LucarioX Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Både Nintendos off-road spill Excite Truck og Sonys konkurent Motorstorm har jo begge fått kjempe god kritikk, men begge to lider av svak multiplayer del. Excite Truck har visst en super god kontroll har jeg hørt og Motorstorm fantastisk grafikk. Siden spillene er ganske like kan de vel sammenlignes på en måte, men på en annen måte ikke. Lurer derfor på hvilken av spillene dere liker best og hva dere mener om dem. Orker ingen konsollkrig her så det er sagt Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Både Nintendos off-road spill Excite Truck og Sonys konkurent Motorstorm har jo begge fått kjempe god kritikk, men begge to lider av svak multiplayer del Nå kommer ikke motorstorm ut i Usa før om 2 dager. Og ved Usa slipp så har Motorstorm gått fra ingen multiplayer til vistnok veldig bra multiplayer online. Det eneste motorstorm mangler er split screen. Lasting AppealThe online play is fantastic fun, but lack of different race types can make it a bit repetitive after a while. Also, no split-screen will disappoint some folks. Fra ign. Vanskelig å sammenlikne disse før usa versjonen av spillet er kommet. Kan sikkert gi deg en bedre mening om Motorstorm når det dumper ned i postkassen min om ca. en uke. Frem til da blir det bare spekulasjoner =) Lenke til kommentar
Laze Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Vel, "kjempegod kritikk" vil jeg si er å dra det litt langt. Excite Truck ligger godt plantet i middelmådighetens rike med 74% på gamerankings, Motorstorm er bedre mottatt med 85%. Synes det virker som begge lider av å være rusha launch-spill som er inne på noe bra, men som ikke har rukket å rendyrke det ... vi får glede oss till oppfølgerne Måtte jeg velge ett av de i dag, hadde det nok blitt Excite Truck. Jeg har en svakhet for ranking-basert replay value ... har allerede brukt langt mer tid enn fornuften skulle tilsi på å samle gullkroner med edelsten i Downhill Jam Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg synes Motorstorm ser langt festligere ut enn Excite Truck, men så er det to vidt forskjellige bilspill. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Har prøvd begge spillene. Motorstorm bare en fattig runde av demoen, vel og merke. Men jeg synes ExciteTruck er mest underholdende, rett og slett. Det er to ganske forskjellige spill, men. Motorstorm går litt.. sakte virker det som. Det blir liksom ikke like gøy å spille Motorstorm. Kontrollen vil jeg også si er bedre på ExciteTruck. I Motorstorm skrudde jeg den heller av (Sixaxis-funksjonen). Kan være fordi jeg ikke liker PS3-kontrollen, men det funka liksom bare ikke. Får også adrenalinkick av å fly flere hundre meter over bakken i ExciteTruck... Savner liksom farten i Motorstorm. Motorstorm er kanskje mer langvarig med onlinedelen som kommer, men jeg synes ExciteTruck er langt mer underholdende ut i fra de inntrykkene jeg har fått. Endret 4. mars 2007 av Aylars Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Må si jeg er veldig på nippet til å kjøpe Excite truck også, men jeg skjønner ikke hvordan en vippepinne med to knapper på kan være så fantastisk kontroll. Er også litt i tvil om hvor lenge det vil være morro. Når singleplayer er runnet på noen timer, multiplayer delen ikke var noe særlig og det ikke er online. Er det uten tvil verdt 500kr? Blir glad for en god forklaring som får meg til å løpe å kjøpe det Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Må si jeg er veldig på nippet til å kjøpe Excite truck også, men jeg skjønner ikke hvordan en vippepinne med to knapper på kan være så fantastisk kontroll. Er også litt i tvil om hvor lenge det vil være morro. Når singleplayer er runnet på noen timer, multiplayer delen ikke var noe særlig og det ikke er online. Er det uten tvil verdt 500kr? Blir glad for en god forklaring som får meg til å løpe å kjøpe det 8074996[/snapback] Kontrollen er god siden det føles veldig naturlig, når jeg spiller tenker jeg ikke engang på at jeg faktisk vipper kontrollen, kontrollen blir i større grad en forlengelse av deg selv enn en stikke. Man vipper også kontrollene forover og bakover, for å vippe bilen bakover for å få høyere hopp og vipper man den i forhold til bakken når du lander får du en ekstra boost. Det er mulig denne kontrollmekanismen ikke hadde fungert så bra på Gran Turisimo men fungerer ypperlig for slike spill som dette. Det største problemet er nok det neste du mener, for gameplayet er bunnsolid. Spillet kunne nok hatt godt av noen måneder til i utvikling for å legge til mer innhold som multiplayer og flere modus. Hvis du synes det er gøy å perfeksjonere scorene dine (få S-score på alle baner),som faktisk er moro i dette spillet, har du noen timer ekstra. Jeg synes det er verdt 500kr, men om du har begrenset spillbudsjett er dette kanskje det perfekte spillet å kjøpe om man kommer over et tilbud en gang eller man får tak i det brukt. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Takker rulleguru , synes det var et veldig godt svar Får se om jeg ikke kanskje venter litt, til det kommer som classic eller noe. Litt kjipt at wii'en har så lite storage, ellers kunne de slengt på litt bonus innhold senere :\ Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvor mye du får ut av Excite Truck avhenger 100% av hvor glad du er i perfeksjonere og låse opp nye ting. Hvis du liker dette, og i Excite Truck føler jeg denne biten er svært fristende, er det i hvert fall alt annet enn kort. Jeg har brukt rundt 15-16 timer selv så langt, og er ikke en gang halvveis. Jeg kunne sikkert vært enda flinkere, men poenget står likevel: å fullføre Excite Truck for første gang på mindre enn minimum 20 timer er omtrent umulig, slik jeg ser det. Grunnen til at kontrollen er god er at bilen reagerer og gjør alt det du vil den skal gjøre, så lenge du er dyktig nok. Men det er ikke kontrollen som selger spillet - kontrollen er bare et nødvendig grunnlag for den tilfredsstillende spillmekanikken - å maksimere rakettfart, å hoppe lengst mulig, å kjøre farligst mulig osv. Som nevnt her er det også delvis den naturlige fysiske bevegelsen som gjør at det hele føles hakket mer involverende enn før. Er det verdt 500 kroner? Absolutt, absolutt - gitt at du liker arkaderacing, og perfeksjonering av resultatene du får på hver bane. Det kunne være interessant å høre hva slags andre spill i sjangeren du har spilt, og om du likte eller mislikte dem? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Oi, mange fine komentarer her Kanskje litt feil det med at jeg sa at spillene hadde fått "kjempe god kritikk", men Excite Truck fikk jo 8/10 på både IGN og Gamer.no. Da er det vel et bra spill, er det ikke? Motorstorm har jo også fått god kritikk som på IGN der det fikk 8.9/10 om jeg ikke tar feil. Synes det er kjempe fint at Wii har fått enda et konge spill. Begynner å bli noen nå Har ikke Excite Truck selv, men har hørt at spillet ser veldig pent ut og kjører glatt. Bedre enn et forrige-gen spill etter det jeg har hørt. Noen som har noe å si om grafikken? Det er jo her Motorstorm kanskje scorer høyest så det hadde vært artig og høre hvordan Excite Truck ser ut selvom det ikke kan måle seg med Motorstorm. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Grafikken er veldig god teknisk, og spesielt etter jeg fikk komponentkabler ser jeg hvor fargerik og skarp den er også. Spesielt når man svever langt over bakken over landskap er det ganske imponerende. Den kjører også på 60fps uten tegn til hakking. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Ja, ExciteTruck ser veldig pent ut. Har selv komponentkablene, og det er lekkert. Imponerende som du sier med landskapet. Kan jo også nevne at jeg er vant med Xbox 360-grafikk og spiller Gears of War omtrent hver dag, likevel er ExciteTruck vakkert. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Excite Truck ser ganske bra ut, ja. I sånne overdrevne spill bør grafikken være sånn som den er her uansett. Ville ikke sagt at grafikken har noe å si på de spillene siden de er så forskjellige. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Skjønner ikke at dere sier at Excite Truck ser bra ut.. Har bare sett det i Schipool på flyplassen i Nederland, men det så helt forferdelig ut grafisk... Værre enn de fleste nye PS2-spill. Kan det være LCD-skjermen på Wii-standen som gjorde at det så helt fryktelig ut? Synes uansett det blir helt tullete å sammenligne ett wii-spill som excite med ett PS3 spill som Motorstorm, ihvertfall på grafikk. Kan godt hende det er moro, det lile jeg så ifra Excite truck så syntes jeg det ligner litt mere på Gripshift (med dårligere grafikk!), men fikk ikke prøvd spillet selv, siden kontrollene var bak disken, og jeg måtte kjøpe noe for å prøve, og det giddet jeg ikke, så det ble bare å se litt på videoen som gikk. :-( Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg skjønner nå at jeg kanskje skulle lest hele omtalen av Excite Truck, men spør alikevel. Hvor mange forskjellige fartøy (finner nesten ikke noe bedre ord:p) har man på dette spillet? Jeg tror Motorstorm opererer med 9 forskjellig kategorier. Alt fra motorsykler til lastebiler. Ser dere nevner noe om split screen, men dette er vel beregnet på 2players? hvordan funker 2players i Motorstorm? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Skjønner ikke at dere sier at Excite Truck ser bra ut.. Har bare sett det i Schipool på flyplassen i Nederland, men det så helt forferdelig ut grafisk... Værre enn de fleste nye PS2-spill. Kan det være LCD-skjermen på Wii-standen som gjorde at det så helt fryktelig ut? 8078997[/snapback] Kombinasjonen av helt enorm drawdistance, veldig mye animert og destruerbar vegetasjon, rimelig gode teksturer, og en del fancy effekter gjør nok at spillet er et lite hakk over Ps2, GC, og Xboxspill. Veldig uinspirert art-design gjør at det er vanskelig å legge merke til. LCDskjermen kan sikkert ha gitt et verre inntrykk. Uansett... Prøvde ExciteTruck for første gang i dag, og som med så godt som alle spill som jeg har hørt det tar tid å komme inn i kontrollene i så syntes jeg det gikk lett som bare det. Kan ha hatt noe med at jeg har spill mye Tony Hawk Downhill Jam, og ExciteTruck kontrollene er litt som en mer vennlig versjon av Downhill Jam kontrollene. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Skjønner ikke at dere sier at Excite Truck ser bra ut.. Har bare sett det i Schipool på flyplassen i Nederland, men det så helt forferdelig ut grafisk... Værre enn de fleste nye PS2-spill. Kan det være LCD-skjermen på Wii-standen som gjorde at det så helt fryktelig ut? 8078997[/snapback] Mulig det var en dårlig LCD-skjerm koblet med komposittkabel, for med komponentkabler i 480p ser det helt fantastisk ut. Det at alt går supersmooth på 60fps hjelper også en del på inntrykket. Om det så værre ut enn de fleste nye PS2-spill må det være noe feil der du testet det. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Selv synes jeg spillet har knall grafikk. Mye mer enn bare praktisk nok. Tegne-distansen kan konkurrere med de fleste 360-spill. Problemet er bare at det hele er litt generisk. Spesielt bilene i spillet mangler identitet. Kun når man har kjørt med dem i ti løp, eller fått tre S-rangeringer med dem, får man en ny malingsjobb til dem, som lar dem skille seg ut bittelitt fra de andre kjøretøyene. Men grafikken glemt: Spillet er knall. Grunnmekanikken er så funksjonell og gjennomført at spillgleden mer enn nok veier opp for "manglende" alternativer. Her om dagen fant jeg meg selv spille den samme banen om og om igjen ti ganger på rad - i håp om få meg en av de trendy S-ene - uten å tenke to ganger når jeg trykket på "Retry"-knappen. Så morsomt er det faktisk. Andre spill kamuflerer objektivene dine med en overdådig presentasjon, en grandiost presentert historie fortalt av skuespillere, forskjellige objektiver som alle er bittelitt unike for å motivere deg til å spille videre (NFS-serien noen?). Excite Truck trenger ikke dette. Det har selvtillit nok til å være slik det er, uten noe hokus pokus for å fremstår som noe mer. Med en gang hovedmenyen møter deg, vil den sansynligvis virke noe fattig sammenlignet med hva man er vant til i andre spill, men dette glemmer man så snart man faktisk starter å spille, og oppdager at selve kjøringen i dette spillet er morsommere enn i de ALLER fleste andre spill. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Går det an å endre navnet sitt i motorstorm no då? Eller er det fortsatt player1 - player8 ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Selvfølgelig går det ann Dark by Design, det har jo både du og jeg sett på online multiplayer bilder og videoer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå