Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Xenon look lyspærer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Philips Visionplus er ikke Xenon look pærer, det er vanlige pærer som gir mer lys.

skal du ha xenonlook må du gå for Philips Blue Vision Ultra, de er 4000 kelvin som er de pærene som gir mest likt vanlig xenon som er 4300 kelvin.

Så ikke mye forskjell når jeg sto ved siden av en kompis som har Xenonlys på 4300 kelvin.

Jeg har linselykter på min bil så det har nok også litt å si.

når det kommer til lysstykre synes jeg Blue Vision Ultra gir ca det samme eller litt bedre lys en vanlige pærer.

Halogenpæren som gir mest lys og er lovlig å bruke på veien er Phillips X-Treme Power som gir 80% mer lys en en "vanlig" halogenpære.

Har kjøpt disse selv nå og for en forskjell!! hadde tenkt å kjøpe xenon kit til bilen min men trur ikke jeg gidder det etter jeg kjøpte de pærene hehe..

man får tak i xenonlook pærer som lyser blått men dem er som regel ikke godkjente og lyser veldig dårlig.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

skal du ha bra halogenlys må du sørge for:

*Å ha tjukk kabel fra strømkilde til lyskaster (i de fleste litt eldre biler er ledningene for tynne og du har for lav spenning og får dårlig lys.)

*ren reflektor..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Halogenpæren som gir mest lys og er lovlig å bruke på veien er Phillips X-Treme Power som gir 80% mer lys en en "vanlig" halogenpære.

8075670[/snapback]

Hvor får man kjøpt slike på nettet? (og får man disse som H1?)

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Ikke kjøp pærer fra Ebay, QXL o.l de fleste pærene der er meget dårlig: for høy wattstyrke, fargefilm som flasser av, eksplosjon pga bruk av vanlig glass i stede for kvarts glass, utbrent etter et få timers bruk, dårlige kopier av merkevare osv... Har selv brukt Bluevision intill nylig (vanlige lykter) og de varte ganske nøyaktig 2år og ga et veldig fint hvit lys, X-Treme Power har jeg ikke fått prøvd enda pga de er vanskelig å få tak i.

Edit: X-Treme Power fås kun i H4 og H7, http://www.powerbulbs.co.uk/ er en av de som selger disse over nett.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

jeg har biltemapærer i min, de "xenonlook"-pærene i fjernlysa og noen gule lys på hovedlyktene (jeg har H1, da må man ha 2 pærer på hver side). Men det er tynne kabler så jeg har bare rundt 12v til pærene. tåkelysa mine gir bedre lys enn hovedlyktene min :p

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Er det noen som har sammenliknet slike "xenonlook"-lys mot vanlige halogenpærer? Philips sin VisionPlus lover f.eks. 50% kraftigere lys. Er det verd å teste ut?

8075006[/snapback]

Jeg har Phillips VisionPlus H4 på bilen min å de har som nevnt ikke "xenonlook". Jeg merker de lyser litt lengre + at de gir litt klarere lys i forhold til de pærene som satt i bilen når jeg kjøpte den. Jeg kjøpte VisionPlus pærene på tilbud, å da var det greit. Er litt usikker på om jeg ville kjøpt de til full pris, selv om jeg ser forskjellen på lysene når jeg kjører min kamerats bil og min egen på nettene. Mener ikke forskjellen er så stor. Kjøper du BlueVision-pærene gir det omtrent samme effekt, bare at de gir et "hvitere" lys, altså klarere. Jeg hadde xenon-imiterte H4-pærer fra biltema på en annen bil å jeg de var sørgelige i forhold til phillips sine.

Jeg er iallefall godt fornøyd med VisionPlus.

Endret av Buxa
Lenke til kommentar

Bestilte meg noen PowerPlus-pærer nå.. Noen som vet sikkert at disse er lovlige i Norge? Det er jo ikke halogenpærer, men "ekte" xenonpærer. Står at de er lovlige på siden der, men det betyr ikke nødvendigvis at de er lovlige i Norge.

Lenke til kommentar

8075670[/snapback]

Hvor får man kjøpt slike på nettet? (og får man disse som H1?)

8076385[/snapback]

Som Rebel-Rider sier fåes dem kun som H4 og H7,

fåes kjøpt på www.powerbulbs.com og har sett dem hos mekonomen.

kjøper altid mine pærer hos powerbulbs, rask levering, ok priser og godt utvalg :)

de bese H1 pærene er Philips Vision Plus som gir 50% bedre lys, disse lyser også veldig godt, hadde dem som H4 på min forrige bil :)

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Er det noen som har sammenliknet slike "xenonlook"-lys mot vanlige halogenpærer? Philips sin VisionPlus lover f.eks. 50% kraftigere lys. Er det verd å teste ut?

8075006[/snapback]

Lyspærer og xenon kan vel ikke sammenlignes...Har xenon selv på min bil..alt annet lys blir som piss i snøen..;)Kjøp kvalitet xenon i stede for bilig xenon som varer i 2 uker.. *Reklame fjernet av Mod.*

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Monterte idag xenonlook halogen på fjernlys og tåkelys,for en forksjell det ble!Vanlig halogen kan bare legge seg fra nå av.

8093198[/snapback]

Hvor kjøpte du, og hva betalte du?

Har du bilder av lyset med de montert (både av lykten og av lyset på bakken)?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd ut noen forskjellige merker av xenonlook pærer, og må si at de jeg har nå, er de beste jeg noen gang har hatt. De har sittet montert i over ett år nå uten å ryke, noe som er svært sjeldent for slike pærer, i min erfaring. Vanligvis har de aldri holdt ut mer enn maks 3-4 måneder. Jeg bestilte mine fra USA, de sendte uten oppfordring som gave, så slapp jeg også mva på toppen av det hele. Gå inn på http://www.hoen-usa.com og søk etter din pæretype under Xenonmatch og Xenonmatch Plus. De har det aller meste. Selv har jeg H1 grøftelys, H7 hovedlys og 9005/HB3 fjernlys av dette merket. Grøfte- og hovedlys er helt rå, og fjenlysa er helt hinsides. Løp og kjøp, dette er ett av få merker som virkelig duger.

Mvh A.K

Endret av Juballong
Lenke til kommentar

Finnes ingen problemer med å bruke 80W/90W pærer i forhold til reflektoren, men det kan være lurt å bytte kablene til lysa. Har selv 80W i grøftelysa, og det er helt uskaadelig for reflektoren, har brukt de myye i løpet av den tiden de har sittet i, og det har ikke oppstått noen skader ennå. Eneste grunnen til at det er 80W der, er at det var salg på de, solgte 3pakk veldig billig. Men vil man ha det lovlig, så er det jo bare å velge standardeffekten. Glemte å si at pærene holder 4100 Kelvin, mot ekte xenon som normalt ligger på 5000-6500 Kelvin, så det er ikke kjempeforskjell i lysintensiteten. Man ser selvfølgelig forskjell når man ligger rett bak en bil med ekte vare, men det er suverent mye bedre enn vanlige lys som ligger på rundt 2800 Kelvin.

Mvh A.K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...