SublimeSab Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Noen som vet hva som er problemet? Jeg har en LCD-tv og i går virket den helt fint. Den virket også bra da jeg tok på denne morgenen, men da jeg så at den ikke samhandlet med pc'en (via VGA), så dro jeg ut strømpluggen, da jeg tok den på igjen så var LCD-tv'en grønn . Er det noen som vet hva som er galt og hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei. Mest sannsynlig er det plugg inn på skjerm eller ut fra PC som ikke er helt i. Sjekk dette først. Good Luck. Lenke til kommentar
SublimeSab Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Hei. Mest sannsynlig er det plugg inn på skjerm eller ut fra PC som ikke er helt i. Sjekk dette først. Good Luck. 8078151[/snapback] Det er jo godt sagt, men dette gjelder dessverre ikke bare på PC-inngangen, bildet er grønnt også når jeg ser på vanlig tv. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hei.Mest sannsynlig er det plugg inn på skjerm eller ut fra PC som ikke er helt i. Sjekk dette først. 8078151[/snapback] Det er jo godt sagt, men dette gjelder dessverre ikke bare på PC-inngangen, bildet er grønnt også når jeg ser på vanlig tv. 8078211[/snapback] Du får satse på at garanti- eller reklamasjonsperioden ikke er utløpt... Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det som da har skjedd er at du har fått en slags overspenning på tven din noe som resulterte i at alle de grønne pixel-delene i tven er konstant skrudd på. (Som du burde vite så består hver pixel av 1 rød, grønn og blå del-pixel). Det er vel ikke egentlig nødvendig å si dette, men ALDRIG dra ut strømforsyningen til et elektrisk apparat uten at det er skrudd av først. I de fleste tilfeller vil det ikke skje noe spesielt, men muligheten er også stor for at det blir ødelagt. Lenke til kommentar
SublimeSab Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Sjekket på en kjent nettside, og ifølge brukerne på den kjente nettsiden, skal det tydeligvis gå bort etter par dager hvis jeg fjerner alt type magnetisk utstyr i nærheten av tv'en, så får håpe på at det ordner seg, fordi reklamasjonen har utløpt. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Sjekket på en kjent nettside, og ifølge brukerne på den kjente nettsiden, skal det tydeligvis gå bort etter par dager hvis jeg fjerner alt type magnetisk utstyr i nærheten av tv'en, så får håpe på at det ordner seg, fordi reklamasjonen har utløpt. 8092050[/snapback] Det gjelder ikke for LCD-skjermer... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Prøv å kople ut strømmen et par timer så alle kondensatorer lader seg helt ut, kople det så tilbake igjen og prøv på nytt. Virker rart hvis det ikke tåler at strømmen forsvinner, hvis det faktisk er en feil på tv har du 5 års reklamasjonrett (som jeg tør påstå egentlig burde dekke noe slikt, det skal ta tåle at strømmen forsvinner/sikringen i huset går) Edit: og som det nevnes over her, det med magnetisme gjelder KUN for CRT skjermer (bilderørs skjerm) Endret 6. mars 2007 av jvc1990 Lenke til kommentar
SublimeSab Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2007 Prøv å kople ut strømmen et par timer så alle kondensatorer lader seg helt ut, kople det så tilbake igjen og prøv på nytt. Virker rart hvis det ikke tåler at strømmen forsvinner, hvis det faktisk er en feil på tv har du 5 års reklamasjonrett (som jeg tør påstå egentlig burde dekke noe slikt, det skal ta tåle at strømmen forsvinner/sikringen i huset går) Edit: og som det nevnes over her, det med magnetisme gjelder KUN for CRT skjermer (bilderørs skjerm) 8092819[/snapback] Er det noen som vet om feilen kan repareres hos en lcd-tv-reperatør? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Prøv å kople ut strømmen et par timer så alle kondensatorer lader seg helt ut, kople det så tilbake igjen og prøv på nytt. Virker rart hvis det ikke tåler at strømmen forsvinner, hvis det faktisk er en feil på tv har du 5 års reklamasjonrett (som jeg tør påstå egentlig burde dekke noe slikt, det skal ta tåle at strømmen forsvinner/sikringen i huset går) Edit: og som det nevnes over her, det med magnetisme gjelder KUN for CRT skjermer (bilderørs skjerm) 8092819[/snapback] Er det noen som vet om feilen kan repareres hos en lcd-tv-reperatør? 8099464[/snapback] Her er det vel nok snakk om å bytte ut et kretskort. Ta kontakt med nærmeste forhandler, så får du svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå