pedsti Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 er jo livsfarlig om den som sitter i passasjer settet trekker i håndbreket i fart da. så den regelen er jo latterlig.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Regelen var nok ikke til for at ledsageren skulle nappe i brekket i 100 km/t. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 jeg bare lagde denne tråden siden jeg holder på med øvelseskjøring nå. har et spm. kan jeg øvelseskjøre med folk baki? eksempel. jeg kjører faren min "lærer" meg. og baki sitter mor og evt søsken? er det lovlig? 8074582[/snapback] alt som du kan gjøre med førerkort kl. b kan du også gjøre når du øvelseskjører. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 alt som du kan gjøre med førerkort kl. b kan du også gjøre når du øvelseskjører. 9068278[/snapback] Fortutsatt at bilen holder kravene som er satt, det samme med ledsager. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har akkurat 2 måneder på meg til jeg blir 18, og har øvelseskjørt litt, men er enda ikke noe flink å kjøre eller slikt, har bare kjørt sånn 10 ganger, og da ikke så lang. Men skal prøve å kjøre hver dag en tur nå før jeg blir 18..tror dere jeg da er klar for å f lappen? Er jente, og vet ikke så mye om biler heller Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Tror du bør ta kontakt med en kjøreskole for en veiledningstime. Jeg følte jeg var god til å kjøre bil helt til jeg virkelig begynte å skjønne alt med risiko, teorier i forbindelse med opplæringen. Det jeg følte jeg kunne var bare å teknisk kunne kjøre en bil, samt trafikkreglene. Den obligatoriske opplæringen har faktisk fått meg til å skjønne og lære en del, til tross for at det er DYRT. Man lærer også en del tips og triks, samt å gjøre ting enklerer enn de tingene man legger seg til å gjøre selv. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Stund siden det var noe aktivitet her, men har noen spm ang. kjøretimer osv.. Noen som vet hvor mange kjøretimer man må ha? Som altså er obligatoriske..? Jeg er 17, blir 18 i november og har kjørt bil i langt over 1 år, og nesten vær eneste dag. Føler at jeg er ganske god til å kjøre, noe som folk som har sittet på med meg også har sagt.. Så uansett om hvor flink man er til å kjøre, må man ha 10 kjøretimer uansett? Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du må ha; Trafikalt grunnkurs Førstehjelpkurs Mørkekjøring Glattkjøring Landeveikjøring Langkjøring Utover dette er det ikke noen obligatoriske kjøretimer, utenom selve førerprøven. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) To veiledningstimer (for trinn 2 og 3) er obligatoriske i tillegg. I tillegg er evt. timer kjørelærer mener er nødvendig også obligatorisk (da kjørelærer kan bestemme hvorvidt du er klar til å gå videre til neste trinn). Endret 1. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå