Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs router problemer

Anbefalte innlegg

hei

jeg har lenge nå lenge hatt problemer med nettet mitt hjemme. jeg har et speedtouch 510i modem, netgear rangemax WPN824 router, samt d-link Airplus xtreme G wireless Adapter.

problemet er: når jeg prøver å koble til den trådløse routeren får jeg en slags kontakt, men det stopper ved et punkt, også står det "henter nettverksaddresse" i vertøylinjen. slik blir det stående til jeg tilslutt mister kontakten, og alt sammen starter på nytt :thumbdown:

så nå har jeg en internett kabel strukket gjennom hele huset for i det hele tatt å ha internett på pcen! :hmm:

vær så snill å hjelp meg

på forhånd; tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett den trådløse routeren som AP(aksesspunkt) med alt av NAT og DHCP av, skal funke fint da :)

Kan også være at du har feile innstillinger på krypteringen, så dobbelsjekk det også.

Endret av magio
Lenke til kommentar
Sett den trådløse routeren som AP(aksesspunkt) med alt av NAT og DHCP av, skal funke fint da :)

Kan også være at du har feile innstillinger på krypteringen, så dobbelsjekk det også.

8074900[/snapback]

tusen takk for hjelpen Magio

men jeg må si at jeg ikke peiling på hvordan jeg skal gjøre det du bad meg om :p

jeg er ganske så fersk på området så....... det hadde vært veldig hyggelig om du kunne prøve å forklare hvordan det skal gjøres, igjen tusen takk

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har noen særlig erfaring med routere, kan du først prøve å koble speedtouchen inn på en lanport i netgearen. Dermed slipper du unna problemene med dobbel nating etc. Et problem som evt kan oppstå da, er at begge routerene er satt opp med dhcp.

Ellers er symptomene du beskriver, typiske tegn på at kryptering eller macfiltrering er aktivert på routeren. Du må da bruke samme krypteringsnøkkel på nettverkskortet som på routeren.

Lenke til kommentar
Dersom du ikke har noen særlig erfaring med routere, kan du først prøve å koble speedtouchen inn på en lanport i netgearen. Dermed slipper du unna problemene med dobbel nating etc. Et problem som evt kan oppstå da, er at begge routerene er satt opp med dhcp.

prøvde dette, men det funka ikke det heller......... :ermm:

Ellers er symptomene du beskriver, typiske tegn på at kryptering eller macfiltrering er aktivert på routeren. Du må da bruke samme krypteringsnøkkel på nettverkskortet som på routeren.

8078276[/snapback]

hvordan kan jeg fikse dette?

tusen takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...