Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei. Har jo som de fleste sikkert vet kandalf kabinett med standard kjølingen som fulgte med... Men cpu ligger på 30 grader ved idle... Er ikke dette litt mye og noen forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det er vel ingen gal temperatur det... Hva er tempen på vannet og rommetemp? midt bigwater klarer å holde prosessoren rundt 12-13 grader over romtemp på ideal. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Romtemp er rundt 19. Men har ingen måte jeg kan sjekke vanntemp.. Har ikke noe gammelt termometer jeg kan stappe nedi tanken Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Da gjør ditt sett ca det samme som min big typhoon på min E6600 på 3.4ghz. Typhoonen kjører på laveste hastighet. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Men forholdet mellom idle og load er nokk noe helt annet med hans vannkjøling i forhold til din viftekjøler og han vil nok kunne klokke lenger enn deg med lavere temperaturer enn deg Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jaja, det skjønner jeg jo selvfølgelig. Men tempen virket bittelitt høy bare. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 10 grader over romtemp er da ikke særlig gale det...det er jo thermaltake deler og man kan ikke forvente alt. Kan godt være at det er høy temp i forhold til andre som har det samme for alt jeg vet da.... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 40 grader full load Er det en ok temp? Synes det kanskje er litt varmt... Vet om folk som har en del lavere, men med annen blokk.... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er ikke AKKURAT høyt, da! Jeg kjører min på over 50 grader på load, og tenkte å kjøre litt ekstra på opp mot 60 på neste klokk (og, jeg har et kraftverk av en D805, da) Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Bare lurte på det med idle tempen, lest at mange har ned mot romtemp... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er ikke idle som er viktig uansett. Det viktigste er lasttemperatur. Forskjellen mellom inaktiv og last-temperatur sier hvor god kjøling du har. Jo lavere forskjell, jo bedre (har også mye å si hvor mye strøm cpu-en din bruker (varmeutvikling). Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er så mye tullete temperaturer her, folk som har 12 grader med stock kjøler i rom temp. Min vannkjøling klarer rund 12 grader over rom temp på ideal, og på load så er temperaturen rund 20-22 grader over rom temp. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Vel da har jeg latt maskinen stå tjue minutter helt idle, 28 viser det nå... Fant ut at sist gang spilte jeg musikk og mye sånt piss Men holder meg til utgangspunkt i 30 grader siden dette er ting som alltid står på. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Min vannkjøling(Aquastream, Cuplex PRO, dobbel rad og kjøling på GPU) holder seg alltid ti grader over romtemperatur, men på full load over lengre tid øker bare temperaturen med ca. 8 grader. Det er jo veldig nært resultatene dine. Jeg har en 4200+ @ 2.65gHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå