Rebel-Rider Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Såvidt jeg kan se er innholdet delvis kopiert fra artikkelen linket lengre opp. Dette er altså bare påstander, ikke fakta. 8238188[/snapback] Nei Det er hentet fra kilden. kjøretøyforskriften Kap. 28. Lys, lyssignal, refleks http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-028.html Og beskrevet i detalj av UP-sjef Odd Reidar Humlegaard http://www.nettavisen.no/bil/article374101.ece Endret 26. mars 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Problemet, Vampyro, er at de ikke forstår hvorfor du blinker med lysene, og det er jo nettopp fordi de enten 1) ikke er klar over at de har grøftelysa tent samtidig med nærlys, eller 2) de tror at de ikke gjør noe feil ved å ha de tent samtidig. Har prøvd å sette fjernlysa i slike folk selv, men det er dessverre helt nytteløst. 8237973[/snapback] Men hvis vi alle blinker på de må det jo gå opp et lys for de til slutt om at noe er feil. Hvis noen jeg ikke kjenner blinker på meg er det første jeg gjør å sjekke om jeg mangler en lyspære eller har noen åpenbare mangler på bilen. Jeg tror at i de fleste tilfellene at det er grunn 2! Så vi får alle fortsette å blinke. Lenke til kommentar
edonis Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvilken halogen H1-pære gir hvitest skinn, altså mest "xenon-like"? Hører så mye frem og tilbake, og synes det er veldig lite "bildebevis" ute å går.. Er veldig fristet til å kjøpe Philips BlueVision, men hvis man knapt ser forskjell ser jeg ikke vitsen i å bytte de 5mnd gamle standard halogenpærene mine. Har hørt noen lovord om DiamondVision, men ikke sett noen i noen butikker, og ser de ikke på Philips' hjemmesider. Hvor får jeg kjøpt dette, og evnt pris? Har Osram eller GE noe som duger? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) BlueVision er ikke blått lys om det er det man forventer. Det er helt hvitt lys, altså LITT inne på gulområdet (4000K), men likevel er de veldig hvitt og langt fra gult som andre pærer er. Jeg vil i vertfall anbefale BlueVision Ultra (merk: Ultra) fremfor "vanlige" billigpærer som lyser gult. Jeg har også testet PowerBulbs sine PowerBluepærer som skal ha ca. samme specs som BlueVision. PowerBubls sine er langt billigere, men lyser såvidt litt gulere enn BlueVision. PowerBulbs sine sprer også lyset litt feil, muligens fordi glassbobla er lengre på PowerBlue enn på BlueVision. Bare for å oppsummere: JA, man ser vesentlig forskjell mellom BlueVision Ultra og vanlige halogenpærer. Jeg har kjøpt mine fra powerbulbs.com - Gratis frakt, inkl. BlueVision parklyspærer (W5W), følger også med 10% tilbudskode i pakken. (ikke kast papiret som følger med i eska altså) Jeg kjører med BlueVision Ultra i nærlys, PowerBlue i tåkelys og PowerPlus i fjernlys. Endret 27. mars 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Plast Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hmm... Er det noen som har bilder av Xenon Look pærene sine ? Hadde vert kjekt med bilder som viste fargen osv på pærene til de forskjellige produsentene Har selv PLASMA LAMPS TYPE HID H-1 12V 55W Vet ikke helt om jeg er helt fornøyd med fargen på disse... De lyser veldig godt og hvit i forhold til "vanlig" halogen pærer men, jeg kunne tenke meg å hat en blåere farge om det finnes. Har ikke bilde av mine i mørket men, skall prøve å få knipsa noen bilder når det er mørk etterhvert. Har LED pærer som parklys og de synes jeg har en veldig fin "blå farge" Hadde vert kult med den samme fargen på nærlysene Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Selv har jeg kjørt mye med BlueVision og er strålende fornøyd Prøvde altmulig annet som f.eks Osram CoolBlue ++ Byttet ikke fra BlueVision før jeg fikk et Xenon kit billig av en kamerat som bytta bil og derfor også pæretype.. Fargen var ikke i nærheten, men nå var det også 8 000 Kelvin Xenon.. Bedre lys i BlueVision dog Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Philips Blue Vision og andre typer "xenon look" pærer man får kjøpt rundt på bensinstasjoner og billigbutikker ala Biltema er ikke verdt esken dem ligger i en gang. Den ene Høen-pæren jeg hadde røyk for litt siden, så jeg prøvde en Philips Blue Vision kjøpt på Bilextra. Den forskjellen var så liten at det var helt unødvendig for meg å betale ekstra for en slik pære. Jeg bestillte meg heller noen nye Høen-pærer fra Tyskland (gjennom en jeg kjenner i VW Audi Klubben). Koster litt mer, men med disse pærene får man skikkelig xenonlook. Om selve lyset blir så mye sterkere tør jeg ikke påstå, men lyset bli kritt hvitt og litt blåaktig med Høen-pærene. Alle andre pærer jeg har prøvd er totalt ubrukelige. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Nå regner jeg med at det er Osram´s CoolBlue du har prøvd siden du har handlet på BilXtra? Det er jo ikke til å sammenligne med BlueVision Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Nå regner jeg med at det er Osram´s CoolBlue du har prøvd siden du har handlet på BilXtra?Det er jo ikke til å sammenligne med BlueVision Har prøvd disse også... Men var Philips jeg prøvde. Uansett.. ikke noe bra.... mulig man ser en liiiiten forskjell hvis det er helt mørkt, men det er så lite at det nesten er umerkelig. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Bumer denne litt, og spør om hvilke pærer som vil anbefales til en Mitsubishi Spacewagon '94/95? Både nærlys og fjernlys. Endret 30. september 2008 av EvenruD Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg ville kjøpt nye lykter så du får nye og friske reflektorer. Og et sett Osram Night Breaker. Torshov Bilrekvisita har tilbud på disse nå. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er det biltema som er stedet å lete etter nye lykter? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vet ikke om Biltema selger hovedlykter til biler, trodde de holdt seg til ekstralys og annet universalt. Ville heller forhørt meg med Veng eller Mekonomen. Hadde en 95-modell Lancer før som jeg kjøpte helt nye frontlykter til da den var 11-12 år gammel. Det utgjorde en vesentlig forskjell på lysstyrken Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 De har hovedlamper til en del biler, men desverre ikke til din.. Ser ut som de ikke har lamper til japser i det hele tatt Ellers så vil jeg henge meg på Magnum P.I. og sett etter nye lykter hos de han nevner og kanskje Hellanor Phillips BlueVision er noe jeg kan annbefale av pærer forresten. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Når det gjelder xenonlook er det ikke noe annet enn Höen som gjelder. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det blir evt å ringe til Veng eller Mekonomen og høre om de kan skaffe lykter. Så ikke ut som at de hadde noe på hjemmesiden. Men tror jeg nøyer meg med noen nye pærer, har ikke råd til å legge ut mange tusen kroner på nye lykter nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå