TerraMan Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hei! Sikkert et ganske enkelt spm for mange, men noe jeg faktisk lurer på. Har en HP DV9271ea med et GeForce Go7600 512MB gfx-kort. Går man inn på egenskapene for kortet ser man at det totalt bruker 767MB, derav 255MB delt systemminne. Er det noen måte å begrense den til å kunne bruke de 512MB som er på kortet, fremfor å trekke av systemminne? Endret 4. mars 2007 av TerraMan Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei! Sikkert et ganske enkelt spm for mange, men noe jeg faktisk lurer på. Har en HP DV9271ea med et GeForce Go7600 512MB gfx-kort. Går man inn på egenskapene for kortet ser man at det totalt bruker 767MB, derav 255MB delt systemminne. Er det noen måte å begrense den til å kunne bruke de 512MB som er på kortet, fremfor å trekke av systemminne? 8074704[/snapback] men er du så sikker på at den bruker noe da? PÅ min står det Totalt tilgjengelig skjermminne: 783mb Dedikert skjermmminne: 512 Systemskjermminne: 0mb Delt systemminne: 271mb Vet ikke helt hva dette betyr egentlig...kan det være at den bruker av systemminne under tunge grafikkjobber? Gega Lenke til kommentar
kehax Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvor ser dere disse tallene? Jeg har prøvd å gå inn i egenskapene for kortet gjennom enhetsbehandling. Det er i allefall ikke der dere ser dette. Lenke til kommentar
TerraMan Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Høyre klikk på desktop -> Tilpass -> Skjerminnstillinger -> Avanserte Innstillinger Dette er i Vista vel og merke.. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nei det står ikke noe sånt der på min. Jeg har en Zepto 6214W. MEn jeg tror ikke min bruker noe av systemminnet. Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Dette kan vel deaktiveres i BIOS, det som tidligere het "AGP Aperture Size", ved å sette den til 0MB eller noe sånt. Nå står det vel noe annet, ettersom AGP ikke brukes i de fleste PC'er lenger. Bare et forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå