Gå til innhold

Religion roten til alt ondt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre verdenskrig hadde sikkert mye med strmannsgalskap å gjøre, men også religion.

Hvordan kan du si det at Hitler ville bli kvitt alle jøder, ikke hadde noe med religion å gjøre?

8265509[/snapback]

Det har noe med religion å gjøre; Religionshat.

Lenke til kommentar
jeg vil nok si krigene var positive for vikingene, men var det positivt for de som det gikk utover?

Andre verdenskrig hadde sikkert mye med strmannsgalskap å gjøre, men også religion.

Hvordan kan du si det at Hitler ville bli kvitt alle jøder, ikke hadde noe med religion å gjøre?

8265509[/snapback]

Jøder er kjent for å være dyktige folk. Hitler mente det var jødenes skyld de hadde tapt første verdenskrig.

Lenke til kommentar

25% av den amerikanske befolkning tror at Jesus vil komme tilbake i løpet av 2007. 11% sa at det var veldig sannsynlig, og 14% sa at det var litt sannsynlig. Jeg lurer på om en lignende undersøkelse har blitt gjort i Norge.

Kilde.

Endret av andir
Lenke til kommentar

"Norge skiller seg ut som det aller minst religiøse landet i Vest-Europa, med bare 36 prosent troende og 9 prosent ateister. Den største gruppa (46 prosent) er verken religiøse eller ateister. Spørsmålet de 500 personene er blitt spurt av TNS Gallup er: «uavhengig av om du deltar i religiøse møter eller ikke, hvordan vil du karakterisere deg selv i forhold til religiøsitet»."

Kilde.

Lenke til kommentar
Sweet. Kristenmann har ikke klart å holde like godt grep om landet vårt nei :tease:

Noe som er bra! Norge skal ikke bli okkupert av noen religion!

Nordmenn står fritt til og velge hva vi vil, og det er det vi har ghort, valgt oss mot en bedre framtid!

Lenke til kommentar

Nordmenn står fritt til og velge hva vi vil, og det er det vi har ghort, valgt oss mot en bedre framtid!

8323745[/snapback]

Jeg er enig. Jeg tror mye av grunnen til at vi er verdens beste land å bo i handler om at vi er så lite religiøse.

Lenke til kommentar
Norge er og blir en kristen stat, det er bare dere som unngår å se det.

Jepp, statistisk sett på papiret er vi det.

Men på en annen side har jeg fremdeles tilgode å møte en person som sier han er kristen og tror på gud (bortsett fra besteforeldrene mine og presten i nærmeste kirka)

Tror nok de fleste i norge er "hobby-kristne", dvs at de står registrert i statskirka, (noe de aller fleste bli ved fødsel uten å kunne velge) men ikke tror på gud personlig.

Norge er bygd på kristne verdier?

Kristne verdier er da ikke noe annerledes enn det som kreves for å få til et bra samfunn, må ikke glemme at Norge ble tvunget til Kristendommen, og at Norge fungerte bra før det også ;)

Men for all del, Kristendommen er innbygd i Norges kultur enten vi liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Ok, de spurte 500 personer, og dermed kan de avgjøre hva resten av Norge er ? Veldig tvilsomt. Norge er og blir en kristen stat, det er bare dere som unngår å se det.

8325734[/snapback]

Norge ble en "kristen stat" den gangen de norske konger sviktet sitt land og kristnet folket med makt. Kristendommen har ingen ære i Norge. For all tid har vi levd her uten noen kjennskap til den jødiske krigsguden eller hans løsunge av en sønn.

Lenke til kommentar

8323745[/snapback]

Jeg er enig. Jeg tror mye av grunnen til at vi er verdens beste land å bo i handler om at vi er så lite religiøse.

8324075[/snapback]

Hvem sier at vi er verdens beste land å bo i?

Lenke til kommentar

Det HDI-indexen gjør, er å rangere land etter en vurdering basert på tre ulike kriterier, BNP per innbygger, forventet levealder og utdanningsnivå.

Offisielt har Norge IKKE blitt kåret til verdens beste land, så det er ingen vits å påstå det. Det som går ann å påstå, derimot, er at Norge har vært nr. 1 på FNs årlige Human Development Index-kåring. Det er media som har skapt det forvrengte bildet.

Om landet er best eller ikke er individuelt.

FN har en egen index som måler levestandard utifra en skala beregnet på i-land, det Norge kom ut som nr. 3. Skal se om jeg finner noe som dokumentasjon på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...