Gå til innhold

jeg vil ha amd xp2000 opp i mere en 1,8ghz....nå!!


Mr. Purple

Anbefalte innlegg

hallo

 

Jeg har en amd xp 2000+ som jeg har overklokket fra 1,67 til 1,8ghz.og ligger på et absolutt maximum 40 c (da har den stått på lenge med ut2003) så da spør jeg følgende

 

1)Er det virkelig ikke mulig å få den raskere uten å bruke en formue på kjølere, (jeg driter ikke akkurat penger)

 

2)hvorfor klarer p4 å klokke så høyt i forhold til amd (eller er jeg ute på bringebærtur når jeg sier dette)

 

3)hva bør jeg klokke mest på fsb eller multiplier??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-09 15:21, skrev k_wannebo:

hallo


Jeg har en amd xp 2000+ som jeg har overklokket fra 1,67 til 1,8ghz.og ligger på et absolutt maximum 40 c (da har den stått på lenge med ut2003) så da spør jeg følgende


1)Er det virkelig ikke mulig å få den raskere uten å bruke en formue på kjølere, (jeg driter ikke akkurat penger)


2)hvorfor klarer p4 å klokke så høyt i forhold til amd (eller er jeg ute på bringebærtur når jeg sier dette)


3)hva bør jeg klokke mest på fsb eller multiplier??



1. Det er enkelt om det er en XP2000+ med Tbred-kjerne. Men mye vanskeligere med Palomino. Har du satt opp spenninga? Du har jo god nok kjøling i massevis så du kan jo sette den opp noen hakk. Om den allerede står på max så kan du sikkert modifisere spenningsontrolleren til å gi høyere spenning. Dette er omentrent gratis.

 

2. Vel... Jeg er ikke CPU-ingeniør så jeg kan bare si at Intel leder på overklokkings-potensiale for tiden. Om det er noen trøst så kan jeg fortelle at en ca like rask intel-prosessor (P4-2,0GHz) koster over det dobbelte av en XP2000+.

 

3. Klokk mest mulig på FSB, og sett deretter opp eller ned multiplikatoren ettersom hvor raskt prosessoren klarer å gå.

 

Eksempel1: CPU'en maxer ut på 1,8GHz, FSB maxer ut på 150MHz. Da bør du kjøre på 1,8GHz (12x150MHz FSB).

 

Eksempel2: CPU'en maxer ut på 1,9GHz, FSB maxer ut på 160MHz. Da bør du kjøre på 1,9GHz (12x158MHzFSB) eller 1,84GHz (11,5x160MHz FSB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...