NyLakkert Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei! Vet at du må betale mva. og evt. tollavgifter på varer som har en verdi på over kr. 200 nok. Jeg er også fult klar over fremgangsmetoden, men jeg har alldri gjort dette i praksis. På tollvesenet sin hjemmeside står det bla at man selv er ansvarlig for å melde fra til tollvesenet ved import av varer. Er det noen her som har kjøpt varer fra utlandet til en verdi over 200kr? betalte dere mva? noen som har kjøpt varer til verdi over 1000kr? hva skjer dersom man ikke kontakter tollvesenet når man bestiller varer som egentlig skal belastes med mva.? takker for alle svar Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 vel mva må du vel betale uansett, det er ikke det som er dyrt, men toll avgiften. feks jeg måtte betale 150 kr i toll avgift på en vare som kostet opprinli 200 spenn.. + frakt og mva ble det 400 kr for noe som opprinlig kostet 200kr. hørt mange triks der forhandlern skriver på pakken at den er under 200 i verdi etc, da slipper man vist tollavgift. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du trenger ikke kontakte tollvesenet dersom du bestiller noe over nettet, Posten, DHL, UPS, FedEx eller hvilket fraktselskap du bruker fortoller for deg mot en klekkelig sum. Tollvesenet trenger du ikke tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå