Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En nesten umulig pickup

Anbefalte innlegg

Hvordan flørter/forfører man ei jente som jobber bak kassa på en kafe? Det er en veldig vanskelig situasjon om man tenker over det. Hun møter nye folk hvert 10ende sekund, det står vanligvis 5 utålmodige folk bak deg som hører alt du sier, du har ikke noe bakgrunnsinformasjon om henne, og du har ei tåpelig tidsbegrensning på 20-30 sekunder. Det er sikkert gjennomsnittlig 30 andre som prøver seg på henne hver dag. Og i tillegg er hun fantastisk vakker.

Man kan ikke begynne en samtale pga folket bak deg. Spør man et spørsmål om kaffe er dette delvis det samme som om å ikke gjøre noe som helst, for at hun bare ramser opp det hun er betalt for å ramse opp. En stirre teknikk kunne fungere, men hun tror sikkert at du bare er rar.

Dette er første gangen jeg ikke kan komme på en strategi (ikke alle strategiene har fungert, men første gangen jeg ikke har peiling på hvordan man skal gjøre det). Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øyekontakt i starten.

Så kan du heller gå på et annet tidspunkt på dagen.

Kan umulig være folk i kø hele tiden.

Smil mye til henne, vis med blikket at du syns hun er pen.

Spør henne enkle spørsmål som om hun trives i jobben o.l.

Nå vet ikke jeg nårti hun jobber, men gå en time tidligere enn vanlig en dag og se da vel! :)

Lenke til kommentar

Først av alt må man jo naturlig nok få henne på tomannshånd uten tidspresset for at dere skal bli kjent med hverandre, eller i det minste få interessen begge veier. Gå dit tidlig når de åpner eller sent når de stenger.

Og sørg for at du skille deg ut på en positiv måte. Da er muligheten til stede for at hun husker deg neste gang dere møtes(selv i kassen) og dersom du ser at hun kjenner deg igjen har du allerede en åpning :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Ok folkens, takk for hjelpen, men jeg har en plan. Neste lørdag drar jeg til kafeen med et dusin roser, sjokolade, en flaske vin og si "Dette er hva psykologen min fortalte meg å gjøre"

8075861[/snapback]

Lol. Enten går det bra, eller så skremmer du vettet ut av henne

Lykke til

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve med en David D.. "Siden du liker meg og køen er lang, kan vi ikke si at

fra nå av kommer jeg direkte til disken og får gratis kaffe" med en helt seriøs tone mens du ser henne i øynene..

ler hun er det game on, ler hun ikke er det game over ;)

bedre enn å prøve å kjøpe henne mens du leker psykisk ustabil hvertfall imo.

Lenke til kommentar

Bare pass deg for stalker-stempelet. Har ei vennine som jobber i en kafè som har en vaskeekte stalker etter seg. Han henger rundt på senteret der hun jobber i flere timer for å være i nærheten. Tro meg, det legges merke til.

Lenke til kommentar

Første bud her; vær annerledes og skill deg ut på en positiv måte.

Her er en liten rutine et par bekjente bruker på bartendere:

Gå bort og spør om du kan en kaffe (eller bolle/brus/tekopp/hvasomhelst).

Svarer hun ja så følg opp med et lite smil og "Flott, på alle de andre kafeene jeg går så må jeg betale."

Her kan du få alle mulige svar, fra blikk som sier "moroklumpen" via "Eh, du må betale" til at hun tar spøken og er med. Improvisasjon og moro er nøkkelord her.

Neste gang du skal bortom kassa så gjør det samme.

Svarer hun bekreftende så rist på hodet, sukk og si "Du lærer ikke du... Neste gang jeg spør om å FÅ en (whatever) av deg og du svarer ja så nekter jeg å betale."

Tilpass til situasjonen og ta det litt på sparket.

Sjansene er gode for at hun husker deg heretter, noe som gir rom for småflørting og kommentarer hver gang du er innom.

Lenke til kommentar

Nomore sin var jo litt god da, trådstarter.

Du kunne spørt dette kvinnemennesket om hun ikke var lei av å selge kaffe til folk dag ut og dag inn, og om hun heller ikke vil la seg bli spandert på.

Hva liker du best; latte eller svart kaffe? Eller noe..

Uansett lykke til. :)

Lenke til kommentar
Øyekontakt i starten.

Så kan du heller gå på et annet tidspunkt på dagen.

Kan umulig være folk i kø hele tiden.

Smil mye til henne, vis med blikket at du syns hun er pen.

Spør henne enkle spørsmål som om hun trives i jobben o.l.

Nå vet ikke jeg nårti hun jobber, men gå en time tidligere enn vanlig en dag og se da vel! :)

8075296[/snapback]

Hadde jeg vert i kassadamens situasjon og noen kom å spurte meg om jeg trivest på jobben hadde jeg ikke blitt noe tent iallefall. Det er sånn tragisk snikk snakk du ikke kommer noen vei med.

Lenke til kommentar

Tragisk å være hyggelig? dust ass.. Man må jo komme i gang.

Skal man gå rett på sak da eller? "Hey, skal vi jumpe til sengs eller" eller "Yo, du er deilig, bli bedre kjent eller"..

Er heller ikke meninga å bli "tent". Meningen i starten er å komme i kontakt med, få opperksomheten hennes og bli bedre kjent med henne.

Lenke til kommentar
Tragisk å være hyggelig? dust ass.. Man må jo komme i gang.

Skal man gå rett på sak da eller? "Hey, skal vi jumpe til sengs eller" eller "Yo, du er deilig, bli bedre kjent eller"..

Er heller ikke meninga å bli "tent". Meningen i starten er å komme i kontakt med, få opperksomheten hennes og bli bedre kjent med henne.

8097743[/snapback]

Poenget er at dersom en person kommer bort til deg og sier det som 200 stk har har sagt før den personen så blir man lei, og "forholdet" vil få en naturlig dårlig/negativ start.

Og i utelivsbransjen/kassejobber så er det en utrolig typisk utsatt plass for å prøve seg på ukjente personer eller å lire av seg med dårlige/rare setninger/sjekkelinjer. Så som regel så har man hørt mye rart, og når noe gjentar seg eller er så åpenbart dårlig så blir man lei av det. Og da blir det en forutinntatt negativ start, gjerne/helst ubevisst.

Om akkurat i denne situasjonen sliter man tross alt med tidspresset. Man får toppen 20-35 sekund på å gjøre inntrykk og sier man noe som mange har sagt før og er åpenbart ei typisk sjekkelinje så har man gjort det. Blir man husket så blir man samtidig assosiert med noe negativt. Absolutt noe å unngå.

Og det er ikke tragisk å være hyggelig, men å spørre en totalt ukjent person om hvordan det går i jobben vil i Norge bli tolket som både falskt og feil. Med mindre det er den rette personen som sier det da...

Lenke til kommentar

Veldig enig i det Nomore sier.

Men det er noe som heter " Man kan si hva som helst, bare det blir sagt på riktig måte" Det er jo noe å ha i tankene.

Uansett så vil jeg tro at om du sier "hvordan trivest du på jobben" så kommer du til å gli inn imellom de 3000 andre som har sagt noe annet lignende.

Stikk på MC donalds eller hvor det nå var du skulle, skap øyekontakt, vær livlig,energisk, smil bredt og skill deg ut i fra alle de andre som har lagt an på henne:

"Jeg skal ha en Mc turbo feast med nuggets + 3 Big Macs og et årskort til et nærliggende trenings senter" (Skrev bare det første som falt meg inn)

Tenk kreativt og vær litt fresh.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...