torstein_a Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har et spørsmål anngående om det er mulig å bruke både trådløs og kablet nett opp mot hverandre på en pc? Jeg har et routermodem fra telenor og en netgear trådløs router som er koblet fra modemet. Til pcen min går det kabel fra routermodemet, men jeg vil både ha tilkoblet trådløs og kabel i pcen. Jeg vet at det går å ha de samtidig og det har jeg prøvd, men tenkte kanskje hvis jeg "binder" de opp mot hverandre at jeg kanskje får samme effekt som og ha 2 LAN innganger i pcen, altså dobbel effekt av internett linja? Når jeg setter opp en bro med trådløs og kabel faller trådløse ut. Så mitt spørsmål er om det finnes andre metoder for å binde de sammen til ett nett? Har lagt ved en bilde av hvordan kabelen og det trådløse står. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 det funker ikke i praksis. over lan får du 100mbit. og internet linja di er ? 10mbit ? hvis du skal linke 2 forsjelige internet linjer er det eneste måten og bruke binde ip i windows. men bugger litt det og. vil si du kjører torrent på 1 linje og web på andre linja. Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 det funker ikke i praksis.over lan får du 100mbit. og internet linja di er ? 10mbit ? hvis du skal linke 2 forsjelige internet linjer er det eneste måten og bruke binde ip i windows. men bugger litt det og. vil si du kjører torrent på 1 linje og web på andre linja. 8074201[/snapback] Hvordan binde IP i windows? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 først sett fast ip på begge korta. så når du skriver ipconfig i cmd får du opp står det defalt gateway 2 steder. cluet er og IKKE ha samme subrange på begge netta. eks: ene nette er 192.168.1.X og andre MÅ være noe annet eks: 192.168.2.X du setter bindip i programet du skal bruke, ikke alle porgramer som har støtte for det. og dem bruker du på hoved linja. i utorrent under advanst kan du skrive inn bind ip. og der skriver du inn IP'en DIN som er på din pc. på den linja du vil bruke. eks: 192.168.2.3 (hvis det er ip'en din på andre linja) Lenke til kommentar
breathe Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Du vil ikke få dobbel effekt av internettlinja. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Du får ikke mer vann av å sette 2 kraner på samme røret Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Kan noen fortelle meg hvorfor man har nesten samme hastighet med router da? Deler routeren internetten den også`? Slik som switch? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Deler routeren internetten den også`? 8115650[/snapback] Det er et av selve poengene med routeren. Endret 9. mars 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Durac Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg mener på å ha hørt at Windows (viss du bruker det) ikke greier å bruke trådløs og kabel samtidig.. Den greier ikke engang å switche fra trådløs til kabel mens du overfører filer! Og du får vell ikke noe større hastighet viss du plusser på det trådløse nette ditt, når du sitter på kabel!? Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg mener på å ha hørt at Windows (viss du bruker det) ikke greier å bruke trådløs og kabel samtidig.. Den greier ikke engang å switche fra trådløs til kabel mens du overfører filer! Og du får vell ikke noe større hastighet viss du plusser på det trådløse nette ditt, når du sitter på kabel!? 8118740[/snapback] Tenkte at routern delte at alle fikk 4 mb til hver, men har misforstått! Skjønner systemet nå Tenkte bare at jeg ville få større kapasitet fra nettet... Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 legg merke til at jeg skrive hvis du har 2 forsjelige linjer, IKKE samme linja. har du 4mbit inn så får du ikke mer samme hvor mange router switch/box du hiver på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå