jøanas Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg fotograferer mye sykkel (trening og ritt) og ønsker et kamera som er godt egnet til fotografering av motiver i rask bevegelse, både nært og på god avstand. I tillegg brukes kamera til vanlig familiefotografering. Jeg tror jeg vil vektlegge kraftig optisk zoom, rask autofokus, raske bildeserier og god bildestabilisator Har lest litt om: Sony DSC-H7 og H9 Canon Powershot S2 IS og S3 IS Olympus SP-550UZ Eller er det kun speilrefleks som duger til sportsfotografering ? Flott om noen har anbefalinger Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg fotograferer mye sykkel (trening og ritt) og ønsker et kamera som er godt egnet til fotografering av motiver i rask bevegelse, både nært og på god avstand. I tillegg brukes kamera til vanlig familiefotografering. Jeg tror jeg vil vektlegge kraftig optisk zoom, rask autofokus, raske bildeserier og god bildestabilisator Tror jeg ville valgt Panasonic FZ50, lyssterkt objektiv med bildestabilisator, og brukbart opp på ISO800. Vidvinkelen er god nok til det meste, selv om det finnes konkurrenter (Fujifilm S9600 og S6500fd bl.a.) som er bedre på akkurat dét. Raske bildeserier får du sjelden på kompakt uten å gå ned på oppløsning, men Olympus har vel kommet med en som gjør det bra på det. På den annen side er vel sykkel og sport såpass forutsigbart, at du ofte kan klare deg uten de ekstreme seriehastighetene (i hvert fall så lenge det ikke er snakk om pressefoto). Panasonic FZ50 har vel 2 bilder i sekundet i full oppløsning, 5 på redusert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå