekjøring er påbudt nå, greit å ta allikevel, ettersom prisen stiger en del, også teoriprøven du skal ta, ikke kl.B eller kl.A fordi de er til bil og motorsykkel, glattkjøring vet jeg ikke om det trengs, men tror ikke det. tror det blir en 15 000k 16 000k Endret 5. mars 2007 av hølands_gutt Lenke til kommentar
EmilO Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Trenger ikke glattkjøring nei. FAEN det hadde vært fett. Sladda rundt på isen med en Varadero på 150 kilo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) jeg fikk mitt trafikale grunnkurs til 1100,- tror jeg det var, gjennom drammen trafikkskole. De har / hadde introduksjonstilbud for de fra drøbak (de har planer om og åpne avdeling, men det er mangel på lokaler...) Jeg ville hørt med dem, kan hende de enda har tilbud på det Ankomsten var ikke noe problem, det jeg hadde ble avholdt på skiphelle, men noen venner av meg tok det senere og da ble de henta ved heer (eller deromkring) og kjørt til drammen EDIT: er med alt inkludert, 1t mørkekjøring Endret 5. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
EmilO Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg betalte ikke for Grunnkurset. Regninga kom ikke Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Har Drammen trafikkskole noen form for hjemmeside? Evt en pris oversikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Har Drammen trafikkskole noen form for hjemmeside?Evt en pris oversikt. 8088287[/snapback] Husket feil på navnet, det var "røyken og hurum trafikkskole", fant det ut når jeg bladde opp papirene fra den gangen. og hjemmeside har de også.. link til hjemmeside EDIT: de åpner avdeling i drøbak 1.mars... Endret 6. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Vis du sier 15.000 tror jeg du er godt dekket. Som du sikkert har sett så ligger det et dusin av andre tråder med samme emne og jeg tror at alle har forskjellige svar (?) Uansett, jeg er nesten ferdig med lappen nå. Mangler: Førerprøve kl. A1 665,-, Førerkort 200,-, Teoriprøve 335,-, og Foto 62,-. Har brukt 9000,- kr til nå på kjøretimer og sånn, så alt i alt kommer det vel på en ca 12.000 - 13.000 kr for meg. Vis du kan øvelseskjøre på Mitoen før du begynner å ta lappen slipper du så mange kjøretimer og da sparer du en del penger der. Lykke til Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Vis du kan øvelseskjøre på Mitoen før du begynner å ta lappen slipper du så mange kjøretimer og da sparer du en del penger der. Lykke til 8093223[/snapback] Hva er reglene for øvelseskjøring med lett? Så dette på mopedportalen: 15 med passasjer som har hatt mc-lappen i minst 5 år, menne snakket med en politimann i byen, for han var det greit at man kjørte bak en bil.. Desverre kjenner jeg ingen som har hatt mc-lappen i minst 5 år. Men jeg lurte litt på siste delen der, "han sa det var greit om man kjørte bak en bil", vil det si at det jeg kan kjøre alene, på mc'en bak en bil? eller er det feil? Trenger jeg mer enn trafikalt grunnkurs for øvelseskjøring på lett-mc? Endret 6. mars 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Vis du kan øvelseskjøre på Mitoen før du begynner å ta lappen slipper du så mange kjøretimer og da sparer du en del penger der. Lykke til 8093223[/snapback] Hva er reglene for øvelseskjøring med lett? Så dette på mopedportalen: 15 med passasjer som har hatt mc-lappen i minst 5 år, menne snakket med en politimann i byen, for han var det greit at man kjørte bak en bil.. Desverre kjenner jeg ingen som har hatt mc-lappen i minst 5 år. Men jeg lurte litt på siste delen der, "han sa det var greit om man kjørte bak en bil", vil det si at det jeg kan kjøre alene, på mc'en bak en bil? eller er det feil? Trenger jeg mer enn trafikalt grunnkurs for øvelseskjøring på lett-mc? 8093306[/snapback] tror ikke du trenger mer enn trafikalt grunnkurs før du kan begynne og øvelseskjøre, men så har ikke jeg lappen så jeg er ikke så sikker på det. EDIT: innlegg nummer 700 Endret 6. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 trenger ikke annet en trafikalt grunnkurs nei , det er vel strengt tatt ulovelig med at noen kjører bil bak /forran deg , men de fleste poleti folk synst vist det er greit Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Ok, så hvis jeg kjører alene på Mito'n, bak en kamerat, når jeg er 15. Så vil ikke politiet bry seg, bare synes det er greit? Hva om man møter på en politimann som ikke synes det er greit? Hva kan skje da? Endret 6. mars 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 da kan du bli tatt for å kjøre uten lappen og få bot og/eller utsettelse Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Er den risken verdt å ta? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) vist du gjør som en venn av meg gjorde , ringe til ditt lokale poleti og spør om det er greit du gjør det san. Da har du vertfall noe å forsvare deg med vist du blir stoppet en dag. edit : det er vel en fordel at det er en eldre herre som er den som kjører foran / bak deg (faren eventuelt) snakk om at han må ha hat lappen i 6 år eller no Endret 6. mars 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Takk for hjelpen! Skal ta å kontakte dem en dag og spørre. Noen få spørsmål igjen nå.. Hvor mye koster det for bakdekk? Og finnes det noen gode sider med lesestoff til det grunnleggende om lett-motorsykler(Cagiva Mito)? Hvor jeg kan lese litt om evt trimm og hva som er mulig.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Om du ikke alt er medlem anbefaler jeg Mopedportalen.com , der står det utrolig mye nyttig Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=130660 hehe Ellers takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå