Gå til innhold

Peter Moore om Blu-ray og å gi brukerene ett valg


Anbefalte innlegg

Men synes dere ikke det er litt viktig at maskinen er stille da?? Synes dere det er behagelig å spille alle slags spill i det bråket som kommer fra 360?

 

Blu-ray drevet koster bare 125$. Et DVD-drev koster ca. 40$. Trekker man disse summene fra hverandre, betaler man bare ca. 500 kr. for at man har den nye generasjons filmformat. Det er ganske viktig for en hel del mennesker at man kan se film i rolige omgivelser. Mange synes dette er viktig, disse har ikke noe valg. Ville dere ikke betalt 500 kr engang for å ha innebygd blu-ray eller HD-DVD?

Hvorfor er man villig til å betale 1500 istedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS velger først og fremst å støtte HD DVD formatet, men jeg mener å ha lest et intervju hvor det ble nevnt at hvis HD DVD skulle tape formatkrigen så ser ikke MS bort i fra at de vil slippe et Blu-ray drev til 360'en.

 

Skulle nå eventuelt HD DVD tape krigen så er ikke det så stort tap for de av oss som faktisk har kjøpt en slikt drev, det er nå ikke slik at filmene man har kjøpt plutselig slutter å virke. Jeg synes allerede det har kommet et ok utvalg i filmer til formatet, og det er mye jeg skal skaffe meg selv. Om så og si HD DVD formatet blir lagt ned i morgen så vil ikke jeg angre på den lille investeringen jeg har lagt i både fomatet og drevet.

Lenke til kommentar
Men synes dere ikke det er litt viktig at maskinen er stille da?? Synes dere det er behagelig å spille alle slags spill i det bråket som kommer fra 360?

 

8075134[/snapback]

 

Strengt tatt fullstendig irrelevant for valget microsoft gir forbrukere. Se HD film, eller bruke konsollen til spill. Lyd, form på kontroller og eksklusive spilltitler er på ingen måte med i diskusjonen ;)

Lenke til kommentar
Kan gå med på at de gir deg et halvveis valg. Hvis blu-ray vinner gir de deg et dårlig valg.

8075093[/snapback]

Men hvis Sony taper, er ihvertfall det et enda dårligere valg.

 

Du trenger ikke å gjøre Microsoft til noen banditt her. Den som skulle straffes for å pakke på folk ting unødvendig, er Sony. Men det er faktisk opp til brukerer hva de velger å kjøpe.

8075131[/snapback]

 

Det vil ikke tape, så si alle av distributører velger å lansere filmer i Blu-ray nå. Men en annen viktig del med Blu-ray er et det brukes i Playstation 3 spill også, HD-DVD er begrenset til spill. Og der kommer Xbox360 til å få store problemer. Playstation 3 utviklere sier allerede at de begynner å nærme seg grensen på max kapasitet på Blu-ray discer, så enda større blu-ray discer er underveis og kommer mot slutten av året.

 

Du ser jo allerede nå at Xbox360 spill har en del grenser i spillene sine, jeg tviler vi får se det samme i Playstation 3 spill. Vil bli mer åpent og fritt.

Lenke til kommentar
Prisen for blu-ray drevet er 125$ .. det flere linker til dette rundt her. Og det har blitt tatt opp mange ganger.

*

 

 

Ja, men du spør folk om de er villig til å betale bare 500,- for en stillere avspiller mulighet. Men de 500,- er i virkligheten, over 2000,-.

 

Tror han mener forskjellen i pris mellom en ps3 uten blu-ray og en med.

 

Uten blu-ray, med dvd drev ville ps3 havnet på ca. 5500kr.

 

Da tror jeg de fleste heller vil ut med 6k om de uansett skal ha en ps3

Lenke til kommentar

Merker at mange her mener valget er mellom HD-formatene. For min del er valget om jeg skal ha HD format, spesielt når "krigen" ikke er ferdig enda. Man kan argumentere for at blueray er en fordel for spill siden utviklerne får mer plass til rådighet, og ja, det er jo det. Men man kan jo si det samme om quadcore og 4GB ram, kanskje det hjelper, men det er ikke gratis og det spørs jo om man får like mye ytelse ut ifra hva man betaler.

 

For min del er DVD nok. Jeg kan ramse opp alle favoritt spillene mine, og noen av de beste spillene i historien, og alle får plass på en DVD. Ser jeg behovet for mer plass? Til dels, ja. Men om 1 av 30 spill krever at jeg bytter plate en gang skal jeg nok sikkert overleve det. Mitt "problem" med spill ligger heller ikke på ting som tar så mye plass. Det er god storyline, voice acting osv. Grafikken på mange spill er idag mer enn god nok for meg, det er sjeldent jeg kan si til meg selv at grafikken er rett og slett dårlig og at den ødelegger for spillegleden.

 

Sony har laget mange gode formater før, men hver av de har floppet. Sier jeg at jeg håper, tror eller vil at blueray skal floppe? Nei. For sant å si bryr jeg meg ikke om hvem som vinner, så lenge noen gjør det.

Lenke til kommentar
Tror han mener forskjellen i pris mellom en ps3 uten blu-ray og en med.

 

Uten blu-ray, med dvd drev ville ps3 havnet på ca. 5500kr.

 

Da tror jeg de fleste heller vil ut med 6k om de uansett skal ha en ps3

8075203[/snapback]

Aha. Det er jeg helt enig i. 500,- for en Blu-ray spiller er billig. Men 6k for en spillemaskin, hvis Blu-ray tillegget koster bare 125$ er dårt :p
Lenke til kommentar

Jeg ville tippe at en Blue-ray addon til 360 ville koste minst det dobbelte av en HD DVD, og hva Sony betaler er i grunnen uinteressant.

 

Nå mens krigen fremdeles pågår er HD DVD-addon genial. Skulle HD DVD tape krigen kan MS lage en Blue-ray addon (og da har de sikkert falt litt i pris også), og i mellomtiden får vi HD film til en billig penge.

Lenke til kommentar
Prisen for blu-ray drevet er 125$ .. det flere linker til dette rundt her. Og det har blitt tatt opp mange ganger.

8075168[/snapback]

Ja, men du spør folk om de er villig til å betale bare 500,- for en stillere avspiller mulighet. Men de 500,- er i virkligheten, over 2000,-.

8075185[/snapback]

 

Helt enig i at man betaler altfor mye premium for Sony produkter. Men faktum er at man får innlemmet et Blu-ray drev for 500, hvis man trekker fra det det koster for et DVD-drev. Hadde Sony latt Blu-ray bli en add-on ville dette sikkert kostet 1500 for den, og man hadde mistet muligheten for å få en stille spillmaskin

Lenke til kommentar
Det vil ikke tape, så si alle av distributører velger å lansere filmer i Blu-ray nå.

8075202[/snapback]

Var dette av de kildene dine som ikke var tilgjengelig på internett, eller fra naboen?

 

 

Absolutt ingen kan si noe sikkert per idag. Nå har jo Torshiba lansert disker på 51G. Noe som er 1GB større en Blu-ray diskene til Sony. Ingen ting er avgjort!

Lenke til kommentar
Men faktum er at man får innlemmet et Blu-ray drev for 500,

8075234[/snapback]

 

Vi kan vel dra den enda lenger. Ps3; blu ray spilleren som koster 500 kr. Rett og galt på samme tid. Snedig.

 

Mer snedig er det å betale 6000 for noe som egentlig koster 500 ;)

Endret av freke
Lenke til kommentar
Men faktum er at man får innlemmet et Blu-ray drev for 500,

8075234[/snapback]

 

Vi kan vel dra den enda lenger. Ps3; blu ray spilleren som koster 500 kr. Rett og galt på samme tid. Snedig.

8075251[/snapback]

 

Tror du skjønner hva jeg mener. Som tidus sier så ville en PS3 med DVD-drev kostet 5500,- Da synes jeg det er greit å betale 500 ekstra for å få Blu-ray. :p

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at han kan påstå at MS gir brukerene ett valg? Da burde de ha hatt en Blu-Ray add-on. Mange xbox 360 brukere på forumet sier også at de ville ha kjøpt en Blu-Ray add-on. Jaja  :hmm:

8074186[/snapback]

De gir valget om forbrukeren vil ha med et nytt filmformat eller ikke. De gir ikke valget mellom filmformater. Det skjønner da du også.

Lenke til kommentar

Faktumet er at for Sony er det egentlig bare en av fire scenarioer som er gunstig for dem, og det er hvis Blu-ray formatet vinner innen rimelig kort tid.

 

De andre tre scenarioene er :

 

1. HD DVD vinner. Dette sier seg selv at ikke er noe spesielt gunstig for Sony. Produksjonen av Blu-ray disker må jo ivaretas med tanke på videre produksjon av spilldisker til PS3. Dette vil troligvis medføre større kostnader med tanke på at produksjonen og fabrikker av Blu-ray vil kanskje aldri nå sitt produksjonspotensiale.

 

2. Begge formatene vil eksistere videre side ved side. I dette scenarioet så vil det selvsagt være ugunstig for begge formatene i den tidlige fasen i formatenes livssyklus, i hovedsak pga det man allerede ser i dag, og det er at folk flest avventer investering i et av formatene. Folk er til dels både forvirret og usikker på hvilken av formatene som kommer til å gå av med seieren, og sitter da dermed på gjerdet og avventer situasjonen for å se hvilket format som vil gå av med seieren. Dette er selvsagt ikke så gunstig for de største av støttespillerne til de representative formatene, og salg av både dedikerte spillere og filmer vil være lav, pga av det vil til dels kun være spesielt intereserte som investerer i de enklte formatene. MS vil ikke lide så mye i denne situasjonen pga at de er ikke så avhengig av at HD DVD går av med seieren som Sony.

 

3. Begge formatene mislykkes. Situsjonen blir da ganske lik scenario 1 og 2. Sony må mest sannsynligvis ivareta produksjonen av Blu-ray som nevnt i punkt 1.

 

 

Hvis i og for seg Blu-ray går av med seieren, så er det også sannsynlig at MS vil lansere en Blu-ray drev til 360'en som jeg nevnte i en tidligere post, og filmer som man har som sagt investert i (både når det gjelder Blu-ray og HD DVD) vil jo ikke slutte å virke bare på grunn av at format mislykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...