MG10 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Da jeg kjøpte nytt hovedkort,cpu and ram måtte jeg legge inn winxp på nytt.. slettet da den gamle versjonen. men beholdt alle andre filer og mapper.. Problemet nå er at jeg ikke kommer inn i disse mappene.står bare ingen tilgang..Brukte et annet brukernavn og passord før,men finner ikke ut hvordan jeg kommer inn med det gamle brukernavn/passord.. Ser ikke ut som jeg kan velge andre kontoer å logge meg på.. ? Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Overta eierskap over mappene. Slå av enkel fildeling (min datamaskin - Verktøy - Mappealternativer - Visning). Høyreklikk på mappa, velg Deling og sikkerhet, sikkerhet, avansert og Eier. Velg hvilken bruker som skal ha eierskap, og kryss av for at alle underbeholdere og -objekter også skal endres. Deretter trykker du på OK. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) takk for svar... men jeg får ikke opp det valget hos meg... hos meg er det kun min datamaskin-verktøy-mappealternativer..så kan jeg kun velge mellom Generelt,Vis eller filtyper.. Her må jeg høyreklikke på min datamaskin for å komme inn på deling og sikkerhet men selv ikke der får jeg opp valgene sikkerthet,avansert,eier..Og kan derfor ikke velge hvem som skal ha eierskap.. Endret 4. mars 2007 av Gjermundsen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Du er logget inn som administrator, da? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 ja tror nå det.. Har ikke noe valg når makinen starter opp..den bare starter..kan ikke velge mellom brukere.. (selv om det ligger flere i mappen documents and settings..) Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 takk for svar... men jeg får ikke opp det valget hos meg...hos meg er det kun min datamaskin-verktøy-mappealternativer..så kan jeg kun velge mellom Generelt,Vis eller filtyper.. Her må jeg høyreklikke på min datamaskin for å komme inn på deling og sikkerhet men selv ikke der får jeg opp valgene sikkerthet,avansert,eier..Og kan derfor ikke velge hvem som skal ha eierskap.. 8075618[/snapback] Mente Vis, ikke visning... På lista over avanserte innstilinger kan du slå av enkel fildeling. Da skal valgene komme opp under deling og sikkerhet. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Gjør ikke det her.. er bare mappevisningsvalg her.. hvordan mappene skal se ut eller vises..(vis skjulte mapper,skjul filnavn osv) Endret 4. mars 2007 av Gjermundsen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Sjekk at du er admin. Kontrollpanel, ->brukerkontoer. Se etter at kontoen du logger deg på med har adminstatus. Endret 4. mars 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 har kun en konto.. er ingen valg.. kan bare legge til nye.. de andre kontoene hadde jeg før jeg slettet windows..ser ut som at mappene er der men kontoene/profilene er blitt slettet. Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Jeg orker ikke oversette til Norsk. Men du finner det sikkert....er på nogenlunde samme plasser. Endret 4. mars 2007 av Nobrains Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 får som sagt ikke opp de valgene.. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) her er noen elendige bilder bare for å vise..tatt med mobilen foran skjermen.. Endret 4. mars 2007 av Gjermundsen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Vel, du er i hvertfall admin, så det er ikke noe problem. Da gjelder det bare å finne ut hvordan du skal skru av enkel fildeling. Det finner du grundig dokumentert her: http://support.microsoft.com/?kbid=308421 merk at det er litt mer mikk hvis du har ms home. Endret 4. mars 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 takker for link og svar. har xp home ja.. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Nei..funket ikke det heller.. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Hvis det ikke er mulig å åpne disse mappene,hvordan får jeg da slettet de ? får opp samme beskjed "Ingen tilgang" hvis jeg trykker på slett,har også prøvd med programmet killbox uten hell. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Enkel fildeling kan bare skrues av i XP Pro. Aner ikke hvordan det gjøres i Home, siden jeg aldri har brukt det. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har aldri jobbet med xp home, så der er jeg blank. Det bør jo være mulig, men som sagt, har ikke noe å fare med. regner med at det er info på den linken jeg ga deg. XP er rimelig godt dokumentert på sidene til microsoft. Det du mangler er jo tilgang, siden du ar startet opp med nye konti, og de rettighetene du har hatt er slettet. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) var enkel og grei info på den siden.starte opp i sikkerhetsmodus og stilte det inn der fra. Der kunne jeg og inn og forandre på instillingene på samme måte som forslått av andre på denne tråden..men selv etter at jeg haddde gjort det fikk jeg opp samme beskjed "ingen tilgang" fra micorsoft siden "Note You cannot turn off simple file sharing in Microsoft Windows XP Home Edition." Endret 4. mars 2007 av Gjermundsen Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Hm. Da er neste trinn å boote fra en eller annen CD. Selv bruker jeg NTInternals sin, den er enkel å bruke, men den er ganske dyr. Det finnes sikkert gratis- versjoner, uten at jeg har noen navn på tungen. Da burde du få tilgang til katalogene, eller slette de, i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå