Hakjers Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei! Trenger mer minne til min maskin! Lurer på hvilken betydning forskjellig CL verdi vil ha for meg? Ser at det er brikker merket med CL= 2, 2.5 eller 3. Kjørte Everest på min maskin og fikk følgende info: Minne modul egenskaper: Modul navn Samsung M3 68L3223FTN-CCC Serienummer F301B20Bh Modul størrelse 256 Mb (1 rows, 4 banks) Modul type Unbuffered Minne type DDR SDRAM Minne hastighet PC3200 (200 MHz) Modul bredde 64 bit Modul spenning SSTL 2.5 Feil-detekterings metode Ingen Oppdateringsfrekvens Redusert (7.8 us), Self-Refresh Minne Tider: @ 200 MHz 3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) @ 166 MHz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) Må jeg velge brikker merket med CL3 for å få en hastighet på 200MHz? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Nei, men dersom du skal bruke den\de brikken du har nå, og kjører på 200MHz. Så vil de nye brikkene kjøre på 3-3-3-8, selv om de klarer 2-2-2-5. Det er "det svakeste ledd" prinsippet som har skylde for det. Min anbefaling er å kjøpe den\ de billigste brikken(e) du finner som er PC3200 (DDR400). Om den\de brikken(e) har CL 2, 2.5 eller 3 spiller med andre ord ingenting hvis du skal bruke den RAM du har nå i tillegg. Skal du derimot bare bruke de nye brikkene, så er CL 2 best, men ikke merkbart bedre enn CL3 i praksis. Kun synlig på benchmarks som baserer seg veldig mye på RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå