Gå til innhold

Utleie av webhotell på egen server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis poenget er å tilby hosting kommersiellt ville jeg kanskje begynt med en reseller-konto hos en annen tilbyder. Da får du vite om du i det heletatt har marked for å skaffe kunder. Etter hvert som du vokser (og lærer serverdrift) kan du bestille deg en dedikert server. Her kan du også få hjelp fra hosten vha det de kaller "managed hosting". Som vil si at de styrer hostingen for deg, men du har din egen server. Da er de vanligvis behjelpelig med å flytte over eksisterende kunder på din nye server også.

 

For en rimelig resellerkonto, sjekk http://www.hostingdepartment.net

 

-C-

Lenke til kommentar

Hvis du ikke velger reseller men egen server så forventer folk et kontroll panel. Det finnes forskjellige som CPanel, Plesk, DirectAdmin etc hvor du kan kontrollere de fleste tingene rundt servern.

 

Men før du begynner å selge webhotell så anbefaler jeg sterkt å bruke serveren i noen måneder, kanskje gi ut hosting gratis til venner etc slik at du ikke går helt blank inn i problemer og forståelse som trengs når man har kunder.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke velger reseller men egen server så forventer folk et kontroll panel. Det finnes forskjellige som CPanel, Plesk, DirectAdmin etc hvor du kan kontrollere de fleste tingene rundt servern.

 

Men før du begynner å selge webhotell så anbefaler jeg sterkt å bruke serveren i noen måneder, kanskje gi ut hosting gratis til venner etc slik at du ikke går helt blank inn i problemer og forståelse som trengs når man har kunder.

8091276[/snapback]

 

Enig med deg der! share med noen venner irl. eller kjente på mIRC og firmaet ditt vil bli kjent. Men du burde kunne et meget bra kontroll panel til serveren, du burde også ha god kundeservice...men hei det er frem i tid;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...