jic Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei. Skal kjøpe meg en ny ekstern hdd på 500GB, har sett på Western Digital sin My Book serie. Noen som kan anbefale meg hvilken av de forsjellige versjonene jeg burde gå for, fordeler og ulemper med dem. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
veitch Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Forskjellen på Western Digital My Book Essential Edition og Western Digital My Book Premium Edition er bare fargen på power knappen og at den eine har firewall.. Er gode harddisker Godt nøygd med min Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Er jo litt mer enn bare fargen. Og firewall på harddisk var nytt for meg, tror ikke det er mange som har hørt om det Essential Edition er standardmodellen med USB. Premium Edition har i tillegg Firewire tilkobling. Firewire er standard på Mac og er vel noe raskere enn USB, men er ikke noe man må ha. Premium ES Edition har eSATA tilkobling, det er det kjappeste, men ikke mange som har slik kontakt. Lenke til kommentar
jic Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Er jo litt mer enn bare fargen. Og firewall på harddisk var nytt for meg, tror ikke det er mange som har hørt om det Essential Edition er standardmodellen med USB. Premium Edition har i tillegg Firewire tilkobling. Firewire er standard på Mac og er vel noe raskere enn USB, men er ikke noe man må ha. Premium ES Edition har eSATA tilkobling, det er det kjappeste, men ikke mange som har slik kontakt. 8075428[/snapback] Hvis jeg går for Premium ES edition og kjøper meg dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315698&cks=ACC så burde jeg i teorien få 3,0 Gbps (SATA) i overføringshastigheten? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ja, men i praksis vil du ikke se slik hastighet. Selve disken vil bare ha rundt 400 - 600 Mbps. Men da får du i alle fall utnyttet den hastigheten, det gjør man ikke med USB. Lenke til kommentar
jic Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Står mellom Premium ES Edition 500GB og PRO Edition 500GB Nå har jeg verken en eSATA tilkobling eller Firewire 800 tilkbling på pcen min. Men er Firewire 400 raskere enn USB 2.0? hvis så da går jeg for den Pro Edition. Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Står mellom Premium ES Edition 500GB og PRO Edition 500GB Nå har jeg verken en eSATA tilkobling eller Firewire 800 tilkbling på pcen min. Men er Firewire 400 raskere enn USB 2.0? hvis så da går jeg for den Pro Edition. 8076408[/snapback] USB 2.0 er kjappere enn FW 400. FW 800 er kjappere enn USB 2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå